ההצהרה הזו של ליברמן מסבכת לגנץ את האפשרות להקים ממשלה

בריאיון שהעניק יו"ר ישראל ביתנו לקראת הבחירות באתר N12, הוא הכריז כי לא יקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת - והתחייב: "לא יהיו בחירות רביעיות – נכריע לכאן או לכאן"
חרדים 10
א' אדר התש"פ / 26.02.2020 15:10

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן העניק היום (רביעי) ריאיון ליאיר שרקי באתר N12 ושלל כל אפשרות של הקמת ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת.

“לא נשב בשום ממשלה שתהיה תלויה איכשהו – מבחוץ או מבפנים, בעד או בהימנעות – באיימן עודה ובאחמד טיבי”.

לדבריו, “מי שכן מסוגל להקים איתם ממשלה ללא ספק זה נתניהו. הוא הגיע איתם הרבה פעמים להסכמים וחתם עם אחמד טיבי על הסכם Y”.

ליברמן המשיך לתקוף את נתניהו וגם את גנץ: “הולכים לבחירות בגלל ‘שני הג’נטלמנים’ גנץ ונתניהו. היו להם 65 מנדטים ביחד, הם לא היו צריכים אף אחד כדי להקים ממשלה – גם לא אותי”.

עם זאת, הוא התחייב שלא יהיו בחירות רביעיות: “אנחנו נכריע לכאן או לכאן – המפתחות אצלי”.

הוא תקף את נתניהו: “הוא אולי הקמפיינר הכי טוב בעולם ואיש מוכשר שתרם הרבה למדינת ישראל. אבל כרגע כל יום שהוא ממשיך – הוא רק גורע מהמורשת שלו”.

בהמשך רמז, אולי,  על תוכניתו: “אני רואה בליכוד בלי נתניהו כאחד המרכיבים המרכזיים בממשלה הבאה”

ליברמן הגיב גם לדברי שר הפנים, אריה דרעי, בריאיון שהעניק אתמול ל-N12, לפיהם התעמולה של ישראל ביתנו מזכירה את התעמולה הנאצית. “אין שום מוטיבים אנטישמיים בקריקטורות של ישראל ביתנו”, טען.

גם בראיון הוא המשיך בתעמולה האנטי חרדית: “משרד הביטחון הודיע לחיילים בודדים עולים שאין יותר כסף לסיוע בשכר דירה, אבל באותו שבוע רה”מ מכנס ועדת חריגים באוצר ומאשר 845 מיליון שקל לישיבות. סדר העדיפויות חייב להיות הפוך: קודם כל זוגות צעירים וחיילים ומערכת הבריאות אחר כך ישיבות ומשתמטים”, הדגיש.

ליברמן השיב מדוע פסק הקשר הטוב שהיה לו בעבר עם דרעי: “זה חטא היוהרה, אלה אנשים שיכורי כוח שחושבים שאפשר לעשות הכל בכוחנות. הם שוברים פעם אחרי פעם סיכומים. לדוגמה, אנחנו מסכמים על חוק הגיוס ומעבירים אותו בקריאה ראשונה, וזה לאחר פשרה מרחיקת לכת – ואז הם אומרים ‘רגע, פוס’ אנחנו לא מסכימים, בואו נשנה”.

על הקמת הממשלה התחייב: “אנחנו נשארים בכנסת עם 90 ח”כים שנמנים על מפלגות ציוניות וליברליות. אין לי שום בעיה להרכיב מתוך 90 חברי כנסת ממשלה של 61 – זאת ההתחייבות שלי”.

תגובת מפלגת ש”ס: “אביגדור ליברמן וישראל ביתנו הם הגורמים הבלעדיים לבחירות השלישיות ובכך גרמו נזק של מיליארדי שקלים למשק בגלל שנאתו הגדולה לנתניהו. מליארדים שיכולים היו לסייע למערכת הבריאות, לזוגות הצעירים ולפנסיות לעולים. ליברמן ואנשיו ממשיכים להסית, לשקר, לנהל קמפיינים של שנאה, להוליך שולל ולרמות את הציבור. כעת ישראל ביתנו הולכת לקואליציה בראשות בני גנץ ביחד עם העבודה-מרץ ובתמיכת המפלגה הערבית המשותפת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות