יותר מ-200 עדויות מחזקות החשד: מעצר הרב ברלנד הוארך ב-6 ימים

המשטרה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד ב-8 ימים - וקיבלה שישה ימים • מאות מאנשי 'שובו בנים' הפגינו מחוץ לבית המשפט
חיים טוויל
כ"ה שבט התש"פ / 20.02.2020 14:01

בית משפט השלום בירושלים האריך אחר הצהרים (חמישי) את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד בשישה ימים נוספים, לאחר שהמשורה ביקשה 8 ימים.

עורך דינו של ברלנד הגיש ערר לבית המשפט המחוזי על ההחלטה, בבקשה לשחרר אותו לחלופת מעצר. הדיון בערעור נקבע למחר בבוקר.

השופטת שרון לארי-בבלי, שניהלה את הדיון הקודם והציעה לתת לו מנטוס, הוחלפה בשופט אליעזר ביאלין. 

לפי המשטרה, נגד מנהיג שובו בנים הצטברו יותר מ-200 עדויות, שמחזקות את החשד כי היה נוהג לתת ברכות לחולים תמורת סכומים עצומים. לדברי קצין משטרה, “אנשים שילמו כסף וקיבלו אוויר”.

בדיון השתתפו 9 נציגי היחידה החוקרת: משטרה, רשות המסים, ומפקד יחידת היל”פ שחוקרת את התיק.

מאות מאנשי ‘שובו בנים’ הפגינו מחוץ לבית המשפט.

בית המשפט מסר לאחר ההחלטה: “קיים חשד סביר, כמו כן נקבע בדיון קודם כי בתיק זה קיימת עילת מעצר של הימלטות מן הדין.

“אוסיף כי התשתית הראייתי שנאספה מאז הארכת המעצר הקודמת מחקת באופן משמעותי בעיקר את החשד כי המעשים בוצעו תוך תכנון מוקדם ותוך קשירת שקר עם מעורבים אחרים, ובידיעה מראש המעשים לרבות מתן התרופות גורמים עוול לאותם נזקקים שלנו למשיב בעת צרה”.

השופט אמר כי לפי הראיות שנאספו עד כה “קיימת תשתית ראייתית שמצביעה גם על כך שנטילת הכספים מהמתלוננים נעשתה תוך חלוקה לאחוזים שונים בין המעורבים השונים. מדובר בהתפתחות ראייתית משמעותית.

“עיינתי בדוח הסודי, ובו מוינו 29 פעולות חקירה נוספות שבכוונת היחידה החוקרת לבצע. חלק ניכר מפעולות החקירה הן בנות שיבוש באופן מהותי. מדובר בפעולות חקירה שעניינן חקירת מעורבים. בנוסף נוכח קיומה של תשתית ראייתי שמצביע על תזמון המעשים והעובדה שעבירות אחו בוצעו על פני תקופה ארוכה הרי שגם קיימת עילת מעצר של מסוכנות”.

פרקליטו של ברלנד, עו”ד עמית חדד, שהגיש כאמור ערעור מבסס את בקשת הערעור על הפן האנושי-הומינטרי שקשור לדבריו במצב בריאותו המדרדר של הרב ברלנד.

עורך הדין טוען שמערכת אכיפת החוק חייבת, לפנים משורת הדין, להעדיף את השיקול הזה על פני שיקולים אחרים ולשלוח אותו למעצר בית במקום שעליו יסכימו הצדדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עו"ד עמית חדד
    21/02/2020 14:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. טירון צעיר, הבחור עדיין יושב במעצר בגללו.