חולם לעבוד בתקשורת? לראשונה במגזר: קורס שיכשיר את הדור הבא

מהפכה בתחום לימודי התקשורת: קורס מקצועי-מעשי שפונה רק למי שמתאים לענף, מלמד רק את מה שחשוב - ובעיקר מאפשר לצבור ניסיון ממשי כבר במהלך הלימודים • כל הפרטים
אבי כץ
כ"ח שבט התש"פ / 23.02.2020 11:48

למרות הפריחה העצומה בלימודי המקצוע במגזר החרדי, נראה כי בכל מה שקשור ללימוד תחום התקשורת באופן מעשי – טרם גובשו מסלולי לימוד המתבצעים בתוך גוף תקשורת חרדי.

חלק מבתי הספר המקצועיים מציעים, אמנם, תארים ותעודות בעיתונות ותקשורת, אולם נראה כי אין מסלול שיעניק הכשרה הרמטית ומותאמת למי שמעוניינים להשתלב בענף.

המצב הזה משליך לא רק על מי שמעוניין להשתלב בתקשורת החרדית, אלא גם על גופי התקשורת עצמם – הנתקלים בקושי ממשי במציאת עובדים מתאימים.

קבוצת רדיו ‘קול חי’ משיקה בימים אלה קורס תקשורת ייחודי, בו יוכשר ‘הדור הבא’ של עולם התקשורת החרדי.

הקורס ייפתח אחרי פסח, אולם הרישום מתקיים כבר כעת.

מדובר בקורס מעשי שיעסוק בעריכה, הגשה, הפקה, כתיבה וכיו”ב.

הקורס יועבר על ידי מיטב אנשי המקצוע בתקשורת החרדית, וישלב גם התנסות מעשית באולפני ‘קול חי’. הקורס יתמקד ברדיו, אך יעסוק גם בפרינט ודיגיטל. המצטיינים בלימודי הקורס, יקבלו העדפה בהשתלבות לתפקידים שונים ברדיו, בהתאם לצרכי התחנה.

הקורס יתקיים בשני מסלולים נפרדים – לגברים ולנשים.

“זיהינו צורך להתמקצע בתחום התקשורת ולהכיר אותו יותר לעומק גם מצד אנשים שכבר נמצאים בתעשייה וגם מצד כלי התקשורת – ואנחנו ביניהם – שלא מוצאים עובדים עם ההכשרה הנדרשת”, אומר אבי רוזן, מנכ”ל קבוצת ‘קול חי’.

רוזן מוסיף: “הקורס מיועד לכל מי ש’יש לו את זה’. אני מתכוון לאנשים שחלמו תמיד להשפיע בעולם התקשורת, או אפילו עסקו בתחום ומעוניינים להתמקצע. בתחילת התהליך, נקיים מפגש עם כל אחד מהמועמדים לקורס, כדי לוודא שזהו אכן התחום המתאים לו ושהוא לא מבזבז סתם כסף. מבחינתנו, מדובר גם בתרומה לקהילה וגם באינטרס מקצועי של ‘קול חי’, לייצר עוד אנשי מקצוע איכותיים בתחום”.

לדבריו, “הסיבה המרכזית לכך שאנחנו יוצאים לדרך עם הקורס, נובע מכך ש’קול חי’ הוא מזמן הרבה מעבר לתחנת רדיו שמשדרת תוכניות אקטואליה, שיעורי תורה, מוסיקה ושמחה. יש לנו תחנת מוזיקה מצליחה מאד, יש לנו אירועים גדולים שאנחנו עושים סביב מעגל השנה, פעילויות וחיבורים בתוך הקהילה ועוד. הקורס הזה הוא המשך ישיר לתפיסה שמנחה אותנו”.

יעל איבר, מנהלת מיזם הקורס של ‘קול חי’: “בנינו מודל שמתמקד בלימוד מעשי ולא תיאורטי. לכן אנחנו פונים מראש רק למי שזה באמת מתאים לו. אם אתם טובים בזה – תצליחו לעבור את הקורס בהצלחה ותוכלו בוודאות גבוהה להשתלב בתפקידים ב’קול חי’ ובתקשורת, מיד בתום הלימודים. במילים אחרות: סיכויי ההשמה אצלנו גבוהים מכל גוף אחר שמלמד תקשורת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות