נערכים למניעת תחבורה ציבורית: תרחישי רשות החירום נחשפים

משרד הבריאות יחריף המאבק בקורונה בקרוב? במקרה של תחלואה מתפרצת קובעת הרשות לצמצם התקהלויות של מוסדות חינוך ואירועי תרבות ומסחר • מתי יהיה צורך לבודד את כל בני ה-60 ומעלה? ולמה משרדי הממשלה ממפים עובדים חיוניים כדי לוודא שהם מצויידים במחשבים?
חרדים 10
ח' אדר התש"פ / 04.03.2020 21:37

“אנו נערכים למניעת נסיעות בתחבורה ציבורית, איסור ומניעת התקהלויות כגון אירועים וחתונות, ולסגירת מוסדות החינוך בישראל כבר בימים הקרובים”. כך צוטט הערב (רביעי) סגן מנכ”ל משרד הבריאות בחדשות 13.

מוקדם יותר הערב  נחשפו ב’כאן חדשות’ התרחישים שגיבשה רשות החירום הלאומית שאליהם עלול להידרדר המצב בארץ, ואת דרכי ההתמודדות איתם – שכוללות גם צעדים קיצוניים.

• במקרה של תחלואה מתפרצת, כלומר מצב שבו אלפים בודדים נדבקים בנגיף, מאות מאושפזים וכמה עשרות אף מתים ממנו, רשות החירום הלאומית קובעת כי יהיה צורך לבודד את כל הישראלים בני ה-60 ומעלה.

בנוסף, קובעת הרשות לצמצם את ייבוא הסחורות וחומרי הגלם מהעולם ולצמצם התקהלויות, לא רק כאלה של 5,000 אנשים ומעלה כפי שנקבע היום, אלא גם של מוסדות חינוך ואירועי תרבות ומסחר בהיקף קטן יותר. על פי האומדן בתרחיש כזה כ-10% מהעובדים במשק ייעדרו ממקומות העבודה.

• תרחיש חמור יותר של תחלואה נרחבת, שבו כ-40 אלף ישראלים יידבקו קורונה, כ-7,500 בני אדם יאושפזו וכ-1,500 ימותו מהווירוס, יוטלו מגבלות תנועה באזורים נבחרים במדינה. כלומר סגר על האוכלוסייה שתיאלץ להישאר בבתים.

בנוסף, מעברי הגבול יסגרו לחלוטין למעבר אנשים. בתי הספר ייסגרו והמדינה תצמצם את השימוש בתחבורה הציבורית. רבע מהעובדים לא יוכלו להגיע למקומות העבודה וסחורות מהעולם לא יגיעו לכאן כלל.

במסגרת הזאת נדרשו משרדי הממשלה מעתה למפות את העובדים החיוניים ולוודא שהם מצויידים במחשבים ובציוד שיאפשר להם לנהל את ענייני המדינה מבתיהם, כשהם נמצאים בהסגר.

• ברשות החירום הלאומית נערכים גם לאפשרות של מגיפה של ממש. את פרטי התרחיש הזה לא העלו ברשות החירום הלאומית על הכתב, אבל ההנחה היא שהוא יכלול צעדים קשים בהרבה.

• בצעד חריג, ישראל שוקלת לפרסם אזהרת מסע ליבשת אירופה. בישראל בוחנים לקרוא לישראלים שלא לטוס לצרפת וגרמניה ומדינות נוספות. הנושא עלה במהלך דיון בין משרדי שהתקיים בימים האחרונים, עם נציגי המטה לביטחון לאומי, משרד הבריאות, משרד החוץ ומשרדים ממשלתיים נוספים.

ההחלטה טרם התקבלה, אבל נבחנת.

יותר מ-20 אלף תיירים מאותן מדינות אירופה שוהים כעת בישראל, וכעת בוחנים האם הם יידרשו לעזוב, ואם כן כיצד.

• כעשרת אלפים בני אדם בישראל שנמצאים בבידוד. בנוסף, ביממה הקרובה צריכים להיכנס עוד כעשרת אלפים בני אדם לבידוד.  במשרד הבריאות צופים שיהיו עוד עשרות אלפים בימים הקרובים.

• בבתי החולים ברחבי הארץ מוכנות 200 מיטות אישפוז לקליטת חולים בקורונה.

• במתחם הבידוד שבמרכז הרפואי שיבא בתל השומר נבנית בימים אלו מחלקת טיפול נמרץ למקרה של חולים במצב קשה, וכן מחלקה פנימית שבה מכונות הנשמה והציוד הנדרש למחלקה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שמחת פורים לכל עם ישראל!
    05/03/2020 10:32
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לאור החשש מנגיף הקורונה רח”ל – בחסידות גור בירושלם עיה”ק הוסרו כל המגבות מאזור היכל ביהמ”ד, בעקבות התפשטות נגיף הקורנה. בנוסף השנה בקריאת המגילה בלילה וביום ישתתפו רק החסידים תושבי י-ם עיה”ק, ולא יתקיים טיש בפורים.

    וצדיקי חסידי רבי שאול אלתר שליט”א הגיבו על הידיעה; כי בגור היו עסוקים לבודד אנשים ממשפחתם ולהטיל חרמות. ‘מדה-נגד-מדה’ הטיל הקב”ה את פחד הקורונה עליהם, והם מסירים מגבות מבטלים טישים ועסוקים לבודד איש את רעהו.

    שמחת פורים לכל עם ישראל!

  2. "כי אני ד' רופאך". אדר = אני ד' רופאך
    05/03/2020 10:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. התורה מבטיחה לנו רפואות וישועות: אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם, ונתתי גשמכם בעתם ונתנה הארץ יבולה, ואכלתם לחמכם לשובע, וישבתם לבטח בארצכם, ונתתי שלום בארץ, ורדפתם את אויביכם, ונתתי משכני בתוככם, וכו’ וכו’. זו הבטחה כדכתיב אם תשמע, אז ואספת דגנך, למה? “כי אני ד’ רופאך” .

    התורה מבטיחה לנו רפואות וישועות: כך הוא מנהגו של עולם, העושה מצוה אחת נוח לו לעשות מצות אחרות בגלל – “שמצוה גוררת מצוה” – ששכר מצוה מצוה. שמן השמים מסייעין לו לעשות עוד מצות. ובזה מגדיל האדם את התשוקה והיכולת לפעול טוב, “כי אני ד’ רופאך”.

    אדר = אני ד’ רופאך