הנגבי: העם חזק יותר מחבורת נוכלים I יוהעמ”ש הכנסת: אין אפשרות לחוק

ח"כ שקד על יוזמת כחול לבן והרשימה המשותפת לקדם חקיקה שתמנע מנתניהו להרכיב ממשלה: "השמאל מנסה לבטל את תוצאות הבחירות" היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון: "חקיקה פרטית - היא כלל אינה אפשרית בתקופה זו"
אריה ריבקינד
ח' אדר התש"פ / 04.03.2020 16:34

השר צחי הנגבי התייחס היום (רביעי) ליוזמות החקיקה של מפלגת כחול לבן שמטרתם למנוע מראש הממשלה  לקבל מנדט להרכיב את הממשלה הבאה.

“השמאל מתכוון לחוקק חוק שימנע מנתניהו להקים ממשלה. אם יצליחו, מהר מאד כל מי שתמך במהלך המביש הזה ייעלם מהחיים הפוליטיים. העם שלנו הרבה יותר חזק מחבורה של נוכלים שלא יודעים להפסיד בכבוד”, כתב הנגבי בדף הפייסבוק שלו.

מוקדם יותר היום, בעקבות הניסיון של כחול לבן לחוקק חוק שימנע מנתניהו להרכיב ממשלה, הבהיר היועץ המשפטי לכנסת עו”ד איל ינון: “ככלל, מליאת הכנסת וועדות הכנסת אינן נוהגות להתכנס בשבועיים שבין הבחירות ובין מועד כינוסה של הכנסת החדשה; אשר לחקיקה פרטית – היא כלל אינה אפשרית בתקופה זו”.

ח”כ איילת שקד תקפה את היוזמה: ”מחנה השמאל שרוממות שלטון החוק בגרונו מנסה לשנות את כללי המשחק ולבטל את תוצאות הבחירות מיד לאחריהן באמצעות חקיקה פרסונלית ורטרואקטיבית, זו פגיעה ביסוד הדמוקרטיה הישראלית”.

על תוצאות הבחירות אמרה שקד: ”אנחנו כמובן ציפינו ליותר וגם שגוש הימין ישיג 61, צריך לחכות לתוצאות האמת ולראות כיצד אפשר להרכיב ממשלה. בשביל הציבור בישראל צריך לעשות כל מאמץ בשביל להקים ממשלה.

”כמובן שהיינו שמחים אם ליברמן היה נכנס אבל גם אם לא צריך למצוא אלטרנטיבות אחרות”, הדגישה ח”כ שקד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות