משרד הבריאות: אל תטוסו, אל תשתתפו ב’טישים’ וחתונות בחו”ל

משרד הבריאות פרסם הנחיות דרמטיות, שעשויה להשפיע על המשק, בלי התייעצות עם משרדי הממשלה • בין ההנחיות: כל מי שחוזר מאיטליה, החל מהיום, נדרש להיות בבידוד למשך 14 יום; לשקול נחיצות נסיעות לחו״ל; להימנע מנסיעה לכנסים ולאירועים דתיים • אל על: "זו קטסטרופה"
יוני גרין
ב' אדר התש"פ / 26.02.2020 22:11

משרד הבריאות פרסם הערב (רביעי) הודעה חריגה ודרמטית, לפיה הם ממליצים לציבור שלא לנסוע כלל לחו”ל – אם אין בנסיעה צורך ממשי, וכן שלא להשתתף ב’טישים’ או בחתונת של אדמו”רים בחו”ל.

בנוסף הוצאה אזהרת מסע כוללת לאיטליה, בעקבות התפשטות הקורונה במדינת המגף, בה מתו 12 בני אדם כתוצאה מהנגיף וקרוב ל-400 נדבקו בו.

על פי הודעת משרד הבריאות ישנן מספר הנחיות חדשות:

1. הממשלה הוציאה אזהרת מסע כוללת לאיטליה ולנוכח התחלואה שם – במשרד קוראים לתושבי ישראל שלא לנסוע לשם. בנוסף, משרד הבריאות הודיע כי הוראת הבידוד על  השבים מאיטליה תחול באופן מיידי, כך שמי ששב מאיטליה מהיום ואילך ייכנס לבידוד למשך 14 יום.

2. הערכת המצב במשרד הבריאות היא כי יש סיכוי גבוה לכך שהתחלואה התפשטה באזורים נוספים באירופה ובמקומות רבים אחרים בעולם ועל כן, משרד הבריאות קורא לציבור לשקול נחיצות נסיעות לחו״ל באופן כללי, מעבר לחובת הבידוד לשבים ממדינות ספציפיות.

3. יש להימנע מנסיעות לכנסים, כינוסים והתקהלויות בינלאומיות אחרות, ובכלל זה גם נסיעה לאירועים בעלי אופי דתי שבהם מתכנסים אנשים ממדינות רבות. כמו כן, יש להימנע מקיום כנסים בינלאומיים בישראל.

משרד הבריאות קיבל את ההחלטות הדרמטיות בדיון פנימי במשרד, למרות שלפני כשבועיים הוקם צוות בין משרדי לדון בהתמודדות עם נגיף קורונה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, ההחלטה – שעשויה להיות בעלת השפעה מרחיקת לכת על המשק – הפתיעה משרדי הממשלה שלא עורבו.

בין המשרדים שהופתעו מההחלטה היו משרד החוץ, האחראי על ישראלים בחו”ל ויחסים דיפלומטיים. שם טוענים, כי ההמלצה החדשה עלולה לפגוע ביחסים עם חלק מהמדינות.

גם במשרד התחבורה, שאמון על חברות התעופה הישראליות, שעלולות לספוג כעת הפסדים כבדים אם ישראלים יצמצמו את טיסותיהם לחו”ל, לא היו מודעים למהלך.

בכיר בחברת אל-על צוטט הערב ב’כאן חדשות’: “זו קטסטרופה. אל על נמצאת עוד לפני ההודעה של משרד הבריאות עם נזק של 100 מיליון שקל בגלל הנגיף. עכשיו אנשים יבטלו הכל ולא יזמינו. אם המדינה לא תתעורר, לא תהיה פה חברת תעופה תוך כמה שבועות ספורים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות