אחרי 3 דקות דיון: אדלשטיין נעל את המליאה; גוש השמאל משתולל

יו"ר הכנסת תקף: "כחול לבן ושותפותיה סירבו לראות את טובת הציבור לנגד עיניהם" • בכחול לבן מאיימים לעתור לבג"ץ: • עודה: הימין - חבורת פושעים
אריה ריבקינד
כ"ב אדר התש"פ / 18.03.2020 16:10

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין נעל אחר הצהריים (רביעי), אחרי דיון של שלוש דקות,  את מליאת הכנסת ולא אפשר להצביע על הקמת ועדות –  בשל חילוקי דעות בין הליכוד לכחול לבן.

“אין לי כל כוונה למשוך את הנושא אך היום לא יהיה ניתן לקיים הצבעה”, הסביר אדלשטיין. “כל המאמצים לא נשאו פרי, ולכן לא יהיה מנוס אלא להביא את הנושא הזה להצבעה במליאה, מאוד מקווה שלפחות על התהליך תהיה הסכמה”.

אדלשטיין הציע במהלך היום להקים ועדה מסדרת, כאשר עד לשבוע הבא היא תהיה פריטטית ולאחר מכן הנושא יובא להכרעת המליאה.

מטרת ההצעה היא לאפשר את הפיקוח הפרלמנטרי באופן מיידי.

בכחול לבן סירבו להצעה.

“כחול לבן ושותפותיה התנהלו באופן שערורייתי”, תקף אדלשטיין. ”ראשיה סירבו לראות את טובת הציבור שמתמודד עם בעיות קשות שנוצרו כתוצאה מנגיף הקורונה. אמרתי במהלך כל היום לנציגי המפלגות: אל תחשבו על הכותרת של העיתון, תחשבו על הציבור. לא יקרה כלום אם במהלך שבוע אחד תהיה ועדה פריטטית ובינתיים נכין את מליאת הכנסת לאפשרות קיום דיון והצבעה”.

נוכח העדר ההסכמות בין הליכוד לכחול לבן על הקמת הוועדה המסדרת ויתר הוועדות הרלוונטיות, נעל אדלשטיין את מליאת הכנסת ובכוונתו להביא את הנושא להצבעה במליאה ביום שני הקרוב.

יו”ר כחול לבן ח”כ בני גנץ זימן אליו את חברי הכנסת של כחול לבן בקבוצות של עשרה בכדי לעדכן אותם בהמשך הפעילות הצפויה בכנסת.

גוש השמאל בישיבה. צילום: טוויטר בני גנץ

גנץ כתב לחברי הכנסת של כחול לבן, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו והעבודה- מרצ: “לצערי יו”ר הכנסת בשליחות ראש הממשלה לא מאפשרים לנו למלא את תפקידנו ולכנס את ועדות הכנסת כנדרש.

“פעלנו במרץ לאורך כל היום בערוצי ההידברות השונים, גם אני באופן אישי נפגשתי עם ח”כ אדלשטיין שסירב לאפשר לנו לכנס את מעוז הדמוקרטיה ולעבוד עבור האזרחים ומעל הכל – לטפל באתגר הקורונה. כעת – לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לבית המשפט העליון. תודה שהגעתם והמתנתם – נמשיך במאבק החשוב הזה בראש ובראשונה בכדי לשרת את אזרחי ישראל”.

יו”ר הרשימה המשותפת איימן עודה תוקף את יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין: “מי שעוד מתלבט בנוגע לממשלת אחדות עם חבורת הפושעים הזאת צריך להתקדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות