“יריקה בפרצוף של חצי מדינה” I בנט: נלחם נגד ‘חוק פסילת ביבי’

שר הביטחון תוקף את היוזמה של אחמד טיבי ועפר שלח לחקיקת חוק שימנע מנתניהו להרכיב ממשלה: "לפני יומיים היו בחירות, וכבר מנסים לעקוף את רצון העם באמצעים פסולים" • איש התקשורת ינון מגל: "הפתעה. הם מתכוונים להעביר חוק פרסונלי. אז מי פה יוצא בסוף ארדואן? מוזר"
אריה ריבקינד
ח' אדר התש"פ / 04.03.2020 11:56

שר הביטחון נפתלי בנט הודיע היום (רביעי) כי מפלגת ימינה תילחם ביוזמת כחול לבן והרשימה המשותפת לקדם חוק שימנע מנשיא המדינה ראובן ריבלין להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על מי שנאשם בפלילים.

”היוזמה של אחמד טיבי ועפר שלח לחקיקת ‘חוק פסילת נתניהו’ היא מהלך אנטי דמוקרטי קיצוני שמהווה יריקה בפרצוף של חצי מדינה”, אמר בנט. “לפני יומיים היו בחירות, וכבר מנסים לעקוף את רצון העם באמצעים פסולים. ימינה תתייצב באופן מוחלט נגד מהלך זה ותילחם בכך בכל כוחנו”.

בכחול לבן החליטו לנסות להעביר בתקופת הביניים של המשא ומתן הקואליציוני חוק שימנע מאדם עם כתב אישום לכהן כראש ממשלה. הסכמה של הרשימה המשותפת כבר יש לצורך חוק כזה.

בכחול לבן ממתינים לתשובת ליברמן וישראל ביתנו כדי לדעת אם יש רוב למהלך.

חבר הכנסת ניצן הורוביץ מהעבודה-גשר-מרצ, צייץ: “בכנסת החדשה יש רוב מוחלט (62) לחוק שראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתבי אישום. זה נכון פוליטית, זה לגמרי משקף את רצון רוב הבוחרים וזה גם הדבר הראוי מבחינה מוסרית. ניתן גם להקים ממשלה על קווי יסוד בסיסיים שיכללו חקיקה כזו ועוד כמה תיקונים. כחול-לבן, צאו מהדכדוך ונלך על זה בכל הכוח”.

מוקדם יותר הודיע חבר הכנסת אחמד טיבי, יו”ר סיעת הרשימה המשותפת, כי יתמוך בחוק שימנע הטלת הרכבת ממשלה על מועמד לראשות הממשלה שהוגשו נגדו כתבי אישום.

“אנחנו חושבים שראש ממשלה עם כתב אישום חמור של שוחד צריך להתפטר”, אמר טיבי לרדיו 103FM. ”זה שבנימין נתניהו ממשיך להיאחז בכיסא אחרי כתב אישום חמור זה דבר ביזארי. יכולים להיעזר בהצבעה בכנסת, זה חוק, זה לא ממשלה, לא קואליציה. אני מעריך שזה יהיה הכיוון שלנו”.

הוא הוסיף:  “אף אחד לא הציג בפנינו את החוק, בשלב זה אני שומע על זה בפומבי ולא ישירות מאנשים שחושבים להציג את החוק. אם יציגו לנו, נלמד בהחלט בצוות שלנו ברשימה המשותפת. אבל, אנחנו בעד שראש ממשלה שמואשם בשוחד יסיים את תפקידו כראש ממשלה או בהתפטרות או בחוק”.

איש התקשורת ינון מגל הגיב: “אז לדמוקרטים הגדולים שאמרו ש’אם יהיה לו מנדט אחד יותר זה יהיה סוף הדמוקרטיה’ כי הוא יעביר חוקים פרסונליים, יש כנראה מנדט אחד יותר. והפתעה! הם מתכוונים להעביר חוק פרסונלי. אז מי פה יוצא בסוף ארדואן? מוזר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות