קורונה בארץ: 200 תלמידים ומורים בבידוד – חשש שנדבקו מקוריאנים

30 תלמידים מבית ספר בבאר שבע ו-60 תלמידים מבית ספר בקריית חיים הונחו להיכנס לבידוד לאחר ששהו באתרים שבהם ביקרה באותו הזמן הקבוצה הדרום קוריאנית - שתשעה מחבריה אובחנו כנשאי הנגיף עם חזרתם למדינתם • 20 מעובדי הרשות הגנים הלאומיים התבקשו גם הם להיכנס לבידוד בביתם
דוד ליבוביץ
כ"ז שבט התש"פ / 22.02.2020 18:57

הקורונה הגיעה לישראל: כ-200 תלמידים ואנשי חינוך נמצאים בבידוד החל מהיום (שבת) לאחר שהתגלה כי שהו באתרים שבהם הייתה קבוצת צליינים מקוריאה הדרומית – שתשעה מחבריה אובחנו כחולים בנגיף קורונה לאחר ששבו לארצם.

בין השוהים בבידוד: 30 תלמידי כיתה ח’ ושני מורים מחטיבת הביניים ‘דוד טוביהו’ בבאר שבע, 66 תלמידים ומאבטחים מחטיבת הביניים ‘דגן’ בקריית חיים בחיפה, 90 תלמידים ו-10 מורים מבית ספר בעפולה ו-20 עובדים של רשות הטבע והגנים.

חברי קבוצת הצליינים מקוריאה הדרומית ביקרו באתרים רבים ברחבי הארץ, במסגרת טיול שערכו בשבוע שעבר בישראל.

משרד הבריאות המליץ היום למי שבא עמם במגע ישיר להיכנס לבידוד ביתי בן 14 יום, ולדווח על התפתחות תסמינים.

ביום חמישי האחרון טיילה קבוצת התלמידים והמורים מבית הספר ‘מקיף טוביהו’ בגן הלאומי תל שבע שבדרום הארץ, כאשר באותו הזמן ביקרה באתר גם קבוצת התיירים הקוריאנים.

בתום הסיור, התפתחו אצל אחד המורים חלק מהתסמינים ובהנחיית משרד הבריאות הוא הגיע לבית החולים סורוקה, שם עבר בדיקות לגילוי הנגיף שתוצאותיהן טרם התקבלו.

בתום הבדיקות המורה נשלח לבידוד בביתו.

בנוסף להם – ב-12.2 ביקרו 60 התלמידים מחטיבת הביניים ‘דגן’ מקריית חיים יחד עם חמישה מורים ומאבטח במצדה, כשבאותו הזמן טיילו במקום גם התיירים מדרום קוריאה.

בשלב הזה אף אחד מהישראלים לא פיתח תסמינים של המחלה.

מלבד התלמידים, גם 20 עובדי הרשות מהגנים הלאומיים מצדה, קיסריה ותל שבע, שבאו במגע עם התיירים הקוריאנים, הורו להיכנס לבידוד בביתם. ברשות הטבע והגנים הבהירו כי בשלב הזה כל העובדים מרגישים טוב ולא פיתחו תסמינים חריגים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים מחר בבוקר הערכת מצב מיוחד בנושא נגיף הקורונה בחמ”ל משרד הבריאות. בפגישה ישתתפו שר הבריאות יעקב ליצמן ושרי ממשלה נוספים, מנכ”לים של משרדי הממשלה ומנהלי בתי החולים בארץ.

תוך כך, צוותי מגן דוד אדום פינו לבידוד 12 ישראלים שהגיעו בטיסה מקוריאה הדרומית לישראל הערב. זאת לאחר שרשות האוכלוסין הודיעה כי תימנע את כניסת כלל הזרים מהטיסה.

מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הנחה טלפונית את מנכ״ל לשכת מארגני התיירות נכנסת לישראל, להפסיק את כל הסיורים של תיירים מקוריאה הדרומית השוהים כעת בארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש לבטל טיולי בית ספר בתקופה זו
    24/02/2020 08:01
    מישהו
  1. חשוב מאוד בתקופה זו לבטל טיולי בית ספר, ולדחות למועד שבו תהיה וודאות לגבי התפרצות המגיפה.
    משרד הבריאות – אנא דחו את הטיולים