החמרה בענישה בצרפת: שנת מאסר לצעיר וצעירה חרדים שהבריחו גת

בשבוע שעבר נגזר על בחור ובחורה חרדים עונש של שנת מאסר, בגין הברחת 30 ק"ג גת, כמות קטנה יחסית - אשר בוצעה בשדה התעופה בפריז, לפני כחצי שנה • רשויות המכס העבירו את הטיפול בהברחות לידי המשטרה, לאחר שהבחינו כי ההברחות תכופות מאד, והכמויות גדולות במיוחד
חיים טוויל
ג' אדר התש"פ / 27.02.2020 22:08

הברחות הגת מישראל לאירופה: בצרפת מתפתחת מגמה של החמרה ברמת הענישה על עבירות גת, תוך התייחסות נוקשה של רשויות החוק לתופעה.

בשבוע שעבר נגזר על בחור ובחורה חרדים עונש של שנת מאסר וששה חודשי מאסר על תנאי.

העונש ניתן בגין הברחה של 30 ק”ג גת, כמות קטנה יחסית – אשר בוצעה בשדה התעופה בפריז, לפני כששה חודשים.

עו”ד מרדכי ציבין, המטפל בהתנדבות בכל מי שמבקש את עזרתו בכל הקשור לגת, אומר בשיחה עם חרדים 10, כי רשויות המכס בצרפת העבירו את הנושא מטיפול נקודתי שלהם, לטיפול המשטרה. זאת לאחר שהבחינו כי הברחות הגת מתבצעות לעיתים תכופות מאד, וכי מדובר בכמויות גדולות במיוחד.

כתוצאה משינוי המדיניות, הועבר הטיפול מהרשות המינהלית לרשות השופטת, אשר החלה להחמיר בעונשים כאמצעי הרתעה.

יש לציין, כי בעבר נהגו שלטונות צרפת לגרש מבריחי גת, מיד כאשר נתפסו בשדה התעופה, ואחרים גורשו ימים ספורים לאחר מעצרם, מבלי שעברו תהליך משפטי כלשהו.

בדנמרק, לעומת זאת, רמת הענישה עדין נמוכה. ביום שישי האחרון, שוחררו שלשה ישראלים חרדים – נער ושתי צעירות, לאחר שהיה של 40 יום במאסר.

עו”ד מרדכי ציבין בחזית בניין היורופול

גזר הדין היה חודש מאסר לכל אחד, ולמזלם תקופת הישיבה בכלא חפפה לתקופת גזר הדין – והם שוחררו, לאלתר.

בנתיים, עצור בצרפת ישראלי כבר קרוב לששה חודשים, מבלי שנראה שחקירתו עומדת להסתיים. הצעיר חשוד בעיני הצרפתים, מבלי שיש הוכחות לדבר, כמי שעומד בראש ארגון העוסק בהברחת גת – דרגת חומרה של ארגון פשע, אשר תבוא לידי ביטוי, אם הדבר יוכח , במתן גזר דין קשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות