ילדים היכו את נכד ראש הישיבה מגור במטה ג’ – ואיש לא התערב

מזעזע: הילד פנחס מנחם אלתר בן ה-9, נכדו של ראש הישיבה מגור, הגיע אמש אל מטה יהדות התורה בסמינר 'בית מלכה' בירושלים, כדי לקחת מדבקות • קבוצת ילדים התנפלה עליו והכתה אותו, מבלי שאיש מהמבוגרים במטה יתערב
יוסף גרינבוים
ו' אדר התש"פ / 02.03.2020 01:56

תוצאות ההסתה? אמש (ראשון) הגיע הילד פנחס מנחם אלתר, נכדו של ראש הישיבה מגור הגר”ש אלתר, אל המטה של יהדות התורה הממוקם באולם שבסמינר ‘בית מלכה’ ברחוב ברנדייס בירושלים.

ככל ילד בן תשע, גם הוא רצה מדבקות ופלקטים של הבחירות.

אלא שקבוצת ילדים גדולים ממנו התנפלה עליו, הפילה אותו ארצה, ומספר ילדים היכו אותו באכזריות. לפי עדות של עדי ראייה, המבוגרים שנכחו במטה צפו בנעשה – ולא התערבו.

אין זו הפעם הראשונה שילד מבני הקהילה המסתופפת בצילו של ראש הישיבה מגור סובל מהצקות והטרדות מצד ילדים.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני כשבועיים שיגר הגר”ש אלתר מכתב תשובה לאחד מילדי התלמוד תורה של בני הקהילה בירושלים – וביקש לפרסמו לכל התלמידים.

המכתב נכתב לאחר שבוע נוסף בו סבלו חלק מהילדים מהצקות והטרדות מתחת לבתיהם, בעת שובם מהלימודים בתלמוד תורה.

וכך כתב לו:

“מוצש”ק יתרו ויחן ישראל – כאיש אחד

שמחתי לשמוע שאתה משתדל להתגבר לא לכנות כינויי גנאי, ולא לפגוע ביהודי אחר, ואפילו אם אחרים מעליבים ומציקים כדאי להתרגל להבליג.

אומרים בברכות השחר: ‘ותצילנו מעזי פנים ומעזות פנים’, ואפשר לפרש כך, תצילנו מעזי פנים שלא יציקו לנו, אבל גם אם מציקים, תצילנו שלא נתרגל בעצמנו להיות עזי פנים, כלומר שלא תתפתח אצלנו המדה של עזות, אלא נשתדל לדבר בדרך ארץ ובנעימות.

עלה והצלח בתורה ומדות
אוהבך שאול”

מה ענה הגר”ש אלתר לילד מהת”ת שכתב לו על הצקות והטרדות?

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות