נתניהו: “גנץ הוא חיקוי עלוב, זה כמו ביבי בעלי אקספרס”

ראש הממשלה הכריז כי הימין קרוב מאוד לניצחון וקרא שלא לבזבז קולות בהצבעה לעוצמה יהודית: ''תסכול הוא לא מרשם לפעולה" • "הייתה צריכה לעבור באו"ם החלטה חריפה מאוד
נגד ישראל, בתמיכת הנשיא אובמה. פניתי לנשיא פוטין וביקשתי ממנו שימנע את ההחלטה, והוא שבלם אותה"
אריה ריבקינד
ל' שבט התש"פ / 25.02.2020 12:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (רביעי) ב’כנס ירושלים’, והכריז כי אישר לפרסם להפקדה 3000 יחידות דיור באזור E1.

נתניהו סיפר בכנס כי הסתייע בנשיא רוסיה כדי למנוע החלטה אנטי-ישראלית של הנשיא האמריקני לשעבר אובמה. “החלטה חריפה מאוד הייתה צריכה לעבור באו”ם נגד ישראל, בתמיכת הנשיא אובמה. פניתי לנשיא רוסיה פוטין וביקשתי ממנו שימנע את ההחלטה, והוא שבלם אותה”.

נתניהו הוסיף: “אני מעריך את בן גוריון, אבל הוא לא הצליח לעמוד בפני הלחץ האמריקאי. בזכות יצירת השפעה על דעת הקהל בארה”ב, יכולתי לעצור את הדרישות של ממשל קלינטון ובעיקר ממשל אובמה”.

נתניהו סיפר על תוכנית המאה האמריקנית: “הבאנו הצהרה נשיאותית לפיה ארה”ב תכיר בהחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וצפון ים המלח ובכל הישובים, קטן כגדול, ביהודה ושומרון.

“מה נדרש מהפלסטינים בכדי להשלים את המו”מ? להפסיק תשלום למשפחות מחבלים, למשוך תביעותיהם נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי, להימנע מלפעול להכרה בפלסטין כמדינה עצמאית במוסדות בינלאומיים, להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית, לוותר כליל על זכות השיבה (פעם היה ‘Not one Brick’ – עכשיו זה ‘Not one Palit’).

”הם חייבים להכיר בירושלים המאוחדת כבירת מדינת ישראל, לפרז את עזה ולפרק את החמאס מנשקו, להפסיק את ההסתה נגדנו, להחיל חוקה דמוקרטית לפיה מבטיחים חופש הצבעה, חופש עיתונות, חופש דת”.

ראש הממשלה עקץ את יו”ר כחול לבן ואמר:”גנץ, הוא פשוט חיקוי עלוב, זה מין, זה כמו… גנץ זה ביבי בעלי אקספרס. אתה מחפש ככה חיקוי, חיקוי דהוי. אבל פתאם כולם נהיו ימניים שם'”.

הוא המשיך: “גנץ רוצה לקחת חלק מהגוש שלנו, כבר ניהל מגעים ולשמחתי סיכלתי אותם.

“לקבל ביקורת ממי שכמעט הצטרפו לקואליציה של גנץ?! אני באתי הנה להגיד את האמת כדי שתזימו את מה שאמר היסטוריון שהכרתי היטב: ‘הציבור הדתי-לאומי יש לו לב ענק ואמונה ענקית, אבל לא תמיד מבין בפוליטיקה'”.

נתניהו התייחס גם לאיתמר בן גביר ואמר: “אם יש פה מישהו שמתכוון להצביע לעוצמה אני אומר לו אל תבזבזו את הקול שלכם. אנחנו קרובים מאוד מאוד לניצחון. התסכול של בן גביר הוא לא מרשם לפעולה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות