תרגיל מבריק של המשטרה: הוגשה הצהרת תובע כנגד הרב ברלנד

שופט האריך ב-5 ימים את מעצרו של הרב ברלנד: "קיימת עילת מעצר של מסוכנות, וכן עילת מעצר מובהקת של הימלטות מהדין" • פרקליטיו הגיבו בזעם: "מדובר ברמאות של המשטרה. זו שערורייה" • המשטרה ביססה ראיות שהרב ברלנד ואנשיו גבו מיליארד שקלים במרמה ועושק במשך עשור
חיים טוויל
א' אדר התש"פ / 26.02.2020 16:23

הלם ב’שובו בנים’: המשטרה ופרקליטות מחוז ירושלים הגישו היום (רביעי) הצהרת תובע לפני כתב אישום נגד הרב אליעזר ברלנד, החשוד המרכזי בפרשת ‘עושק שחור’.

מדובר בהגשת הצהרת תובע בחלקו הפלילי של התיק, בעוד החלק הכלכלי עדיין נמצא בחקירה.

שופט בית משפט השלום בירושלים האריך בחמישה ימים את מעצרו של הרב ברלנד – ואמר בהחלטתו: “קיימת עילת מעצר של מסוכנות, וכן עילת מעצר מובהקת של הימלטות מהדין”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בין השאר, ביססה המשטרה ראיות לכך שהרב ברלנד ואנשיו גבו מיליארד שקלים במרמה ועושק במשך עשור.

המשטרה תפסה נכסים וכסף בשווי של 11 מיליון שקלים של ברלנד ואנשיו.

מחקירת המשטרה שהסתיימה היום עולה כי העברות הכספים התבצעו באמצעות 12 עמותות, עסקים להמרות מטבע והפקדות כספים על ידי “קופים”. מדובר בכת-ארגון שלה חלוקה לאזורים ותחומי אחריות.

עורכי הדין של ברלנד לא ידעו על כוונת המשטרה להגיש היום הצהרת התובע – ולקו בהלם.

לפי דיווח של סולימאן מסוודה מ’כאן חדשות’ בטוויטר, נציגי המשטרה הגישו במפתיע את הצהרת תובע, בעוד לעורכי דינו של הרב ברלנד נאמר שהמשטרה מבקשת להאריך את מעצרו בחמישה ימים.

עו”ד נועה מילשטיין שותפה במשרדו של עמית חדד אמרה בדיון: מדובר ברמאות של המשטרה. אתמול נאמר לנו שאתם מבקשים להאריך את מעצרו בששה ימים. היום אמרתם לנו שאתם מבקשים בחמישה ימים ועכשיו אתם מגישים הצהרת תובע. זו שערורייה.

נציג המשטרה: ראינו את הבקשה לחלופת מעצר ומצאנו כי אי אפשר לקיים אותה כי לא ניתן לסמוך על המשיב.

עו”ד מילשטיין: מה שעשתה המדינה זה לא ייעשה. יש לנו אישורים שבית החולים יכול לקבל את המשיב. יש לנו הסכם עם חברת אבטחה שמוכנה לאבטח את המקום והיא מודעת לזה.

זו שערורייה מה שאתם עושים. אתם מפצלים חקירה והמשטרה עושה מניפולציה. הם פיצלו את החקירה למרות שלפניכן החקירה היתה אחידה.

השופט: זאת לא פעם ראשונה שיש הצהרת תובעת. בתיק אחר הפרקליטות אמרה שהיא תגיש כתב אישום אבל הוגשה הצהרת תובע. אני מבין שהחקירה הסתיימה.

עו”ד מילשטיין: אי אפשר להגיד שיש פה פרקליט כלכלי ופרקליט פלילי. בסוף יש פיצול מלאכותי של חקירה כדי להשאיר את המשיב במעצר. גם אם יש הצהרת תובע, אדוני השופט מחויב לבחון חלופת מעצר…

נציג המשטרה: ממש לא.

השופט הפסיק את הדיון לחצי שעה כדי לבחון את הבקשה.

סולימאן מסוודה ציין: עמית חדד עדיין מייצג, אך הוא לא נכח כי אתמול סוכם עם המשטרה שברלנד ישתחרר היום בהסכמה. מי שמייצגת היום היא נעה מילשטיין, שותפה במשרדו של חדד. איזה תרגיל…

בתום ההפסקה אמרה מילשטיין: הפעם הראשונה שידענו שיש הצהרת תובע היתה באולם. אני חושבת שהתנהלות המדינה אינה מקובלת. אנחנו נעמוד על זה שלא תתקבל החלטה ללא נוכחותו של המשיב (-הרב ברלנד).

נציג המשטרה: זה לא דיון על שחרור…

מילשטיין הציגה החלטות קודמות שבהן הוסכם לשחרר עצור על אף שהוגשו הצהרות תובע.

מילשטיין: לפצל הצהרת תובע כדי להשאיר את המשיב בכוח, זה סוג של נקמה. זה להקדים את העונש לפני שמבררים את האמת. מדובר במשיב שהוא חולה ומשתף פעולה בחקירה. מדובר בשערורייה ואני נזהרת במילים שלי. מדובר בהחלטה חסרת תום לב.

כאמור, השופט החליט להאריך את המעצר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות