מידע על הקורונה? משרד הבריאות מציג: המתן והמתן, לבריאות

קו המידע שהקים משרד הבריאות לקבלת פרטים על הנגיף ודרכי ההתמודדות - נכשל • אזרחים שמנסים לברר אם עליהם לשהות בבידוד, נאלצים להמתין זמן רב, וגם אז לשאת תפילה שהקו לא יתנתק • חרדים גם לא יכולים לקבל מידע מהאתר המיוחד • משרד הבריאות: "להתאזר בסבלנות"
ב' אדר התש"פ / 27.02.2020 17:12

חשבתם שרק בחדרי המיון בבתי החולים צריך להמתין שעות עד לקבלת שירות?

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות, שר האוצר, מנכ”ל משרד הבריאות וראש המל”ל ביקרו היום (חמישי) במוקד המיוחד של מד”א המרכז את הטיפול בנגיף הקורונה.

ראש הממשלה הצהיר במוקד: “אני מודיע על צעד שכבר התחלנו ביישומו. אנחנו מבקשים מכל מי שבא ארצה ממדינה כלשהי בעולם, שיש לו תסמינים של הנגיף, להתקשר למוקד 101 של מד”א. יש כאן פרמדיקים, ואנשי רפואה שיענו לפנייה, ואחר כך רופאים שיתשאלו את מי שנתגלו בו התסמינים הללו.

”במקרה הצורך, מגן דוד אדום ישלח פרמדיקים עד לבית של הפונה על מנת לעשות את הבדיקה – ערכת בדיקה בבית. זהו דבר חדשני, זה דבר שיכול למנוע את התפשטות המחלה ואני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם אזרחי ישראל”.

אלא שלמרות הכוונות הטובות של ראש הממשלה, אל חוסר היעילות המוכרת מבתי החולים מצטרף בימים האחרונים גם הטיפול בנגיף הקורונה, המתפשט בכל רחבי העולם והגיע גם לישראל.

האם מדינת ישראל באמת ערוכה לקראת התמודדות עם הנגיף? תלוי את מי שואלים.

פניות של גולשים לאתר חרדים 10 מעלים תמונת מצב עגומה. מתברר, כי קו המידע שהעמיד משרד הבריאות לצורך קבלת פרטים על הנגיף, ההדבקה ודרכי ההתמודדות מולו –  *5400, לא ממש מהווה מענה אמיתי.

“בן משפחתי חזר אתמול לארץ מחו”ל, בטיסת קונקשן שעברה דרך אטליה”, מספר אחד מהם בשיחה עם חרדים 10. “הוא שמע פרסומים על התפשטות הקורונה במדינה ורצה לברר מה עליו לעשות, והאם צריך בידוד. מה עשה? כמו שמשרד הבריאות ממליץ: התקשר לכוכבית 5400.

“תנחשו כמה זמן הוא המתין לתשובה? ובכן, לא פחות מ-20 דקות תמימות”.

כתב חרדים 10 ביצע אף הוא ניסיון ליצור קשר עם הקו. הוא חייג, הקיש מספר תעודת זיהוי, שמע את התקליט הפותח, המתין והמתין – כך במשך דקות ארוכות, בסבלנות אין קץ.

ולבסוף מה קרה? ובכן, השיחה נותקה. עכשיו מוטל על המתקשר לחזור על כל ההליך מחדש.

ומה עונים על כך במשרד הבריאות? תשובה מפוהקת ואדישה.

“באופן טבעי יש עומסים גדולים על מוקדי הפניות בשל אזרחים מודאגים”, אומר גורם במשרד בתשובה לפניית אתר חרדים 10. “משרד הבריאות מתגבר את המוקדנים בצוותים וכוח אדם. יש להתאזר בסבלנות ולשתף פעולה באירוע הגדול שאנו עוסקים בו לטובת הציבור, שהוא במיימדים בינלאומיים ומטרתנו למנוע התפשטות הנגיף”.

בתגובה משרד הבריאות שב ומתזכר: “לפניות אזרחים בנושא מידע על נגיף הקורונה והתמגנות יש להתקשר לקול הבריאות *5400”.

אז זהו. שרק רצינו שיענו שם לשיחה, ובזמן סביר. “במקרה של הופעת תסמינים יש להתקשר למוקד מדא 101”, הם מדגישים.

צילום: דוברות משרד הבריאות

אלא שבמקרים בהם ביקשו הפונים אלינו לקבל מידע טרם הופיעו תסמינים, כמו גם האם עליהם לשבת בבית בבידוד – הם לא הצליחו לקבל אותו. בקיצור – נושאים שחיים ומוות תלויים בהם.

זה לא שמשרד הבריאות לא ידע שהוא יוצף בשיחות. אז למה לא נערכו לקראתן? בדיוק מהסיבה שחדרי המיון לא באמת ערוכים לקלוט בשעות עומס.

מי שנתקל בקושי נוסף בקבלת מידע הוא הציבור החרדי. שכן, לפי תגובת המשרד, “מידע רשמי קיים באתר הייעודי של המשרד בנושא קורונה”.

אלא שבציבור החרדי עדיין רבים אינם מחוברים לאינטרנט ולכן האתר אינו רלוונטי עבורם.

“בחסידותו גור, מתירים לגלוש באינטרנט?”, תוהה אחד הפונים. “יש הרבה אברכים בערים החרדיות שבביתם אין אינטרנט. אז מה מצפים שהם יעשו? איך יקבלו מידע ממשרד הבריאות?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות