ליברמן מחריף את הפחדה I איכלר: “הוא מתיר את דמם של החרדים”

בישראל ביתנו ממשיכים למקד את קמפיין הבחירות בהפחדה מפני האפשרות שתקום ממשלה בה החרדים שותפים • אייכלר לוועדת הבחירות: "החרדים מוצגים כאויבי העם"
אריה ריבקינד
כ"ח שבט התש"פ / 23.02.2020 17:28

סרטון ושלטי חוצות חדשים של מפלגת ישראל ביתנו מחריפים את את קו הקמפיין של המפלגה, המבקש להזהיר את הבוחרים מפני ממשלות בהן יהיו שותפים החרדים שותפים.

סרטון שהושק היום (ראשון) מציג ציטוט של השר יעקב ליצמן הקובע כי אם גנץ יצטרך את החרדים על מנת להרכיב ממשלה – הוא יתן להם את כל מה שהם מבקשים.

בהמשך מוצג סרטון שבו מפרגן ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הבריאות ליצמן, לשר הפנים דרעי וליו”ר ועדת הכספים גפני, ומבהיר: “אנחנו עובדים בשותפות, באחווה, בנאמנות”.

הסרטון של ישראל ביתנו נחתם באיום: “אם לא תשימו ‘ל’ בקלפי זה בדיוק מה שעומד לקרות, ביבי-גנץ יחלקו את ישראל לחרדים”.

מסר דומה מועבר בימים אלו גם בשלטי חוצות חדשים מטעם ישראל ביתנו, אשר נתלו ברחובות הערים.

ח”כ ישראל אייכלר פנה הערב ליו”ר ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל, בדרישה  שיורה להסיר את מה שכינה “שלטי ההסתה האנטישמיים של ישראל ביתנו נגד הציבור החרדי מחוצות העיר ומכל מקום שפורסמו”.

במכתבו מציין אייכלר כי “ישראל ביתנו פרסמה שלטי חוצות בכל רחבי הארץ בהם ‘מאשימים’ את ביבי וגנץ שיחלקו את המדינה לחרדיים. (‘חרדים’ באותיות אדומות).  כאשר החרדים מוצגים כאויבי העם”.

לדבריו, “זוהי הסתה חמורה בקמפיין האימה של ליברמן ומפלגתו שמוכיחים שוב ושוב שאין גבול לשנאה. הציבור החרדי הפך למשיסה ומבוזה ואין פוצה פה להסיר את החרפה. אם היו מנסחים משפט כזה נגד הערבים, הייתה קמה כאן מהומה אדירה בדרישה להסיר את המודעות. היו זורקים את ליברמן מכל המדרגות ואפילו פוסלים את רשימתו לכנסת על פי סעיף 7א בגין הסתה לגזענות”.

ח”כ אייכלר הוסיף: “אין ספק כי בקשה לפסול את ליברמן הייתה נענית בשלילה, משום שרק אמירות נגד ערבים נפסלות על ידי בית המשפט העליון. ובכל זאת, לכל הפחות חובה על וועדת הבחירות להורות להסיר מידית את השלטים המסיתים שנתלו הבוקר המתירים את דמם של החרדים. יש לזכור שאנטישמיות = גזענות. אם לא ייעשה כן, איש לא יוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות