גפני: לא רוצה לשבת איתו • ליברמן: ממשיך לגדף, אני לא נגד החרדים

יו"ר דגל תקף את יו"ר ישראל ביתנו: "ליברמן אין מקומו בפוליטיקה הישראלית. שינסה במדינה אחרת" • ליברמן: "כנראה שגפני לא שם לב שמערכת הבחירות הסתיימה. הוא אינו משקף לא את עולם התורה ולא את היהדות" • "ישראל ביתנו תמשיך להאבק למען מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה"
אריה ריבקינד
ח' אדר התש"פ / 04.03.2020 15:52

מלחמות היהודים: יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, תקף בצהרים (רביעי) את ח”כ משה גפני מיהדות התורה.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב ליברמן: “כנראה שגפני לא שם לב שמערכת הבחירות הסתיימה, והוא ממשיך לגדף ולהסית. סביר להניח שהאמת שהצגנו כואבת לו”.

לדברי ליברמן, “גפני אינו משקף לא את עולם התורה ולא את היהדות. הוא דוגל בעבודה זרה הסותרת את הערכים היהודיים הבסיסיים. אני מדגיש – המאבק שלנו הוא לא נגד הציבור החרדי או הדתי. אנו נלחמים על אופייה של היהדות, שתקרב בין יהודי ליהודי ובין התפוצות למדינת ישראל. אנו דוגלים בבית הלל וגפני ושות’ דוגלים בבית שמאי – יהדות קנאית ומרחיקה”.

יו”ר ישראל ביתנו הוסיף: “כנראה שגפני לא רק שלא למד לימודי ליבה, אלא שהוא גם לא בקיא במקורות. הרמב”ם ורש”י עבדו במשרה מלאה. יהושע בן נון והמלך דוד היו לוחמים אמיצים. כדאי שגפני ילמד את כתבי הרמב”ם שאומר: ‘כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה – הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא’.

“ברור גם שרות המואבייה בחיים לא היתה עוברת גיור אצל הרב יצחק יוסף”.

ליברמן הוסיף הצהרת כוונות להמשך: “ישראל ביתנו תמשיך להאבק למען מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה”.

הבוקר, בתוכנית ‘מנדי ביתאן’ ב’כאן מורשת’, תקף יו”ר דגל והצהיר שוב כי הוא לא מעוניין לשבת עם ליברמן באותה ממשלה: “ליברמן חסר אחריות, דעתי היא, ואמרתי אותה אמש לראש הממשלה, שלא כדאי לצרף אותו לממשלה.

“הוא פתאום ביום בהיר יקום ויפרוש בלי הודעה מוקדמת ובלי סיבה”, נימק גפני את דעתו. “ליברמן אין מקומו בפוליטיקה הישראלית. שינסה במדינה אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות