בשתי חזיתות: עשרות יעדים של הג’יהאד הותקפו בסוריה וברצועה

כוחות צה''ל תקפו הלילה יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה - וליד דמשק, שם מייצרים חומר המשמש כדלק לרקטות ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור • אלה הוראות פיקוד העורף: איפה לא יתקיימו לימודים?
חיים טוויל
כ"ט שבט התש"פ / 23.02.2020 23:45

מטוסי קרב של צה”ל תקפו הערב (ראשון) יעדי טרור של הג’יהאד האיסלאמי דרומית לעיר דמשק שבסוריה, ועשרות יעדי טרור של הג’יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה.

באזור עאדליה דרומית לדמשק שבסוריה הותקף אתר של הג’יהאד האיסלאמי, המהווה עוגן משמעותי של הג’יהאד בסוריה. באתר מבצע הארגון מחקר ופיתוח של אמצעי לחימה תוך התאמתם לייצור ברצועת עזה ולייצור מקומי בשטח סוריה.

בנוסף, מיוצרים מידי חודש באתר זה עשרות קילוגרמים של AP, חומר המשמש כדלק לרקטות ומתקיימות בו הכשרות טכניות לפעילי ארגון הטרור, הן מהרצועה והן מהזירה הצפונית.

הערב הותקפו גם עשרות יעדי טרור של ארגון הג’יהאד האיסלאמי ברצועת עזה: ברפיח הותקפו תשתיות תת-קרקעיות ואתרים לאחסון חומרי גלם המשמשים לייצור רקטות.

בנוסף, בחאן יונס הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של הג’יהאד האיסלאמי, ובה מתחם לאימון ירי טילי נ”ט וציוד צבאי המשמש את הכוח הימי של ארגון הטרור.

כמו כן, בבית להיא הותקף מתחם אימונים צבאי של הג’יהאד האיסלאמי.

פיקוד העורף הורה לבטל את הלימודים מחר בערים אשקלון, נתיבות ושדרות, ובכל מוסדות החינוך במועצות חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב.

התקיפה של צה”ל התבצעה בעקבות שיגור של 21 רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה, שדרות ואשקלון.

מערכת כיפת ברזל יירטה 13 מהרקטות. לא היו נפגעים.

עיריית אשקלון הורתה על פתיחת המקלטים הציבוריים ברחבי העיר וביטלה את הלימודים מחר במוסדות החינוך.

צילום: דובר צה”ל

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בנט קיימו הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב בהשתתפות הרמטכ”ל, ראש המוסד, ראש השב”כ ושאר בכירי מערכת הביטחון.

בשלב הזה הוחלט לא לזמן את הקבינט המדיני ביטחוני.

הרקטות נורו בתגובה לחיסול שני מחבלים של הג’יהאד האיסלאמי שהגיעו הבוקר לגדר המערכת בדרום הרצועה והניחו מטען חבלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חירטוט
    24/02/2020 15:03
    יגאל כהן
  1. כשמספרים לנו שהצבא מגיב, אני מבין שמחרטטים אותי. אין הרוגים בעזה = הפגזת דיונות.נתניהו פחדן ולא יגיב על פעולות הגיהד/החמאס. מדינה מובסת ופחדנית.