ביבי: ניצחתי ניצחון מזהיר, לא הולך לשום מקום, ליריבינו אין גבולות

ראש הממשלה מסר הצהרה מיוחדת: "אין גבול לציניות של כחול לבן. אתם תתנו שממשלה בישראל תהיה תלויה ברשימה המשותפת? הם מצדיקים את כל זה בכך שהם יפסלו אותי. אני לא הולך לשום מקום. אני נשאר מנהיג הליכוד" • "השמאל וליברמן ירדו ל-47 מנדטים. ניצחון מזהיר לגוש הימין"
אריה ריבקינד
י"א אדר התש"פ / 07.03.2020 19:49

יומיים לאחר פרסום תוצאות הבחירות: ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף הערב (מוצאי שבת) בהצהרה מיוחדת, כי סירב לאשר תפילות יהודים בהר הבית על פי דרישת איתמר בן גביר בתמורה להסרת מועמדותו.

“גנץ וליברמן מנסים לבטל את החלטת הבוחר על ידי גניבת דעת של הציבור, בציניות שאינה יודעת גבולות”, אמר ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף: “ליריבים שלנו אין גבולות. גנץ אמר שאם תהיה מפלגה מנדט אחד יותר, היא תרכיב ממשלה. הליכוד קיבלה שלושה מנדטים יותר, גנץ זרק את זה לפח. לפני הבחירות, גנץ ומשה יעלון הבטיחו לא להישען על הרשימה משותפת בשום צורה כי הם תומכי טרור. לקחו את כל ההבטחות וזרקו לפח, כי אין גבול לציניות שלהם.

“אתם תתנו שממשלה בישראל תהיה תלויה ברשימה המשותפת? הם מצדיקים את כל זה בכך שהם יפסלו אותי. אני לא הולך לשום מקום. אני נשאר מנהיג הליכוד”.

נתניהו גם התייחס למגעים עם יו”ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לפני הבחירות: “יכול להיות שהיינו מנצחים באופן עוד יותר מוחץ, משום שבן גביר אמר שהוא מוכן להוריד את המועמדות שלו ולתמוך בליכוד. הוא היה יכול לתרום לניצחון עוד יותר גדול, אבל היה לו תנאי שאאשר תפילות של יהודים בהר הבית – מה שאני יודע שהיה מבעיר את המזרח התיכון. אמרתי שיש דברים שאני לא מוכן לעשות כדי לנצח בבחירות. אבל ליריבים שלנו אין גבולות”.

“עלינו ל-36 מנדטים. כחול לבן נשארה במקום, עם 32 מנדטים. במהלך מערכת הבחירות אמרתי ואתם שמעתם את זה שוב ושוב – גוש השמאל וליברמן שחבר אליו יגיעו מקסימום ל-53 מנדטים. בפועל הם ירדו ל-47 מנדטים. זהו ניצחון מזהיר לגוש הימין”.

יו״ר העבודה גשר מרצ, ח״כ עמיר פרץ התייחס הערב לדבריו של נתניהו: “הבחירות הסתיימו והרכבת הממשלה עברה לכנסת, כל ניסיון להשגת רוב להקמת ממשלה הוא לגיטימי. כל קול, בין אם של אזרח יהודי או ערבי הוא שווה.

“אני מברך את ראשי המפלגות שעושים כל מאמץ להקמת ממשלה חדשה של שינוי ותקוה גם אם מדובר בממשלת מיעוט. זו החובה שלנו לבוחרים שלנו, זו החובה שלנו לערכים שלנו. אסור לאפשר לאיש לגרור אותנו לבחירות נוספות”.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיב: “ראינו עכשיו את ראש הממשלה שנמצא בהיסטריה, מתחנן על נפשו וזועק ‘שתו לי אכלו לי’.

“גם נתניהו מבין שתם זמנו. אגב, היחידה שמנהלת כרגע מגעים עם הרשימה המשותפת היא מפלגת הליכוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות