נתניהו לא קורא לבן גביר לפרוש, אך זה מה שביקש מהמצביעים שלו

ראש הממשלה הסביר כי התבטאויותיו של יו"ר כחול לבן באשר לחמאס לא רלוונטיות: "בני גנץ יכול לומר מה שהוא אומר, אבל שהוא היה רמטכ"ל הוא לא עשה שום דבר" על ליברמן: "הוא לא איש רציני, יש בו משהו שהפך להיסטרי אפילו ליצני""
אריה ריבקינד
כ"ט שבט התש"פ / 24.02.2020 15:37

ראש הממשלה בנימין נתניהו, העניק היום (שני) ראיון לגלי צה”ל, והסביר מדוע דעתו של בני גנץ באשר להתנהלות מול חמאס ברצועת עזה  אינה רלוונטית.

“בני גנץ יכול לומר מה שהוא אומר, אבל שהוא היה רמטכ”ל הוא לא עשה שום דבר”, סיפר נתניהו. “גנץ לא רלוונטי, כי אחמד טיבי – שבלעדיו הוא לא יקים ממשלה – יגיד לו שהוא לא יכול לתקוף בעזה. הממשלה שגנץ יקים עם הרשימה המשותפת היא מסוכנת”.

נתניהו איים על חמאס: “הכנו לחמאס הפתעה שהם לא חלמו עליה. אני לא ממהר למלחמות, לא ממהר להטיל את חיילנו לתופת המלחמה. אני גם לא מפרט תוכניות מבצעיות בתקשורת. מלחמה זה מוצא אחרון. אין במדיניות הביטחונית שלי שיקולים פוליטיים, ואני לרגע לא זונח את השבויים והנעדרים. אנחנו עושים דברים שהם סמויים מהעין. השלב הבא בעזה יכול להיות מלחמה וגם יכול להיות מבצע גדול. אני לא ממהר למלחמות כי אני שומר על חיילי ישראל, אבל החמאס צריך לדעת שזה יכול לקרות בכל רגע”.

נתניהו הגיב בהומור להתבטאות של ח”כ בני גנץ, שאמר כי נתניהו רוצה להפוך את מדינת ישראל לטורקיה והשווה אותו ל”ארדואן שמתבצר בבלפור”.

“אפשר להשוות אותי לארדואן?”, צחק נתניהו. “ארדואן סוגר את ערוצי התקשורת שלא מתבטאים בעדו, ואילו בני גנץ מקבל שירותי תקשורת מכל ערוצי המדיה”.

על התבטאותו של גנץ כי “נתניהו חשף הבוקר את כוונתו האמיתית – הימלטות ממשפט לאחר הבחירות” – אמר ראש הממשלה: “לא עסקתי בחוק הצרפתי, אני לא מתכונן להעביר את החוק הצרפתי. אני מתכונן לנפץ את הטענות נגדי בבית המשפט. אני יכול לעשות בשעה מה שיריביי יכולים לעשות בשנה”.

נתניהו סיפר על התעוררות בשטח, שבוע לפני הבחירות: “אנחנו רואים התעוררות בכנסים, חשמל באוויר. זה קורה במקומות כמו כרמיאל, שהגיעו לשם 700 איש באמצע היום. אנשים מבינים שהבחירות גורליות. אני מבקש ממיליון ליכודניקים שיפנו ל-300 אלף תומכים אחרים שיבואו ויצביעו.

“אני אומר גם למצביעי בן-גביר: אל תזרקו את הקולות לפח. מי שמצביע לו – זורק את הקולות לפח. אני קורא להצביע לליכוד או למפלגות אחרות בגוש הימין שעוברות את אחוז החסימה”.

גם בראיון לרדיו ‘גלי ישראל’ קרא נתניהו למצביעי עוצמה יהודית ”לפעול עם השכל הישר” – משום שהמפלגה לא עוברת את אחוז החסימה.

“אני מבין את התסכול על זה שנפתלי בנט לא כלל את בן גביר ברשימתו אבל זו לא סיבה לזרוק 80 אלף קולות לפח. אני לא קורא לבן גביר לפרוש, אני קורא למצביעים שלו לפעול עם השכל הישר ולהבין שיש לנו הזדמנות לנצח”, אמר נתניהו.

הוא הגיב לביקורת שמותח עליו יו”ר ישראל ביתנו: “ליברמן הוא לא איש רציני, אני לא מבין למה מצטטים אותו. אגב ליברמן העביר מזוודות של כסף קטארי מזומן בזמן שהיה שר הביטחון, אז שיפסיק להטיף. יש בו משהו שהפך להיסטרי אפילו ליצני”.

נתניהו התייחס גם לפרשת הרפז וקרא לפרסם את כל תמלילי גבי אשכנזי ואביחי מנדלבליט: “אני קורא להסיר את צו איסור הפרסום – מניין באו ההאשמות האבסורדיות האלה נגדי בעוד שלא חוקרים את כל צמרת כחול לבן… אני דרשתי שהשימוע שלי יהיה פומבי – היועמ”ש סרב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות