הגר”ע חתם? עו”ד של הרב ברלנד הציג לשופט מסמך הסמכה מזויף

עו"ד עמית חדד הציג בביהמ"ש מכתב המעיד שמנהיג קהילת 'שובו בנים' הוסמך לרבנות על ידי הרב עובדיה יוסף זצ"ל • אולם בדיקת וואלה מגלה: המסמך מזויף • עו"ד חדד: אם יתברר שמדובר בזיוף - אשקול את ייצוגו של הרב ברלנד
חרדים 10
א' אדר התש"פ / 26.02.2020 16:08

פרשת ‘עושק שחור’: עו”ד עמית חדד, פרקליטו של אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים החשוד בעבירות עושק, מרמה והלבנת הון, הציג אתמול (שלישי) לבית המשפט השלום בירושלים מסמך מזויף, עליו חתום הרב עובדיה יוסף זצ”ל  – זאת בניסיון להוכיח כי מנהיג ‘שובו בנים’ הוסמך לרבנות וראוי להיקרא בתואר רב, למרות שבפועל לא קיים מסמך כזה.

ויכוח בבית המשפט: מנהיג ‘שובו בנים’ הוא רב? 

חדד הסתמך על חתימת העתק נאמן למקור של עו”ד עמנואל קאלוב, חסיד של הרב ברלנד.

המסמך שהוצג לשופט אלעזר ביאלין נכתב במקור על ידי הגר”ע זצ”ל  בעת שכיהן כרב הראשי לישראל בסוף שנת 1979. הוא נושא את התאריך העברי כ”ט כסלו תש”מ, וכך גם את סמל המדינה והלוגו הרשמי של לשכת הרב הראשי.

בין היתר נכתב בו: “הריני מאשר בזה כי הרה”ג ר’ אליעזר ברלנד שליט”א למד בבית מדרש לרבנים ודיינים, בעה”ק (בעיר הקודש) ירושלים, ולא שנבחן בהלכות איסור והיתר, והשיב בבקיאות רבה ובהבנה עמוקה, קיבל סמיכה לרבנות… וראוי הוא לכהן פאר כרב בעיר ואם בישראל”.

עו”ד עמית חדד בדיון. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלא שמבדיקת אתר וואלה עולה, כי המסמך נכתב במקור לרב אחר, הרב יוסף פנחסי, בדיוק באותו תאריך, בנוסח כמעט תואם.

המסמך שניתן לרב פנחסי הופץ בפומבי לאחר שעמד למכירה פומבית ב-2016, ועל הנוסח שלו התבססו המזייפים.

אחד מהסימנים לכך שהמכתב שנושא את שמו של הרב ברלנד הוא מזויף הוא בין היתר פסיק בכתב ידו שהוסיף הרב עובדיה במכתב המקורי לאחר המילה “הרבים”, פסיק שהופיע באותו מקום במכתב שהציג עו”ד חדד.

במשטרה טענו במהלך חשיפת פרשת ‘עושק שחור’ כי נערכה בדיקה יסודית במוסדות הרבנות הראשית לישראל, וממנה עלה כי הרב ברלנד “אינו רב, ולא מוכר ולטענתם לא הוסמך”.

יתרה מכך, בני משפחתו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל אמרו כי המסמך נכתב במכונת כתיבה, ובמסמך של הרב ברלנד יש חוסר סימטריה ברורה במקומות שבהם נערכו שינויים בנוסח.

המסמך המזויף. צילום: באדיבות המצלם

המסמך המקורי. צילום: bidspirit

בבדיקה נוספת שנערכה מול הנהלת בית המדרש ‘חזון עובדיה’, ששמו צוין במכתב המקורי עולה כי נוסח מכתב זה יצא רק לתלמידי בית מדרש ‘חזון עובדיה’, שבראשה עמד הרב יוסף באותן שנים, והרב ברלנד לא למד בבית מדרש זה.

לדבריהם, המסמך מהווה אישור לימודים אך לא הסמכה לרבנות.

עורך הדין עמית חדד הבהיר בתגובה: “מופתע מהעלאת החשד שמדובר במסמך ואו מסמכים שאינם נכונים”.

עו”ד חדד ציין כי קיבל באולם בית המשפט כמה מסמכים חתומים בידי עו”ד מורשה, שאלו מסמכים נאמנים למקור. עו”ד חדד הבהיר כי “שאלת אמינות מסמכים אלו תבורר מבחינתו עד תום, ואם חלילה יתברר כי נעשה בו שימוש באמצעות תחיבת מסמך מזויף לידו – מה שלא יעלה על הדעת – הוא ישקול מחדש בכבוד ראש את ייצוגו של הרב ברלנד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות