שיעור הצבעה עד השעה 20:00: 65.5% – גבוה בכ-2% מספטמבר

פרופ' קמיל פוקס בחדשות 13: המדגם הערב יהיה אחד מהמעניינים ביותר ששידרנו אי פעם • סוקר כאן חדשות: רואים שינויים, לא ראינו נתונים כאלה הרבה זמן • מנו גבע מחדשות 12: יהיה משדר ומעניין • חילופי האשמות בכחול לבן, וניסיון לעודד הצבעה • כחול לבן הסיתה נגד החרדים
אריה ריבקינד
ו' אדר התש"פ / 02.03.2020 09:56

אחוז ההצבעה בקלפיות ברחבי ישראל עד לשעה 20:00 – 65.5%.

מדובר בעלייה של גבוה בכ-2% לעומת ההצבעה עד לאותה שעה בסיבוב הקודם של הבחירות – וממשיך להיות הנתון הגבוה ביותר מאז 1999.

21:12 -כאן חדשות: דאגה גדולה וחשש בכחול לבן והתחושה היא שנתניהו הוביל קמפיין מוצלח שיעלה להם במנדטים. במפלגה יש כבר חילופי האשמות, וניסיון לעודד הצבעה במעוזים. לפי גורמים בכחול לבן, הקלטות יועצו של גנץ שפורסמו בסוף השבוע, גרמו נזק לקמפיין.

19:56 –  ועדת הבחירות המרכזית הורתה לבנימין נתניהו ולליכוד להסיר מיידית את הסרטון הערוך של יו”ר כחול לבן, בני גנץ. עוד פסק יו”ר הוועדה, השופט ניל הנדל כי על הליכוד לשלם 7,500 שקלים בתגובה לעתירת מפלגת כחול לבן.

19:55 – ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להמריץ את מצביעי מפלגתו לצאת ולהצביע. “התקשורת מנסה להרדים את בוחרי הליכוד. אנחנו עדיין במרחק של מנדט מכחול לבן. חייבים לצמצם את הפער. חייבים לצאת להצביע. אם יצאתם להצביע – תדאגו שעוד  יצאו להצביע. אנחנו חייבים לנצח. זה בידיים שלנו”.

19:53 – בעקבות עתירת כחול לבן על השחתה וזיוף מכוונים של פתקי ״פה״, קבעה ועדת הבחירות המרכזית, כי גם הפתקים שנמצאו בהם ליקווים, יחשבו כפתקים כשרים. הליקויים הם חור מזערי, לכלוך, ציור בעט או קשקוש על הפתק ופתקי הצבעה מהבחירות הקודמות.

19:24 – כאן חדשות: עלייה של 5%-6% במגזר הערבי. במהלך משדר הבחירות של כאן 11 סיפר הפרשן לענייני ערבים ערן זינגר על אופטימיות ברשימה המשותפת בעקבות עלייה משמעותית באחוזי ההצבעה.

19:00 –  מרן הגר”ח קניבסקי  עצר את לימודו והורה לבני ביתו לקרוא פרקי תהילים להצלחת המערכה.

18:59 – מאז פתיחת הקלפיות המיוחדות למבודדי הבית שנפתחו הבוקר בשעה 10:00 ועד לשעה 18:45 הגיעו 3,961 לממש את זכותם להצביע. 18 הקלפיות המיוחדות מאויישות ע”י חובשים ופאראמדיקים של מגן דוד אדום ממוגנים כנדרש, באוהלים מבודדים ומיוחדים שהוקמו ע”י וועדת הבחירות המרכזית.

 

18:50 – ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע  למעלה אדומים כדי להמריץ את מצביעי יו”ש לצאת לקלפיות.

18:30 – האדמו”ר מבעלזא הגיע לקלפי להצבעה, בפעם השנייה בהיסטוריה.

18:30 –  הפרופסור קמיל פוקס בחדשות 13: המדגם הערב יהיה אחד מהמעניינים ביותר ששידרנו אי פעם.

 

18:05 – עמית סגל בחדשות 12: לדעתי לא יהיה סיבוב רביעי.  “הסחף רציני – מעל 150 אלף מצביעים חדשים הגיעו להצביע זו אמירה של הכרעה”.

18:00 – חתן נכד האדמו”ר מצאנז. הגיע מירושלים להצביע בנתניה. באמצע השבע ברכות.

15:50 – מש”ס נמסר על צו המניעה נגד הקמיעות: “אנו מכבדים את ועדת הבחירות למרות שאנו מתנגדים להחלטה שהתקבלה. שוב הוכח שמרצ המתיימרת להיות פתוחה ו׳ליברלית׳ מנסה לכפות את אורח חייה על ציבור מסורתי ודתי גדול שמאמין בכוח התפילה והסגולה כנגד פגעים רעים ומחלות”.

15:46 – הצלם דודי שמואל: “הבוקר יצאתי לקיים את הזכות והחובה החשובה והצבעתי. הבאתי עימי את ברכה, בתי שנולדה בשבת האחרונה. החינוך למצוות מתחיל כבר היום”.

15:34 – אחוזי הצבעה נכון לשעה 14:00 – 38.1%.  גבוה ב-1.6 אחוז מבספטמבר.

15:30 –  יו”ר ועדת הבחירות ניל הנדל קיבל את עתירת מפלגת העבודה גשר נגד תנועת ש”ס והוציא צו למניעת המשך חלוקת הנרות או הקמיעות נגד הקורונה. ש”ס תישא בהוצאות העותרת בסך 7,500 ש”ח

 

15:20 –  בקלפיות במודיעין עילית, בירושלים, בבני עי״ש ובנהריה, עלה חשד להתחזות כאשר מצביעים הגיעו להצביע ונמסר להם שכבר הצביעו. המשטרה פתחה בבדיקת המקרים ובירור הנסיבות.

15:20 – צעיר בן 22 שהפר את הסדר בסמוך לקלפי בדיר אל אסד וסירב לבקשת השוטרים לחדול ממעשיו ולהתרחק, נעצר לחקירה לאחר שתקף את השוטרים במקום.

15:10 –  שיעורי ההצבעה בקרב האסירים עומד על 59% נכון לשעה 14:00.

15:10 –  כחול לבן נקנסה ב-3,000 שקלים לאחר שעשתה שימוש בסמל המדינה בתעמולה שלה.

 

14:22 – יו”ר ש”ס בחשבון הטוויטר שלו: ‏אחוזי ההצבעה בשמאל החילוני גבוהים מאד לעומת אחוזים נמוכים מאד בישובי הימין המסורתי והדתי. אם לא תצאו כעת להצביע, ישראל תהפוך ממדינה יהודית למדינה ככל העמים.

14:01 –  עמיר פרץ: אני קורא לבני גנץ להורות לכל נציגיו לחדול מהמתקפות בתוך הגוש.

13:48 – הרב הראשי לישראל הגר״ד לאו מקיים גם את מצוות היום והגיע בשעה זו לקלפי הסמוכה למעונו במודיעין.

13:30 – שיעור ההצבעה נכון לשעה 12:00: 27.6%. עלייה של 0.8% מהבחירות הקודמות

13:24 – צוות התגובות של יהדות התורה: כחול לבן חוזרת שוב להסתה הקבועה נגד החרדים. מצער מאד שגנץ-לפיד משתתפים בדרדור השיח הפוליטי ונגררים אחרי השפה המזעזעת של ליברמן. יהדות התורה כאן כדי להזכיר זאת גם ביום שאחרי.

 

13:13 – ראש הממשלה נתניהו מוציא תושבים מהבתים בבת ים ללכת ולהצביע ליכוד. “אתם חייבים לקחת את המשפחה והשכנים ולהצביע לליכוד כי רק כך נתגבר על השמאל וכל העמותות שלו. כרגע יש פער מסוים בין הערים שלנו לערים של השמאל. אני מבקש מכם בואו נשלים את הפער. אנחנו צריכים מנדט אחד כדי להרכיב ממשלת ימין חזקה בהנהגת הליכוד. אל תישארו בבתים תלכו להצביע ליכוד”.

12:47 – בישראל ביתנו טוענים לאי סדרים: באשקלון אישה מבוגרת הגיעה להצביע והתברר שמישהו הצביע כבר במקומה. בקריית ביאליק הפתקים של המפלגה דבוקים אחד לשני, ובאשדוד נציגי ש”ס זרקו פתקים של המפלגה לזבל, בבני ברק ובערד כלל לא נמצאו פתקי המפלגה.

12:46 –  625 בני אדם הצביעו בקלפיות הייעודית ל”מבודדי בית” עד השעה 12:00.

 

12:29 – יהדות התורה מתכוונת להגיש תלונה לועדת הבחירות המרכזית ולמשטרת ישראל, נגד ניסיונות הטעייה טלפוניים שהתקשרו לתושבים באיזור המרכז להודיע שכביכול “הצביעו כבר בבחירות ואין צורך להגיע לקלפיות”. מדובר בהטעייה שקרית שמקורה בגורמים אינטרסנטיים המנסים לפגוע במפלגה ובטוהר הבחירות.

אנשי קהילתו של ראש הישיבה מגור מתגייסים למען ש”ס

12:00 – ועדת הבחירות מסרה כי נרשמו עומסים בקלפיות ייעודיות של מבודדי נגיף הקורונה – בינתיים נרשמו מאות מצביעים. עוד נמסר כי כ-500 בני אדם ממתינים לקלפיות הייעודיות בגלל הליך הצבעה ארוך יותר הכולל זיהוי, ארגון, חיטוי ולבוש.

11:45 – קריאת געוואלד מסעודיה: מוחמד סעוד, הבלוגר הסעודי, קורא לאנשי הימין להצביע לאחת ממפלגות המחנה הלאומי.

 

11:40 –  ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הצביעו בקלפי בירושלים, “אין מה לחשוש מקורונה – לכו להצביע”, אמר.

11:36 – מפלגת העבודה-גשר-מרצ הגישה עתירה לוועדת הבחירות המרכזית נגד מפלגת ש”ס בטענה כי הפיצה וחילקה נרות שבת כחלק מתעמולה וביקשה להוציא צו מניעה נגד פעולות אלה.

11:35 – מנתוני ועדת הבחירות עולה כי עד לשעה 10:00 הצביעו 14.5% מבעלי זכות ההצבעה. לשם השוואה, בבחירות שנערכו בספטמבר הצביעו עד לשעה זו 15%.

11:13 – ח”כ ישראל אייכלר הצביע בקלפי הסמוכה לביתו. אחר ההצבעה אמר: “ברוך השם זכינו לקדם שם שמיים בשליחותם של מרנן ורבנן גדולי ישראל. אנחנו עושים את ההשתדלות הקטנה והשם יעשה עבורנו את המלחמה הגדולה – מלחמה להשם בעמלק מדור דור. הלילה זה ז’ אדר, ביום זה נולד משה רבינו שהביא ישועה לעם ישראל. ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם”.

 

10:23 –  נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מימש את זכות ההצבעה בבחירות לכנסת ה-23 בבית הספר “יפה נוף” בשכונת בית הכרם בירושלים. “כל יום בחירות היה עבורי יום חג אבל הפעם אין בי חגיגיות יש בי תחושה של בושה”.

 

10:07 –  שר הביטחון ויו”ר ימינה, נפתלי בנט, הצביע יחד עם רעייתו גילת, בקלפי בעיר מגוריהם, רעננה. “הבחירות האלה הן לא על השמצות וטינופים, הן על החיים שלנו”, אמר בנט לאחר ההצבעה, “על מי יגבה את חיילי צה״ל ולא מי יטנף על היריב הפוליטי שלו”.

10:05 – המשטרה חוקרת את הפצת ההודעות המזוייפות שעוצמה יהודית פרשה.

10:03 – יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר הבוקר בצאתו מההצבעה בקלפי בהרצליה: “היום צריך לתקן את תוצאות בחירות ספטמבר. היום כל איש ואשת ימין יוצאים להצביע. לא מוותרים על אף קול, כל אחד קובע”.

 

10:00 – שר החוץ ישראל כ״ץ, יו״ר מטה הבחירות של הליכוד, הצביע הבוקר בקלפי בכפר אחים. “מדינת ישראל צריכה את הליכוד וביבי ולא את גנץ ואחמד טיבי, ראש הממשלה ואני הובלנו הפעם את קמפיין הליכוד עם חיבור מחודש לשטח- שם תמיד היה כוחנו. כעת- עוד מאמץ אחד. צאו להצביע. בע״ה נעשה ונצליח”.

9:25 – יו”ר כחול לבן ח”כ בני גנץ הגיע לקלפי בעיר מגוריו, ראש העין, מלווה באשתו רויטל. “בימים האחרונים כולנו נחשפנו לשקרים, הקלטות ומערכת שמנסה לשסות אותנו אחד בשני. אני מקווה שביום הזה נתחיל בתהליך של ריפוי ושנתחיל לחיות אחד עם השני ביחד. אני קורא לכולם ללכת להצביע. לא להיגרר לא אחרי שקרים ולא אחרי אלימות. הסתובבתי ופגשתי אלפי אנשים בתקופה האחרונה ואני מקווה שהיום נוכל להוציא את ישראל לדרך חדשה”.

צילום: Sraya Diamant/Flash90

9:10 –  שר התחבורה הגיע הבוקר לקלפי בישוב קדומים יחד עם רעייתו וילדיו, ולאחר ההצבעה סיפר, “הצבענו נכון, הצבענו ‘טב’ לימינה”.

9:07 – רוב הקלפיות נפתחו ברחבי הארץ. כבר דווח על מקרה ‘פייק ניוז’ ראשון – לוועדת הבחירות הגיעו דיווחים שאנשים מגיעים לקלפיות עם מכתב מזויף של יו”ר הוועדה כי עוצמה יהודית פרשה. בוועדה נערכים גם לשמועות בנושא קורונה.

9:00 – יו”ר דגל התורה, ח”כ משה גפני, הצביע בקלפי בי”ס בית יעקב ברחוב אורליאן בבני ברק. גפני אמר כי הוא מקווה שאלה הבחירות האחרונות בסבב הזה. “מי שהוביל את עם ישראל למערכת בחירות מיותרת עשה נזק גדול למדינת ישראל ואני מקווה שהוא ישלם את המחיר על זה. שיהיה קידוש השם ושנצליח בגדול בעזרת השם”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות