נבהל? “התעמולן האנטישמי” מנסה לבטל כנס נגד השנאה שלו לחרדים

ב'ישראל ביתנו' מנסים למנוע כנס של יוצאי בריה"מ - היוצאים נגד הקמפיין האנטישמי של המפלגה • טוענת: "תעמולת בחירות אנונימית" • נטליה רוטנברג, אחת המארגנים: ''ליברמן אינו מפסיק להטריד אותי. אמשיך להילחם נגד אנטישמיות בשפה הרוסית"
אריה ריבקינד
א' אדר התש"פ / 26.02.2020 12:29

לאחר שניסו לפגוע לפעילה החברתית נטליה רוטנברג בפרנסה, ב’ישראל ביתנו’ מנסים למנוע כנס של יוצאי בריה”מ – היוצאים נגד הקמפיין האנטישמי של המפלגה.

ימים ספורים לאחר שהגישו תלונה במשטרה נגד אסירת ציון ומסורבת העלייה נטליה רוטנברג, בניסיון להשתיקה, שיגרו עורכי הדין של מפלגת ישראל ביתנו מכתב התראה בדרישה לבטל את האירוע ‘לא לשנאה, כן לאחדות!’ – שרוטנברג הינה אחת ממארגניו.

במכתב ההתראה כותבים עורכי הדין של ישראל ביתנו: “דומה כי האירוע המתוכנן אינו אלא רכיב נוסף במערך מתוכן ומאורגן של תעמולה אנונימית נגד מרשתנו, המבוצעת באמצעותך בעבור גורם מעוניין”.

עורכי הדין מוסיפים: “האירוע, ההזמנה לאירוע והמערך האינטרנטי המתואר ביחד ולחוד, עולים לכאורה כדי תעמולת בחירות אנונימית”.

לסיום מאיימים עורכי הדין, כי במידה ולא תענה נטליה לדרישתם, הם ישקלו לפנות נגדה לוועדת הבחירות המרכזית.

במכתב התגובה ששלח עו”ד יצחק בם, המייצג את נטליה – הוא טען: “הכנס נשוא מכתבך הנו כנס א-פוליטי שנועד לדון בהתגברות ביטויי האנטישמיות בישראל. אכן, אני מבין שעל ראש מרשתך, שיושב הראש שלה ממצב את עצמו כתעמולן אנטישמי העושה הון פוליטי מליבוי שנאה כלפי הציבור היהודי הדתי והחרדי, בוער הכובע.

“אולם, במקרה זה הכובע בוער לשווא – הכנס נועד לדון בהתגברות ביטויי האנטישמיות בישראל ואין תכליתו לשכנע או לקרוא להצבעה למפלגה מסוימת, או להימנעות מתמיכה במפלגה מסוימת. משכך, הכנס אינו בגדר תעמולת בחירות ואין הוא מהווה פעילות בחירות”.

בם הוסיף: “כדי לוודא שאלה אכן תכני הכנס, אני מציע, כי ראשי מרשתך יבואו אליו. אולי הדבר ישכנע אותם לחדול מניסיון לעשות הון פוליטי מליבוי ביטויי שנאה כלפי הדת היהודית ומאמיניה..  נראה כי מרשתך מנסה להלך אימים על גב’ רוטנברג, תוך שהיא מאיימת עליה בנקיטת הליכי סרק והכל במטרה להשתיק אותה. אכן, דברי מרשתי אולי אינם נעימים לאוזניו של ח”כ ליברמן וחבר מרעיו, אך תנוח דעתם – את גב’ רוטנברג הם לא יצליחו להשתיק.

“באשר לאיום לפנות לוועדת הבחירות – עודני ממתין לפנייה לוועדת הבחירות לגביה התראת במכתבך הקודם, כי הרי אצל מרשך ‘מילה זו מילה’.”

עו”ד יצחק בם המייצג את נטליה אמר בתגובה: “על ראשו של ליברמן בוער כובע האנטישמיות. הכנס הצפוי להתקיים מחר נועד לדון בהתגברות ביטויי האנטישמיות בישראל – ליברמן ומפלגתו אינם הנושא. אם ליברמן חושב שהביקורת על ביטויי האנטישמיות נוגעת אליו – מוטב שבמקום לסתום פיות ינסה להתמודד איתה ולהדוף אותה.”

נטליה רוטנברג מסרה בתגובה: ”ליברמן אינו מפסיק להטריד אותי. לאחר שהגישו נגדי תלונת סרק במשטרה, דרישה מעו”ד להוריד את האתר שלי, הוא דורש לבטל את הכנס נגד האנטישמיות מחר בשעה 18:30 ברח’ הפסגה 8 בירושלים. אמשיך להילחם נגד אנטישמיות בשפה הרוסית שמכה שורש במדינת ישראל האהובה והחשובה לי מכל’. ‘

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות