האם מתנהלים ‘מגעים חמים’ בין שס לקהילתו של ראש הישיבה מגור?

 גורם בקהילה, הסובלת מרדיפות והחרמות מצד חסידות גור, אומר: "מתנהלים מגעים בלתי רשמיים" בין הצדדים, לפיהם החסידים המסתופפים תחת הנהגתו של ראש הישיבה יצביעו הפעם עבור ש"ס • גורם בש"ס לחרדים 10: "להד"ם!" • גורמים בקהילה של הגר"ש "לא מאשרים ולא מכחישים" את הידיעה
אריה ריבקינד
כ"ח שבט התש"פ / 23.02.2020 20:42

האם ראשי קהילתו של ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר, מנהלים “מגעים חמים” מול נציגים מש”ס לקראת הבחירות בשבוע הבא?

גורם בקהילה, הסובלת מרדיפות והחרמות מצד חסידות גור, אומר כי מתנהלים מגעים בלתי רשמיים בין הצדדים, לפיהם החסידים המסתופפים תחת הנהגתו של ראש הישיבה יצביעו הפעם עבור ש”ס.

כתב חרדים 10 מציין, כי בשבוע שעבר המתין חבר הכנסת מש”ס, מיכאל מלכיאלי, לראש הישיבה בכניסה לאולם ‘סאטמר’ בירושלים, בדרך לשמחת בר המצווה לנכדה של יועצת ראש הממשלה לענייני חרדים, רבקה פאלוך.

“כעת עדיין הכל מתנהל בצורה לא רשמית ואני לא מתחייב שבסופו של דבר המהלך יבשיל”, אומר נגורם בקהילה. “אך המגעים קיימים. הקהילה תצביע עבור ש”ס – וש”ס תדאג לצרכים של הקהילה”.

עם זאת, גורמים בקהילה של הגר”ש לא מאשרים ולא מכחישים את הידיעה.

בש”ס מכחישים מכל וכל כי מתנהלים מגעים כלשהם.

“למה לנו להסתכסך עם גורמים באגודת ישראל?” – תוהה באוזנינו גורם במפלגה, שמתעקש כי  לא היו כל דיבורים, בטח לא רשמיים, מצד גורם כלשהו במפלגה.

“באופן טבעי סביר להניח שאם הקהילה שהרב שאול אלתר הוא רבם, והם לא חשים בנוח להצביע ליהדות התורה, הרי היות והם חסידיים וחרדים הם לא יבחרו במפלגה חילונית או דתית לאומית, כך שש”ס היא האופציה הטבעית עבורם. גם מבלי לנהל על כך מגעים”, הוא מוסיף.

מגעים רשמיים? “אני לא מאמין. אף אחד בש”ס לא ירצה להרגיז את שר הבריאות יענק’ל ליצמן בפרט, ואת אגודת ישראל בכלל, למרות שבסתר ליבם גם להם לא יפריע שגורמים אופוזיציוניים בחסידות כזו או אחרת יצביעו לש”ס, אם הם בשום אופן לא מעוניינים להצביע לג'”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קהילת רה"י
    24/02/2020 13:17
    שומר לשונו
  1. באמת, על מי הם מאיימים, מי רודף אותם…. אני רוצה לראות את הרה”ג שאול אלתר שליט”א לא מצביע למפלגה של אבא וסבא שלו…אם זה יתממש, הם פשטו את הרגל לגמרי.