גנץ הדיח את יועצו ישראל בכר שאמר עליו: ‘טיפש, סכנה לישראל’

גנץ החליט לסיים לאלתר את עבודתו של בכר בקמפיין • כחול לבן: בכר "נקלע למארב מתוכנן" במעורבות גורמים פוליטיים • הליכוד: "פיטר את יועצו הקרוב מפני שאמר את האמת" • טל שניידר מ'גלובס': "השיחה של בכר שהוקלטה היתה במהלך התייעצות פרטית שלו לגביו חייו האישיים אצל רב"
אריה ריבקינד
ג' אדר התש"פ / 28.02.2020 10:47

יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ, ערך בירור ראשוני בעקבות ההקלטה שחשף אמש (חמישי) עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, בה נשמע יועצו הבכיר ישראל בכר מזהיר מניצחון של גנץ בבחירות ומספר שיו”ר כחול לבן הוא “סכנה לישראל” – והחליט לסיים לאלתר את עבודתו של בכר בקמפיין.

בכחול לבן אומרים הבוקר: ”בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה – שיטופלו בציר המשפטי. מעורבותם המניפולטיבית של גורמים פוליטיים תיחשף אף היא בקרוב”.

בכר מסר: ”כמי שמלווה מעל שנה את רא”ל (במיל’) ח”כ בני גנץ, אני מודה על ההזדמנות לעבוד במחיצתו. גנץ הוא מנהיג ראוי וערכי שתרם רבות לביצור ביטחונה של מדינת ישראל כלוחם, כמפקד וכרמטכ”ל. מנהיג שידע להתמודד גם עם האתגרים הניצבים לפתחה של מדינת ישראל.

”מבלי להיכנס לפרטים, המקרה שפורסם הוא חלק ממסע של הונאה וניסיון גניבת דעת שהשיג שיא חדש של שפלות רוח. עוד תגיע העת לעסוק בדבר. מכל מקום, לאור הפרסום הפוגע בשמו הטוב של רא”ל (במיל’) גנץ, אני מקבל עליי את החלטתו על סיום תפקידי בצוות הקמפיין על מנת להשלים את משימת הבחירות של כחול לבן אליה הייתי רתום לאורך כל השנה האחרונה”.

בכר הוסיף: ”יתר הפרטים על מעשה הנבלה שנעשה לי והשיטות בהן אורגנה ההקלטה המדוברת ונמסרה לתקשורת, עוד יצא לאור בעתיד”.

בני גנץ שוחח גם עם ח”כ עומר ינקלביץ’ מכחול לבן, שצוטטה על ידי בכר אומרת שגנץ “טיפש ואפס מאופס”.

ינקלביץ’ טענה כי מעולם לא אמרה דבר מהדברים שיוחסו לה.

במפלגת הליכוד הגיבו להחלטת בני גנץ לפטר את יועצו: “גנץ פיטר את יועצו הקרוב ישראל בכר מפני שאמר את האמת: ‘אסור שגנץ יהיה ראש ממשלה, הוא אפס מאופס, אין לו אומץ לתקוף באיראן – גנץ סכנה לביטחון ישראל'”.

טל שניידר, הכתבת הפוליטית של ‘גלובס’, צייצה: “אחרי הפרסום של סגל, הפרטים המתבררים הבוקר הם שהשיחה שהוקלטה של בכר היתה במהלך התייעצות פרטית שלו לגביו חייו האישיים אצל רב. הצד המקליט לכאורה, הוא הרב”.

יובל קרני מ’ידיעות’ צייץ: “הרב שהקליט את ישראל בכר הוא מחזיר בתשובה מרמלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות