יש חולה ‘קורונה’ ראשון בישראל: ישראלי שחזר מאיטליה נדבק בנגיף

מנכ"ל משרד הבריאות מדווח על ישראלי ראשון שאובחן באופן מאומת כחולה בנגיף הקורונה. הישראלי חזר מאיטליה לפני ארבעה ימים וחש ברע • דרעי כי יחתום על איסור כניסת זרים מאיטליה שיגיעו ארצה וישראלים שיגיעו ממדינת המגף ייכנסו לבידוד של שבועיים
תמי גיל
ב' אדר התש"פ / 27.02.2020 13:08

מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, עדכן בצהריים (חמישי) במסיבת עיתונאים על אדם ראשון שאובחן בישראל כחולה בנגיף הקורונה.

מדובר באדם שחזר מאיטליה לפני ארבעה ימים, ונבדק לאחר שחש ברע.

בעקבות האבחנה יועבר הישראלי שחלה בנגיף לאישפוז במתקן הבידוד שהוקם במתחם בית החולים שיבא בתל השומר.

“בוצעו לו בדיקות של המשרד עם הקופות ועם מד”א. נדאג להעביר אותו באמצעות מד”א לאשפוז בשיבא במתקן הייעודי. בית החולים ייקח אחריות על הטיפול בו. שירותי הבריאות יאתרו את כל מי שהיה במגע עם אותו אדם כדי להכניס אותם לבידוד”, סיפר בר סימן טוב

לדברי בר סימן טוב, המערכת נערכת כבר זמן רב מאד לאירוע הזה: “ברור שברגע שיש חולה ראשון המציאות משתנה.אנחנו בטוחים על היכולות של המערכת, מיכולות האיתור והניטור ועד מערכת האישפוז”.

לאחר התפשטות הווירוס באיטליה ומספר מקרי המוות הגבוה שבתחומה הודיע היום שר הפנים, אריה דרעי, כי יחתום בהמשך היום על איסור כניסה של זרים מאיטליה לישראל.

דרעי הוסיף כי ישראלים שיגיעו מאיטליה ייכנסו לבידוד של שבועיים, בדומה לשבים ממדינות במזרח הרחוק.

מנכ”ל משרד הבריאות הרחיב בנושא: הצו יעודכן באופן שכל מי שהיה באיטליה ב-14 ימים האחרונים יהיה בבידוד. קיווינו להחזיק כמה שיותר זמן, אבל יש לנו את המקרה הראשון”.

הוא הוסיף: “אנחנו מודעים למורכבות של ההחלטות שלנו. אנחנו רואים עוד ועוד מוקדים באירופה, כשמאתרים חולים. כמעט אין מדינה באירופה ללא חולים מאומתים. אנחנו קיווינו להחזיק כמה שיותר זמן עד למקרה הראשון בישראל – יש לנו עכשיו את המקרה הראשון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות