בכיר במשרד הבריאות: “להתכונן לליל הסדר רק במשפחה הגרעינית”

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו: "שסבא וסבתא לא יפגשו את הנכדים, הם משתייכים לקבוצות סיכון" • "אני לא יודע איך נצא מזה. זה דומה למלחמת העולם - שהעולם יהיה שונה לפני ואחרי"
חרדים 10
כ"א אדר התש"פ / 17.03.2020 17:16

איתמר גרוטו, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, הבהיר היום (שלישי) כי על עם ישראל להיערך לחוג את ליל הסדר עם המשפחה בלבד.

“את סדר פסח כדאי להתכונן לעשות עם משפחה גרעינית ולא יותר מזה. בית כנסת מותר עשרה אנשים – זה מניין. אם הייתי יכול לעשות מניין של חמישה אנשים הייתי עושה את זה.  אפשר לצאת לפעילות עד עשר דקות עם הילדים. עד חמישה אנשים לספורט”.

לדבריו, “המלצנו ודיברתי עם רבנים – קבוצות סיכון לא יגיעו לבית כנסת”.

גרוטו הדגיש כי יהיה קשה לאכוף את ההנחיות החדשות. “מצפה מהמשטרה ומפקחים עירוניים לשמור עליהן”.

הבכיר הנחה את המשפחות: “סבא סבתא משתייכים לקבוצות סיכון – שימנעו מיציאה מהבית. שלא יבקרו נכדים וגם להפך. עדיף שלא יהיו עם ילדים. בהקשר הזה גם טיפולים לא דחופים בקופות החולים ובתי החולים  יבוטלו החל מיום ראשון. זה רלוונטי גם לחולים מבוגרים. גם טיפולי שיניים לא דחופים יבוטלו. אם צריכים מזון שיביאו להם או באמצעות משלוחים. אנחנו מציעים שמי שצריך מזון ישתמש במשלוחים”.

גרוטו התייחס לאכיפה: “לוקח זמן להעביר את המסרים. זה כמו הוויכוח על אכיפה ביום כיפור. זה המצב שצריך להיות תודעתי ולא תפיסתי. משטרה מוכנה להתייצב אך הצווים כוללים רק חלק מההנחיות, לא הכל. זה אחד האירועים הגדולים במאה ה-21, וגם בהשוואה למאה ה-20. נצטרך לעשות אתחול להרבה דברים שאנחנו רגילים.

“זה שינוי התנהגות ושינוי גלובלי. אני לא יודע איך נצא מזה. זה דומה למלחמת העולם – שהעולם יהיה שונה לפני ואחרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות