מכה קשה למאיר פרוש: קהילת ‘שובו בנים’ תצביע הפעם לש”ס

לאחר שנים של הצבעה ליהדות התורה - ב'שובו בנים' אומרים: ההצבעה לש"ס, "הוקרה והערכה לחבר המועצת שתומך בקהילה הנרדפת" • חדשות 13: דרעי הבטיח מכתב מהגר"ש בעדני האוסר לדבר על פרשת הרב ברלנד • דרעי: "שקר, כזב זדוני. לא ביקשתי תמיכה ולא סיכמתי עמם מאומה"
אריה ריבקינד
ו' אדר התש"פ / 01.03.2020 22:50

קהילת ‘שבו בנים’ החליטה הערב (ראשון) להצביע לש”ס – לאחר שנים שנהגו להצביע ליהדות התורה.

ההחלטה מהווה מכה קשה לח”כ מאיר פרוש, יו”ר סיעת שלומי אמונים באגו”י, שבמשך שנים שמר על קשרים חמים עם הקהילה, גם לאחר שהרב אליעזר ברלנד הורשע בביצוע מעשים חמורים בנשים – ונכלא בכלא.

בקהילה אומרים, כי ההצבעה היא “כהוקרה והערכה לחבר מועצת חכמי התורה שעומד ללא חת ותומך בקהילת שובו בנים הנרדפת” – כשכוונתם להגר”ש בעדני.

בהודעה שהופצה לאנשי הקהילה נאמר כי הרב משה צנעני, מבחירי תלמידיו של הרב ברלנד, הכריז: “יוצאים מחר לקרב של הבחירות, כולנו נצביע לתנועת ש”ס כהכרת הטוב לרב שמעון בעדני שהוא היחיד מהציבור החרדי הרבני שתומך בקהילתנו. בעז”ה נתחזק כולם לבחור ש”ס”.

מנדי גרוזמן למאיר פרוש: אתה מתחרט שנפגשת עם הרב ברלנד?

פרוש על הרב ברלנד: “ידעתי למה הוא יושב בכלא. מה זה? הפריע לי?”

ישראל פרוש ביקש ברכה מהרב ברלנד: ‘להינצל מכל הרודפים’

בחדשות 13 דווח, כי יו”ר ש”ס אריה דרעי הגיע להסכם עם הרב משה צנעני מקהילת ‘שובו בנים’, לפיו חברי הקהילה יצביעו למפלגתו בתמורה להבטחות מצידו של דרעי. בין היתר, הובטח שיישלח מכתב מהגר”ש בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, האוסר לדבר על פרשייתו של הרב ברלנד.

תגובת שס: “אף גורם בשס לא נפגש לא ולא ניהל מו״מ בנושא תמיכה כלשהי עם אנשי הרב ברלנד. כל טענה אחרת היא שקר וכזב. לש״ס מאות אלפי תומכים, חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים שתומכים בתנועה כי שס היא היחידה שתשמור על מדינה יהודית עם מסורת”.

יו״ר שס, השר אריה דרעי: “הכתבה שפורסמה כעת בחדשות 13 כאילו סיכמתי עם אנשי הרב ברלנד על תמיכה בשס תמורת הטבות, היא שקר מוחלט, כזב זדוני. לא נפגשתי עם אף אחד מאנשי הרב ברלנד, לא ביקרתי בקהילת ״שובו בנים״, לא ביקשתי תמיכה ולא סיכמתי עמם מאומה. חדשות 13 פירסמו דיבה מוחלטת”.

אולם, בניגוד לתגובת ש”ס, הרב עופר ארז, אף הוא מבחירי תלמידי הרב ברלנד, אמר במסר לחסידים: “הרב שמעון בעדני ביקש מאיתנו, ולכן מתוך הכרת הטוב החלטתנו כולנו להצביע ש”ס”.

מוקדם יותר היום פתחו תלמידי הרב ברלנד בקמפיין נגד השתתפות בבחירות, זאת בשל מה שהם כינו “ההתעלמות של הפוליטיקאים ממצב קהילתם ומצב רבם”.

ב’קול קורא עליו חתמו רבנים מהקהילה נאמר: “הננו להודיע כזאת את דעתנו הנחרצת, כי אין להשתתף כלל בבחירות הנוכחיות. כמו כן, על כל איש ואישה לבקש מכל ידידיהם ומשפחתם ומכיריהם שלא להצביע בשום פנים ואופן לשום מפלגה”.

עם זאת, עו”ד נתן רוזנבלט, חסיד ברסלב התומך בשובו בנים, כתב:

“לכל אלו באגודה שכועסים על שובו בנים. אני רוצה להזכיר, כי בשנת תשס”ט רוב ברסלב לא הלכו להצביע, עקב מחלוקת פנימית באגודת ישראל, בין הסיעה המרכזית ובין שלומי אמונים (הייתי אז בראש המטה של ג’, בניגוד לדעת מנהלי ברסלב). כך שאפשר להבין את שובו בנים. לאור כפיות הטובה שהם חשים.

“יחד עם זאת, ברצוני להזכיר לשובו בנים, כי המחיר של אותה הימנעות מהצבעה היה יקר ביותר.

“אני פונה אליהם ומבקש שלא לנהוג כפי שנהגו חוגים שונים באגודה, כל אימת שחשו נפגעים. אלא להתעלות מעל הרגשות הקשים, וללכת להצביע בכל זאת למפלגה חרדית.

“כי עת צרה היא ליעקב , וזו לא מליצה. הנזק מההימנעות יכול להיות חמור מאוד כלפי כל היהדות החרדית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איך הגעת למכה קשה??
    02/03/2020 04:18
    בלי
  1. מאיר פרוש היה יכול גם הפעם לשמור על כבודם של ברלנד ובתמורה יקבל את הקולות שלהם. ומאיר ברוב חכמתו בחר לא להתייחס אליהם.
    אז איפה את רואה את המכה הקשה??