גדי יברקן: ‘בכחול לבן רימו אותי, האתיופים לא מעניינים את בני גנץ’

ח"כ גדי יברק, שעבר מ'כחול לבן' לליכוד, מגיב על ההשמצות נגדו - וטוען: דוברות הרשימה החליטה להחרים אותו תקשורתית והיו פעמים שהגיע לראיונות טלוויזיוניים - וברגע האחרון הורד משידורים
אריה ריבקינד
ב' אדר התש"פ / 27.02.2020 11:40

ח”כ לשעבר  גדי יברקן מגיב לראשונה בראיון לעיתון ‘ישראל היום’ למתקפות הקשות מצד ‘כחול לבן’ בשל המעבר שלו לליכוד, ביום הגשת הרשימות לכנסת.

“המילה בגידה היא עדינה לעומת ההשמצות שספגתי”, סיפר. “חשוב לי להציג את הצד שלי, כדי שהציבור יבין שאם באמת הייתי אופורטוניסט לא היו בחירות נוספות – כי אני הייתי הח”כ ה־61 שחסר לנתניהו”.

לדבריו, “כשהלכתי לכחול לבן, קיבלתי את ההחלטה הכי קשה שיש. הבאתי איתי עשרות אלפי מצביעים מהקהילה האתיופית. להגיד להם, בעיקר למבוגרים, להצביע למפלגה שהיא לא ליכוד, זה כמו להגיד ליצחק שמיר להצביע למרצ”.

על השאלה מדוע עזב את כחול לבן – הוא אומר: “הם רימו אותי. הגעתי חדור מטרה לקדם את הזכויות של יוצאי אתיופיה. כשתל”ם נכנסה לכחול לבן, האמנתי שזאת הפלטפורמה הכי נכונה לשם כך. אבל ביום שהבנתי שהקהילה האתיופית לא נמצאת בראש סדר העדיפויות של כחול לבן, נשברתי”.

בראיון עימו טוען יברקן כי בני גנץ לא לקח אותו ברצינות: “כשגנץ ניסה להרכיב ממשלה, ביקשתי ממנו שנושא הקהילה האתיופית יהיה בתוכנית 100 הימים. הוא אמר לי ‘בסדר’, ואז גיליתי שבמו”מ עם עמיר פרץ, העבודה־גשר שמו על השולחן את נושא הקהילה האתיופית – וגנץ סירב”.

יברקן משתף על קשייו בכחול לבן ומספר, כי דוברות הרשימה החליטה להחרים אותו תקשורתית והיו פעמים שהגיע לראיונות טלוויזיוניים – וברגע האחרון הורד משידורים, בעקבות הוראה בכחול לבן לערוצים.

יברקן אומר שנפגע קשות מהדברים. “כחול לבן תמיד לקחו אותי כמובן מאליו, זה היה שם תמיד באוויר”.

על ההבטחות של נתניהו סיפר: “סגרתי עם ראש הממשלה על קידום הקהילה – דיור, בריאות ו־7,500 איש שיעלו מאתיופיה בשנים 2020־2021”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות