דיונים: המשק יושבת? בנט למערכת הביטחון: היערכו למצב חירום

בנט קיים דיון עם ראשי מערכת הביטחון והנחה: להיערך להפעלה של מצב משק לשעת חירום • ישראל הולכת להקטין את הפעילות במשק ב-64% למשך חודש • מסתמן: מקומות עד 10 עובדים ימשיכו לעבוד • המרכולים יישארו פתוחים • ההגבלות יהיו תקפות למשך 5 שבועות - עד לאחר הפסח
אריה ריבקינד ותמי גיל
י"ח אדר התש"פ / 14.03.2020 19:55

משבר הקורונה: ראש הממשלה המשיך גם במהלך השבת את הדיונים על רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

נתניהו צפוי להודיע הערב (מוצאי שבת) על הגבלות תנועה משמעותיות ודילול מקומות עבודה.

נתניהו צפוי להכריז על סגירת קניונים, בתי קפה ומסעדות.

שר הכלכלה אלי כהן אמר באולפן חדשות 12: “נסייע לעסקים קטנים לעבור את התקופה הזו. עצמאים פרילנסרים יכולים ללכת כבר מחר לביטוח לאומי ולקבל את מה שמגיע להם”.

כהן הבהיר כי עצמאיים שנפגעו מהקורונה יקבלו דמי אבטלה. “המטרה היא שנעבור את המשבר עם פגיעה מינימלית”, הוסיף כהן. “מסתמן שמקומות העבודה עד 10 עובדים ימשיכו לעבוד”.

ההגבלות יהיו תקפות למשך חמישה שבועות, עד לאחר הפסח – עם הסתייגות: אם קצב ההדבקות ישתפר, חלק מהמגבלות יוסרו.

הצבא יפעיל מתקני בידוד משותפים

שר הביטחון, נפתלי בנט, קיים היום דיון היערכות להפעלה אפשרית של מצב משק לשעת חירום.

הדיון נערך בהשתתפות סגן שר הביטחון, מנכ”ל משרד הביטחון, סגן הרמטכ”ל, מפקד פיקוד העורף, עוזר השר להתגוננות ונציגי מתפ”ש, מל”ל ורח”ל.

שר הביטחון הנחה את רשות החירום הלאומית (רח”ל) להשלים את מיפוי המתקנים החיוניים במדינת ישראל ולהחל היערכות לאפשרות של הפעלת משק לשעת חירום.

ההמלצות יוצגו לשר בדיון הבא.

כמו כן, שר הביטחון הסמיך את מנכ”ל משרד הביטחון, אלוף (במיל’) אודי אדם, לניהול פרויקט מלוניות הבראה קהילתיות (-מתקני בידוד משותפים), בתיאום עם פיקוד העורף ומשרד הבריאות, כאשר היעד הוא לפתוח את המלונית הראשונה בהקדם האפשרי, ובשאיפה במהלך השבוע הבא.

מערכת הביטחון נערכת לפתיחת המתקנים בהתבסס על בתי מלון ריקים ובתפעול מערכת הבריאות בשיתוף פקע”ר.

“הסופרים יישארו פתוחים – נקודה”

בהערכת מצב שהתקיימה היום במשטרת ישראל נאמר כי הממשלה צפויה להכריז על מצב חירום במשק. “במסגרת ההכרזה, יוצג כי מדינת ישראל הולכת להקטין את הפעילות במשק ב-64% למשך חודש ויינתנו רק שירותים חיוניים – מתוך הבנה כי הקטנת החיכוך באוכלוסייה תסייע בהקטנת אפשרות ההדבקה”.

לפי הודעת המשטרה, הערב יתקיים במשרדי הממשלה דיון נוסף, שבסופו, בסביבות השעה 20:30, יודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על הצעדים החדשים.

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב פנה היום לציבור ואמר: “הסופרים יישארו פתוחים – נקודה. אין טעם להסתער עליהם”.

הוא הוסיף: “המערכת נערכת, אבל בכל תסריט אפשרי – הסופרים יישארו פתוחים. אני מבקש מהציבור לנהוג באחריות ולהקשיב להנחיות הגורמים המוסמכים לכך”.

ממשרד ראש הממשלה נמסר: “מפעלי המזון בישראל ימשיכו לעבוד כסדרם. יש מלאים גדולים לרשתות המזון, וייבוא המזון לישראל נמשך. כל אלה יוצרים מלאי גדול, ולכן אין צורך או הצדקה באגירת מזון. כמו כן, הנגישות לרשתות המזון והפארם תימשך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות