השב”כ נערך ל’פייק ניוז’ על הקורונה בבחירות. ומי חייב בדיקה? מתעדכן

משרד הבריאות מרחיב את האזהרות לאיטליה, אוסטרליה וטייוואן • תושבי הישוב הר גילה הסמוך לירושלים לא מתכוונים לאפשר שיכון 200 התיירים מקוריאה בבידוד במדרשת הר גילה של צה"ל בישוב • נהג אוטובוס סירב להעלות תלמידים מבית הספר "הנגוע"
תמי גיל
כ"ח שבט התש"פ / 23.02.2020 13:48

נגיף קורונה:  ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בהערכת מצב על נגיף הקורונה במשרד הבריאות, כי משטרת ישראל והשב”כ נערכים למקרה שגורמים זרים יפיצו ידיעות כוזבות כדי להשפיע על הבחירות ב-2 במרץ.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר במהלך הישיבה, כי משטרת ישראל נערכת לכך שלקורונה תהיה השפעה על יום הבחירות במידה וגורמים שונים ינסו להפיץ שקרים כדי להשפיע על אחוזי ההצבעה.

נתניהו התערב ואמר כי לא רק משטרת ישראל נערכת אלא גם השב”כ, כיוון שגורמים זרים עלולים לנסות להפיץ ידיעות כאלה כדי להשפיע על הבחירות.

•  משרד הבריאות עדכן היום (ראשון) את ההנחיות שלו עקב הנגיף. החוזרים מסין, הונג קונג, תאילנד, יפן, סינגפור, דרום קוריאה, טייוואן, איטליה, אוסטרליה או מקאו ומפתחים תסמיני מחלה – חייבים ללכת להידבק.

• בצה”ל נערכים לקלוט להשגחה בבידוד במתקן הצבאי ‘מדרשת הר גילה’ שבישוב הר גילה הסמוך בירושלים כ-200 תיירים מקוריאה הדרומית ששוהים בישראל. קליטת 200 התיירים במקום אמורה להתבצע על ידי צה”ל בתיאום עם משרדי הביטחון הבריאות והמועצה לביטחון לאומי.

במתקן בהר גילה מתקיימות בדרך כלל השתלמויות וימי חינוך לחיילי צה”ל, אולם בזמן הבידוד לא ישהו במקום קבוצות חיילים. עם זאת, בישוב הר גילה אשר בתחומו שוכן המתקן, מתכוונים לעשות הכל על מנת למנוע את כניסתם של התיירים למקום, ומאיימים לחסום פיזית את ההגעה.

•  שר החינוך רפי פרץ אומר הבוקר כי בכוונתו לעצור את המשלחות לפולין העוסקות בזיכרון השואה, בשל בהלת הקורונה.

• תלמידים מבית הספר ‘טוביהו’ בבאר שבע, שבו לומדים עשרות תלמידים שנמצאים בבידוד אחרי שבאו במגע עם הקבוצה מקוריאה הדרומית, ניסו לעלות לאוטובוס מבית הספר. לפי דיווח ב’כאן חדשות’, הנהג הבחין במסיכות על פניהם ולא עצר: “זה כבר לא פחד, זה פשוט מגעיל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות