הרב ברלנד הבטיח: ‘נשבע שאני שם את המפכ”ל בכלא תוך 30 יום’

לא רק חולים: בשיחת טלפון שקיים מנהיג קהילת 'שובו בנים' עם רוצח שנשפט למאסר עולם, הוא הבטיח לשחרר אותו מהכלא תמורת 20 אלף שקלים • "יהיו ניסים ואתה משתחרר, אנחנו מבטלים את כל התלונות עליך" • "שני בבוקר, בשמונה בבוקר אתה משתחרר ואתה בא ישר אליי" I צפו
חרדים 10
כ"ה שבט התש"פ / 19.02.2020 23:22

ביום ראשון שעבר נעצר הרב אליעזר ברלנד, בחשד שגבה עשרות אלפי שקלים מחולי סרטן, בתמורה להבטחה שירפא אותם. הערב  מתברר כי מנהיג ‘שובו בנים’ הפעיל את אותה השיטה גם מול אסירים היושבים בכלא.

העיתונאי יאיר שרקי חשף הערב (רביעי) תיעוד משיחת טלפון של הרב ברלנד עם רוצח שנשפט למאסר עולם – ומבטיח לשחררו תמורת 20,000 שקלים.

“תשלח את הכסף – ואני גוזר שאתה משתחרר”, אומר הרב ברלנד.

את השיחה קיים מנהיג ‘שובו בנים’ בעת ששהה בזימבבואה, אחרי שנמלט לשם מישראל.

“שימי, אתה בליל הסדר איתי, אתה עושה עכשיו שבועה”, מבטיח ברלנד בתחילת השיחה לשמעון ווהבה, שנשפט על רצח מאבטח ב’חצי חינם’ – שנמצא מעברו השני של הקו. “אני רוצה שתעשה שבועה, תגיד לאמא שאתה משתחרר בי”ד (בניסן), שני בבוקר, בשמונה בבוקר אתה משתחרר ואתה בא ישר אליי. אבל זה שבועה, תדע לך. תגיד: ‘אני נשבע…’, תגיד: ‘אני נשבע, שאני מגיע בערב פסח, מיד כשאני משתחרר אל הרב, יחד עם אמא שלי, ועושה ליל הסדר אצל הרב’.

“תישבע, ועכשיו יהיו ניסים ואתה משתחרר, אנחנו מבטלים את כל התלונות עליך. הכול זה שקרים, הכל זה… המצלמה סתם צילמה, זה לא אתה היית בכלל, הכל מטושטש שמה, זה בכלל לא אתה, זה רק עלילות. הם צריכים למלא דו”חות, הם רוצים קידום, השוטרים רוצים להיות… הוא רוצה להיות עכשיו מפכ”ל, אז הוא אומר: כן, תפסתי מישהו מ’חצי חינם’…

“את המפכ”ל נשים בבית הסוהר. אני נשבע לך שאנחנו שמים את המפכ”ל בבית הסוהר תוך שלושים יום, אתה שומע מה שאני אומר לך?”.

בהמשך השיחה ברלנד מסביר שבתמורה לשחרורו מהכלא, ווהבה צריך להעביר לו סכום של עשרת אלפים שקלים: “אתה תשלח עשר אלף שקל, אל תפחד, תלווה את זה מכמה חברה שם. אני אתן לך מספר טלפון… עכשיו תתקשר למספר הזה, זה זהבה, הבת שלי, זהבה ברלנד, תגיד: ‘זהבה ברלנד, הבת של הרב, אני שולח לך כעת עשר אלף שקל’, שתהיה על הקו, תהיה זמינה, עכשיו אתה שולח לה עם מישהו, היא גרה בביתר…”

עם התקדמות השיחה, ברלנד נוקב בסכום גבוה יותר בתמורה לשחרור: “‘אני גוזר, תשלח עשרים אלף שקל – אני גוזר שאתה משתחרר’, תארגן את זה, כל החברה, עשרים אלף שקל, בשניה הזאת! תארגן, אל תפחד”.

לאחר שאמו של ווהבה מתערבת בשיחה ומסבירה שאין להם סכום כסף כזה, ברלנד משיב: “אז עשר אלף. פחות מעשר אלף… אתם צריכים לארגן עשר אלף – זה מינימום, עשר אלף עד יום שישי”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להיכן נעלמו 200 התלונות שיש למשטרה?
    20/02/2020 18:18
    אבי
  1. להיכן נעלמו 200 התלונות שיש למשטרה?

  2. שיוריד תפיאות הקליפה מהטלויזיה
    12/10/2020 11:31
    חחח
  3. גם ככה הכיפה שלו מבולבלת חחחח
    הרב צדיק יסוד עולם!!!!!!