גוש הימין נושק ל-60, ליברמן צונח – ו’עוצמה’ מתרסקת

על פי סקר מכון הסקרים 'דיירקט פולס' גוש הימין מתקרב לרף 61 המנדטים, שיאפשר הקמת ממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו • לראשונה: עוצמה יורדת מתחת לרף ה-1% • "הסיכוי שהימין יצליח להקים ממשלת 61, גדול יותר מהסיכוי של ישראל ללכת לבחירות בפעם רביעית"
אריה ריבקינד
ב' אדר התש"פ / 27.02.2020 12:17

שבוע אחרי שזיהו את מגמת ההובלה של הליכוד על פני כחול לבן, מנהלי מכון ‘דיירקט פולס’ (Direct Polls) –  המכון של שלמה פילבר  – מציגים היום (חמישי) את הסקר האחרון שלהם לפני הבחירות לכנסת ה-23.

“לאחר תחזית המגמות הדרמטית שלנו לפני כולם בשבוע שעבר – הנה תמונת המגמות האחרונה שלנו רגע לפני הסיבוב האחרון והמכריע של 96 השעות האחרונות. צריך לומר: הכל פתוח, והתנודות של היומיים האחרונים עלולות עוד לשנות את התמונה הסופית”, הם כתבו בחשבון הטוויטר של החברה.

צילום: מסך מהטוויטר של Direct Polls

אלו 3 הכותרות המרכזיות של הסקר:

1. גוש הימין נושק ל-60 מנדטים (קצת יותר מ-59). גוש השמאל עומד על הטווח של 54-55 מנדטים. ליברמן יורד ל- 6 מנדטים.

2. הסיכוי שהימין יצליח להקים ממשלת 61, גדול יותר מהסיכוי של ישראל ללכת לבחירות בפעם רביעית.

3. לראשונה: עוצמה יהודית יורדת מתחת לרף ה-1%.

מנהלי החברה מציינים כי שני גורמים עיקריים הביאו לחיזוק בכוחו של גוש הימין, במגמה איטית שזיהו – שהחלה כבר לפני חודש והתגברה גם בשבוע האחרון:

הראשון – לראשונה מאז בחירות ספטמבר, אחוז המצהירים מקרב בוחרי הליכוד כי יבואו להצביע, משתווה לנתון של מצביעי כחול לבן. זהו נתון דרמטי במסגרת ניתוח המגמות ומזכיר מאוד את התגייסות מצביעי הליכוד בבחירות 2015.

הגורם השני – כ-3 מנדטים שהשלימו את המעבר הסופי מגוש השמאל-מרכז לגוש הימין. רובם אגב, בוחרי כחלון וגשר מאפריל 2019.

אחוז המתלבטים הצטמצם בהתאמה בשבוע האחרון, מכ- 10% ל- 2.6% בלבד.

מול אובדן המנדטים לליכוד, כחול לבן מפצה את עצמה בכ-2 מנדטים שהיא שואבת אליה מהעבודה-גשר-מרצ שיורדת ל-9 מנדטים ומתחזקת מעט על חשבון המשותפת, שמפסידה את המנדט ה-14.

ליברמן נחלש גם הוא במנדט נוסף ומתייצב על הספרה 6. שני שליש מהמנדט שאיבד, חוזרים לגוש הימין.

ימינה מתייצבת על 7 מנדטים וש”ס על 9.

עוצמה יהודית שמסרבת לפרוש, נתפסת כמכשול לניצחון הימין ובהתאם היא נחלשת עוד. לראשונה במדגמים של דייקרט פולס היא מקבלת פחות מאחוז מהקולות – 0.96%.

במגזר הערבי נראה כי אחוזי ההצבעה הפעם יעלו במקצת על 59% ההצבעה שהיו בסטפמבר, ויחצו את רף ה-60%.

אולם, באופן מפתיע, הליכוד מתחזק שם ועשוי לזכות בכ-7% מקולות המיעוטים, כמנדט שלם, שחלקו הגדול מגיע מהדרוזים שהעבירו את תמיכתם מכחול לבן לליכוד, ככל הנראה בעקבות הקמפיין של הליכוד וההתקפות של נתניהו על אשכנזי אודות פגיעתו בדרוזים. מסתבר כי מדובר במהלך דרמטי של נתניהו.

כחול לבן מחזירה לעצמה במגזר כשליש מנדט.

סיימנו.

הסקר נערך על ידי חברת Direct Polls LTD בתאריך ה- 26 בפברואר 2020 בשעות הערב, באמצעות מערכת דיגיטלית בקרב 2,983 משיבים מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל (18+), הכוללים בתוכם את החברה הערבית (371), החברה החרדית (581) ויוצאי ברה”מ לשעבר (305) תוך מתן משקלים מתאימים. טעות הדגימה הסטטיסטית 2.1%+- בהסתברות של 95%.

מנהל המחקר: שלמה פילבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות