פרוש, למה אתה מסתכל על היועמ”ש? אני שואל אותך! אתה עונה?

שרוליק פרוש הביא לאישור את מינויו של אמנון הלוי למנהל לשכת ראש העיר, ושל  שמעון סויסה לתפקיד עוזר ראש העיר • חבר המועצה ברק צברי הפתיע: האם היה הסכם בעל פה או בכתב לפני הבחירות למינוי כמנהל הלשכה? • מה ענה פרוש? • צברי: "הוא לא יודע עדיין איזה חומר הגיע אלי"
אריה ריבקינד
כ"ו שבט התש"פ / 21.02.2020 00:06

מיוחד בחרדים 10: ישראל פרוש, ראש העיר אלעד, הביא הערב (חמישי) לאישור בישיבת מועצה את מינויו של אמנון הלוי, איש ישיבת ‘כסא רחמים’, למנהל לשכת ראש העיר, ושל  שמעון סויסה לתפקיד עוזר ראש העיר.

נציגי ש”ס נעדרו מההצבעה.

ברק צברי, נציג סיעת ‘ישי’ הפתיע את ראש העיר כאשר שאל: האם היה הסכם בעל פה או בכתב לפני הבחירות בהקשר למינוי של אמנון לוי כמנהל הלשכה?

פרוש הביט לעבר היועץ המשפטי, ומהבעת פניו ניכר היה כאילו נקלע לבעיה – והוא מבקש מהיועץ המשפטי לחלצו. אלא שהיועץ המשפטי לא התערב.

צברי עומד לשגר ביום ראשון, באמצעות פרקליטיו, מכתב רשמי למשרד הפנים לסיכול המינוי. בכוונתו להציג את עמדתו עם ההוכחות שבידו.

וכך התנהל הדיון: 

צברי: “שאלה ראש העיר, לגבי הנושא הזה…”

פרוש: “אתה נמנע או נגד?”

צברי: “שאלה לגבי הנושא הזה, כדי לדעת אם אנחנו צריכים להימנע או נגד. גם חשוב לשאול את השאלות לפעמים. האם לראש העיר היה הסכם בחירות עם ארגון השייך למר אמנון הלוי, או שלא היה הסכם? בעל פה או בכתב או בכל קונסטלציה שהיא. למה אתה מסתכל על היועץ המשפטי? אני שואל אותך! כן, לא צריך להסתכל על היועץ. אתה לא עונה על זה?”

פרוש: לא עונה.

צברי: “שימו לב חברים. שימו לב. נשאלת שאלה אם היה לו הסכם כלשהו, ואני מבקש שירשמו את זה בפרוטוקול, אם היה לו הסכם כל שהוא, בעל פה או בכתב, עם אנשים גורמים או כל מי ששייך לאמנון לוי, לפני הבחירות. ראש העיר הביט על היועץ המשפטי, היועץ המשפטי לא ענה לו, לא עשה כלום, ראש העיר החליט שלא עונה על זה”.

פרוש: “הלאה…”

צברי: “אז שיהיה ברור שאני נגד. כן?”

ראש העיר עובר הלאה, סעיף מספר 5: אישור למשרת אימון לעוזר ראש העיר נוסף. היות ואין מנכ”ל, משרד הפנים הבין וראוי שהם מניידים את התקן לזה – לשמעון סויסה.

צברי: “שאלה. ביקשתי לשאול שאלה לפני ההצבעה”.

פרוש ממשיך: “מי נגד? כרגע כולם בעד, אחד רוצה לשאול שאלה”.

צברי: “השאלה שלי היא כזאת. ראש העיר אמר לפני דקה שמשרד הפנים ביקש את זה? מה ראש העיר אמר בדיוק? לא הבנתי…”

(פרוש שותק)

צברי: “טוב, ראש העיר לא רוצה לענות”.

פרוש: “אני מעלה את זה עוד פעם להצבעה”.

צברי: “רגע, ראש העיר, לא סיימתי את השאלה, יש לי זכות לדבר”.

פרוש: “מי נגד?”

צברי: “ראש העיר לא נותן אפילו לשאול שאלה”.

פרוש ממשיך: “מי בעד? מי נגד? מי נמנע?”

צברי: “ראש העיר אני שואל שאלה, אם ראש העיר לא רוצה לענות בכלל על השאלות שלי הוא יכול להגיד. אני יכול לשאול, להיות קונקרטי ולשאול שאלה?”

(פרוש מתלחש עם האנשים שלצידו).

צברי: “אז אני אגיד רק משהו אחד. בפרוטוקול הקודם אני ביקשתי לרשום את ההערה שלי לגבי מר סויסה, ההערה שלי לא נרשמה, ואם כבודו שואל אם אני בעד או נגד, אני בעד שלא יתנו שוחד. אני בעד שינהיגו את העיר כמו שצריך, אני בעד שלא יהיו קומבינות, אני בעד שימנו אנשים שלא היה איתם הסכם לפני הבחירות.

“כי עכשיו, לאט לאט, בעצם מתחיל להתגלות למה בעצם ראש העיר יושב במקומו כאן. ולא רק שיש פסיקה משפטית שהיה שוחד, אלא גם הלאה והלאה. אני מבקש שזה יהיה בפרוטוקול, תודה”.

חבר המועצה ברק צברי אמר הערב לחרדים 10: “השאלות היו ממוקדות וקונקרטיות. ניכר היה שראש העיר נבוך ולא ציפה לשאלה כה ישירה.  ראש העיר לא יודע עוד איזה חומר הגיע אלי, כך שכל תשובה היתה מסבכת אותו”.

צברי הוסיף: “לכאורה זה חלק ענק מגל שוחד שהחל לפני הבחירות וממשיך. אני מנסה ללמד כף זכות ואולי לעניות דעתי כנראה שעבר זמן ארוך מזמן מימוש ההבטחות שלפני הבחירות ופשוט דוחקים את פרוש לפינה עם איומים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פורוש האפס האשכנזי המושחת
    21/02/2020 09:21
    ספרדי
  1. פורוש האפס האשכנזי המושחת

  2. לבקש להטיל קלון על פרוש
    23/02/2020 09:20
    ראש ישר
  3. יישר כח לכם על פרסום העוולה ולברק צברי על הטיפול.
    מה שצברי יכול וצריך לעשות, זה לבקש מבית המשפט לקבוע שבמתן השוחד של ישראל פרוש נגרמה עוולה ויש להטיל עליו קלון.
    יש לצרף את מה שנחשף עכשיו, לחלוקת הקרקעות לפני הבחירות, כ- 300 הקצאות ביום אחד, על ידי פרוש.
    כך תימנע המשך כהונתו של ישראל פרוש והתמודדות שלו פעם נוספת, בא לציון גואל ושלום על ישראל.