שני מנדטים עברו לימין, אבל ביבי רחוק ב-5 מנדטים מהיעד הנכסף

בפעם הראשונה במערכת הבחירות הנוכחית, מפלגת הליכוד מובילה בסקר של חדשות 13: מקבלת 33 מנדטים לעומת 32 של כחול לבן • כל גוש זוכה ל-56 מנדטים, כשישראל ביתנו עם 8 מנדטים • נתניהו מגדיל את הפער מבני גנץ בשאלת ההתאמה לתפקיד: יו"ר כחול לבן מתרסק ל-30 אחוז
אריה ריבקינד
כ"ט שבט התש"פ / 24.02.2020 20:44

מסקר של פרופ’ קמיל פוקס שפורסם הערב (שני) בחדשות 13 עולה, כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, היה מתקבל שוויון בין גוש השמאל לגוש הימין – כשכל גוש היה זוכה ל-56 מנדטים.

בגזרה המפלגתית, לראשונה במערכת הבחירות הנוכחית, הליכוד בראשות בנימין נתניהו עוקף את כחול לבן ומקבל 33 מנדטים, לעומת 32 מנדטים לגנץ.

בכך רושמת כחול לבן ירידה של ארבעה מנדטים מהסקר שנערך בשבוע שעבר, כאשר שני מנדטים עברו לגוש הימין.

בחדשות 13 מציינים כי זו התזוזה הכי משמעותית בסקרים מאז הבחירות הקודמות.

סיבה לירידה של ‘כחול לבן’ בסקר קמיל פוקס שנערך היום – הקמפיין הנגיטיבי של הליכוד על דמותו של בני גנץ ופרשת המימד החמישי.

על פי הסקר, המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה עם 14 מנדטים ואחריה מפלגה נוספת בגוש המרכז-שמאל: העבודה-גשר-מרצ עם 10 מנדטים.

ישראל ביתנו, שממשיכה להיות לשון המאזניים, מקבלת שמונה מנדטים, כמו גם ש”ס וימינה.  יהדות התורה מקבלת רק  שבעה מנדטים.

גם בסקר הזה, מפלגת עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה ועומדת על 2% מהקולות.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מגדיל בנימין נתניהו את הפער מיריבו בני גנץ: 44% סבורים כי יו”ר הליכוד מתאים יותר לכהן כראש ממשלה, ואילו 30% בלבד טוענים כי יו”ר כחול לבן מתאים יותר. 19% מהנשאלים חושבים כי אף אחד מהם לא מתאים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות