גוש הימין יזכה ב-60 מנדטים? ש”ס תאבד את המנדט העשירי?

הלילה החלה במשכן הכנסת ספירת 330 אלף הקולות במעטפות הכפולות של החיילים, האסירים ו'מבודדי הקורונה' - שיכולים לשנות את מפת הגושים • עדיין נותרו לבדיקה ובקרה 310 קלפיות רגילות שכוללות, לפי הערכה, כ־100 אלף פתקי הצבעה • גוש הימין יקבל 59 או 60 מנדטים?
אריה ריבקינד
ח' אדר התש"פ / 04.03.2020 01:17

99.5 אחוז מהקלפיות הרגילות כבר נספרו בוועדת הבחירות המרכזית – והלילה (רביעי) החלה במשכן הכנסת ספירת 330 אלף הקולות במעטפות הכפולות, השוות בערך 8-9 מנדטים.

הכמות הגדולה ביותר של מצביעים במעטפות כפולות הם חיילי צה”ל, שהצביעו ביחידות או בשטחי האימונים. כמו כן, מצביעים במעטפות כפולות אסירים הכלואים בבתי הכלא, חולים השוהים בבתי חולים, ונציגים רשמיים של ישראל בחו”ל ובני משפחותיהם, שהצביעו בשגרירויות ישראל ברחבי העולם.

אליהם הצטרפו השנה גם 4,076 ‘מצביעי הקורונה’. לאחר שתסתיים ספירת הקולות במעטפות הכפולות, תתחיל ספירת ‘קלפיות הקורונה’ באוהל מבודד שהוצב ברחבת הכנסת.

בסך הכל נספרו קולות מצביעים ב-10,305 קלפיות בהם הצביעו בפועל 4,156,479 מבעלי זכות ההצבעה.

עדיין נותרו לבדיקה 310 קלפיות שכוללות, לפי הערכה, כ־100 אלף פתקי הצבעה. ב-250 קלפיות נדרשת השלמת הבדיקה והבקרה של הטפסים, ב-40 קלפיות נדרשת סריקת פרוטוקולים נוספת, ו-20 קלפיות אחרות עברו לבדיקה מעמיקה של טוהר הבחירות.

נכון להלילה לקראת השעה 1:30, ועדת הבחירות פרסמה עדכון מספירת הקולות ולפיו הליכוד יורדת ל-35 מנדטים והרשימה המשותפת עולה ל-16.

מפת הגושים: ימין – 58, מרכז-שמאל – 55.

האפשרות שהגוש יקבל בתום ספירת כל הקולות 61 מנדטים ירדה כמעט מעל הפרק.

על פי התוצאות המעודכנות, המפלגה הגדולה ביותר בכנסת ה-23 תהיה הליכוד עם 35 מנדטים. במקום השני כחול לבן עם 32 מנדטים. במקום השלישי הרשימה המשותפת עם 16 מנדטים.

ש”ס מקבלת כעת 10 מנדטים, אולם המנדט העשירי שלה מתנדנד. ישראל ביתנו, יהדות התורה והעבודה-מרצ-גשר מקבלות 7 מנדטים כל אחת. ימינה מקבלת רק 6 מנדטים.

כחול לבן בהיסטריה: נתניהו הנחה לשבש את הספירה

ברשימת כחול לבן טענו אמש (שלישי) כי ראש הממשלה הנחה את נציגי הליכוד לפעול על מנת לשבש את ספירת המעטפות הכפולות.

במפלגה המובסת הוציאו הודעה לתקשורת תחת הכותרת: “בכחול לבן פועלים למנוע נסיון של נתניהו לשבש את ספירת המעטפות הכפולות”.

בהודעה נאמר: “לאחר שהתברר הערב כי נתניהו הנחה את נציגי הליכוד להתערב ולהפעיל לחצים במסגרת הליך ספירת המעטפות הכפולות, הנחה יו”ר כחול לבן בני גנץ, להגביר את הפיקוח מצד נציגי כחול לבן בוועדה.

“בעקבות זאת הוזעק כעת לכנסת יו״ר הסיעה, ח״כ אבי ניסנקורן, כדי לפקח מקרוב על עבודת ועדת הבחירות המרכזית, וזאת על מנת להבטיח שהספירה מתבצעת באופן תקין וללא שיבושים מכוונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מהפך אפשרי ?
    04/03/2020 03:33
    רובי
  1. ביבי הוציא את הערבים לקלפי בכוח. הגיזענות שלו לא השתלמה בסופו של דבר.