נתניהו: המגזר הציבורי עובר למתכונת חירום, הפרטי – יצומצם

שלושה צעדים נוספים בכלכלה: מעבר המגזר הציבורי למתכונת חירום, מעבר המגזר הפרטי למתכונת מצומצמת, והשארת שירותים חיוניים כפי שהם - עד לאחר חג הפסח • יוטל סגר מקומי במקומות שבהם יש התפרצות • כחלון: אנשים שיצאו לחופשה ללא תשלום, יקבלו אבטלה בתנאים משופרים
אריה ריבקינד
כ' אדר התש"פ / 16.03.2020 21:14

אש הממשלה הודיע הערב (שני) על הגבלות חדשות במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

הממשלה תתכנס בשעות הקרובות לדיון טלפוני לצורך אישור תקנות לשעת חירום.

נתניהו הצהיר: “הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום שיאפשרו שימוש באמצעים דיגיטליים למלחמה בקורונה. האמצעים הללו יעזרו לנו לנטר ולעצור את הנגיף באמצעות איתור מיקום חולים נושאי הנגיף.

“ביקשנו להבטיח פיקוח קפדני על האמצעי הזה כדי שלא ייעשה בו שימוש לרעה. הייעוץ המשפטי נענה לבקשתנו והערב נאשר את השימוש באמצעים דיגיטליים לתקופה מוגבלת של 30 יום”.

ראש הממשלה סיפר על שלושה צעדים כלכליים שיהיו תקפים עד לאחר חג הפסח: העברת המגזר הציבורי למתכונת חירום, המגזר הפרטי למתכונת מצומצמת והפעלת שירותים חיוניים במתכונת מלאה.

הוא הבהיר: “המגזר הציבורי יעבור למתכונת חירום החל מיום רביעי בבוקר, והמגזר הפרטי יפעל במתכונת מצומצמת. עסקים וחברות יצמצמו את מספר העובדים ב-70%.

“יהיו התאמות בהתאם להנחיות ספציפיות שייקבעו על ידי משרד האוצר. הפנייה לא מופנית לעסקית של 10 אנשים ומטה שיוכלו לפעול כרגיל בתנאי שיישמרו על מרחק של 2 מ’ בין אדם לאדם. זה נכון לגבי כל מקום. גם בתורים, בסופרים וכו’, שמרו על הכלל הזה”

ראש הממשלה הדגיש: “איננו מכריזים על הסגר כללי ונקווה שלא נגיע לזה, כן נפעיל סגר מקומי במקומות שבהם יש התפרצות כדי לעצור אותה”.

הוא ציין כי השירותים החיוניים כמו סופרים, בנקים ומערכות הבריאות ימשיכו לפעול במתכונת מלאה. “השירותים החיוניים יישארו במתכונת מלאה – אין סיבה להתנפל על הסופרים. תחבורה ציבורית נמשכת בשלב זה אבל יש שינויים ותעקבו אחר שינויים באתר משרד התחבורה”.

לדבריו, “איננו נועלים אנשים בבתים, לא הסגר כללי, כן סגר מקומי במקומות של התפרצות המחלה”.

נתניהו הזכיר: “המאבק בנגיף קורונה נמשך כל הזמן. ליבנו עם איטליה וספרד. אצלנו יש עלייה מתונה יותר בתחלואה ואנחנו עושים הכל כדי שהיא תישאר בשליטה”.

 

ההנחיות החדשות:

1. כלים דיגיטליים למעקב ושמירה ל30 יום.
2. המגזר הציבורי – מתכונת חירום – צמצום דרמטי של עובדים.
3. המגזר הפרטי – צמצום של 70% מהעובדים. החרגה לעסקים קטנים של 10 עובדים ופחות.
4. שירותים חיוניים – הכל ישאר פתוח כרגיל.
5. תחבורה ציבורית – נמשכת בשינויים קלים.

שר האוצר משה כחלון הכריז על צעדים שתבצע המדינה כדי למנוע נזק כלכלי לאזרחים. לדבריו, עובדי המגזר הציבורי יוצאו לחופשת פסח מוקדמת, על חשבון ימי החופש שלהם.

הוא הוסיף כי שכירים שיוצאו לחופשה ללא תשלום יקבלו דמי אבטלה בתנאים משופרים. “עד היום, על מנת לקבל זכאות לאבטלה היה צריך לצבור 12 חודשי עבודה. בגלל המשבר, נוריד את הזכאות ל-6 חודשים”.

תשלומי המע”מ של חודש מרץ נידחו עד לסוף חודש אפריל, תשלומי הביטוח הלאומי ומס ההכנסה נדחו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות