מנהל ‘מעייני הישועה’: “לא ללכת לבתי הכנסת, מדובר בפיקוח נפש”

פרופ' מוטי רביד: "בתי הכנסת הם מקום אידיאלי להדבקה, אדם שהולך לבית הכנסת וחוזר הביתה עליו לקחת אחריות, משום שהוא עלול להפיץ את הנגיף בכמה מעגלים"
תמי גיל
ט"ו אדר התש"פ / 11.03.2020 12:06

פרופ’ מוטי רביד, מנהל בית החולים ‘מעייני הישועה’ בבני ברק קרא הבוקר (רביעי) לציבור שלא להתפלל בבתי הכנסת שכן “מדובר בפיקוח נפש”.

בראיון שהעניק לתכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב’ על רקע התפשטות מגיפת הקורונה, אמר מנהל בית החולים: “בתי הכנסת הם מקום אידיאלי להדבקה. אף על פי שהנחיית הבריאות היא לבטל אירועים של התכנסות עד 2000 איש, אני קורא להפסיק עם התכנסויות בכלל.

“אין שום טענה שמשרד הבריאות מקל ראש, אך אני חושב שכדאי להקדים את הצעדים הללו כמה שיותר מוקדם”.

לדבריו, “לא מדובר בממש פיקוח נפש, 99% לא ימותו מהנגיף, אך למען בלימת הפצת הנגיף יש לנקוט בצעדים משמעותיים. אדם שהולך לבית הכנסת וחוזר הביתה עליו לקחת אחריות, משום שהוא עלול להפיץ את הנגיף בכמה מעגלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קורונה - בתי כנסת
    13/03/2020 17:27
    הלל
  1. תודה לפרופ’ רביד,
    אני רופא טיפול נמרץ דתי. יש בהחלט ידיים ורגליים להמלצת פרופ’ רביד. אכן לבתי כנסת כמה מאפיינים המעלים סיכון הדבקה. קירבה פיזית בין בני אדם, גילאים שונים, רקע בריאותי שונה בין המתפללים, הרגשת חיוב לבוא להתפלל או להגיד קדיש, העברת תשמישי קדושה בין אנשים כמו סידורים, ספרי תורה, טליתות ציבוריות, וציבור מתפלל הכולל אנשי צוות חירום ורפואי שחשופים להרבה חולים וציבור רחב.
    בהתפשטות נגיפים – ככל שנוקטים אמצעי מניעת התפשטות חמורים יותר מוקדם כך זה יותר יעיל. חשוב שנעשה זאת לפני שעוברים נקודת אל-חזור (ויש בהחלט נקודת אל-חזור של איבוד שליטת התפשטות). תראו את סין שהצליחו במשך שבועות למנוע עליית מקרים דרמטית ע”י בידוד מחמיר. עלייה של סה”כ פחות מ 10,000 מקרים אחרי שהגיעו ל 72,000 מקרים במדינה עם אוכלוסייה של מיליארד זה השג אדיר והצלת רבבי נפשות. עדיף להחמיר כעת ולא להחמיר אחרי שההתפשטות גדלה. זה יכול להיות מאוחר מדי. ראו מאמר זה מרופא בארה”ב. https://www.nytimes.com/2020/03/06/opinion/coronavirus-schools-closed.html הוא טוען שהסטורית סגירת בתי ספר רק מנעה מוות והתפשטות כשבוצעה מוקדם. כשסגרו בתי ספר אחרי שהמגפה התפשטה, הצעד איבד יעילות.