וחתונות? הבריאות מבקש אישור לאסור התכנסויות של יותר מ-2,500 איש

נתניהו יתבקש לאשר איסור של קיום אירועים המוניים • המלצות חדשות על מדינות נוספות שישראלים שיחזרו מהן - ייאלצו להיכנס לבידוד ביתי במשך שבועיים • ואלה המדינות החדשות
תמי גיל
ח' אדר התש"פ / 04.03.2020 14:08

אנשי משרד הבריאות צפויים לבקש היום (רביעי) מראש הממשלה נתניהו לאסור לקיים אירועים המוניים עם יותר מ-2,500 בני אדם.

ההחלטה צפויה להתקבל במהלך דיון חירום שיתקיים בהמשך היום בהשתתפות ראש הממשלה, שר הבריאות ובכירים נוספים במערכת הבריאות.

בנוסף, במשרד הבריאות שוקלים להמליץ גם להרחיב את הנחיות הבידוד הביתי לחוזרים ממדינות שבהן התפרץ נגיף הקורונה. המדינות המדוברות הן ארצות הברית, גרמניה, ספרד, אוסטריה ושווייץ. ההמלצות דורשות אישור של ראש הממשלה, וההחלטה על כך תתקבל במהלך הדיון.

המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, כתב היום בחשבון הפייסבוק שלו, כי הוא מעריך שהתפשטות נרחבת של נגיף קורונה בישראל היא בלתי נמנעת.

עם זאת, פרופסור גרוטו ציין כי בישראל אין עדיין דיווחים על חולים שנדבקו מאנשים שלא שהו בחו”ל, או מאנשים שהיה ידוע שהם חולים – כך שניתן לומר שהמצב בשליטה.

המשנה למנכ”ל משרד הבריאות הוסיף כי בשלב שבו תהיה התפשטות נרחבת של הנגיף בישראל, מרבית הנדבקים יקבלו טיפול בקהילה, או שלא יזדקקו לטיפול כלל ויתבקשו להישאר בבתיהם עד לחלוף המחלה. יחד עם זאת, יהיו מקרים שידרשו אשפוז ולעיתים אף טיפול נמרץ.

עוד אמר פרופסור גרוטו, כי מי שטס לחו”ל צריך לקחת בחשבון שייתכן שיצטרך להיות בבידוד לאחר החזרה, גם אם הוא טס למדינה שכרגע לא מומלץ על בידוד לחוזרים ממנה.

המשנה למנכ”ל משרד הבריאות נמצא בבידוד בית לאחר ששב מיפן, בשליחות משרדו, כדי לסייע בהבאתם של הישראלים ששהו על ‘ספינת הקורונה’ לארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות