‘הופכים את הבית’: שוטרים פשטו על ביתו של יהודה גליק בחצות

שעות לאחר שנעצר בהר הבית ושוחרר - ח"כ לשעבר יהודה גליק צייץ: "שוטרים הגיעו אלי ב-23:30 בלילה והופכים את הבית" • סמוטריץ: "איפה מנדנבליט שיעצור את הטירוף המאפיוזי הזה" • המשטרה עצרה אותו בתום החיפוש: חשוד שהעלים מסמכים הקשורים לחקירה נגדו מחדר החקירות
חיים טוויל
כ"ד שבט התש"פ / 19.02.2020 01:04

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק נעצר הלילה (רביעי) בביתו, הפעם בחשד שלקח והעלים מסמכי משטרה שקשורים לחקירה נגדו.

המעצר בוצע לאחר שבמשטרת ירושלים עלה חשד שאתמול, אחרי שנעצר בבוקר בהר הבית ונחקר, וזמן קצר לפני ששוחרר בתנאים מגבילים, נשאר גליק לבדו בחדר החקירות ובזמן הזה נטל והכניס לכיסו מסמכים שהיו על השולחן ועסקו בחקירה נגדו.

בשלב מאוחר יותר, כשהתברר לחוקרים שהמסמכים נעלמו, הם פנו לשופט תורן שנעתר לבקשתם והוציא צו חיפוש בביתו של גליק בירושלים.

בתום החיפוש בביתו גליק נלקח לחקירה. הוא שוחרר בערבות בשעה 04:00 לפנות בוקר.

בהודעת המשטרה נאמר: “המשטרה סיימה חיפוש על פי צו של בית משפט ועיכבה לחקירה את החשוד שהפר הבוקר את הסדר בהר הבית וזאת בגין עבירות של שיבוש הליכי משפט וגניבה.

“היום בסיום החקירה של החשוד עלה החשד כי הוא גנב חומרי חקירה טרם יציאתו מחדרי החקירות, ובעקבות החשדות פנתה המשטרה לבית המשפט שאישר את בקשתה לצו חיפוש בביתו של החשוד. בהמשך הערב הגיעו שוטרים לביתו והמתינו עד הגעתו בשעות הלילה ולפני זמן קצר סיימו השוטרים את החיפוש ועיכבו את החשוד לחקירה”.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את חבר הכנסת לשעבר גליק, סיפר: “מהרגע הראשון מר גליק שיתף פעולה מלאה ומסר לחוקרים שהוא אינו יודע במה מדובר, והמסמכים היחידים שיצאו תחת ידו, הם מסמכי השחרור עליהם חתם בסוף חקירתו על המעצר ההזוי, מעצר השווא שהיה בשעות הבוקר.

”חרף טענותיו אלו המשיכו החוקרים שעה ארוכה תוך שהם הופכים את ביתו, לבצע את החיפוש בסופו הוא אף נלקח לתחנת המשטרה ועוכב לחקירה בה מסר שוב את גרסתו המלאה. בשעות הבוקר הבטיח להם, לאחר שהם הבינו שגירסתו היא נכונה, שהוא יבדוק אם עוה”ד לו מסר את המסמכים ואם המסמכים נמצאים תחת ידו”.

עו”ד קידר תקף את התנהלות המשטרה: “משטרת ישראל מפגינה שוב התנהגות אימפולסיבית ובעיתית והכל לאור העובדה שהמעצר המוקדם היה מעצר שווא שהביך את משטרת ישראל”.

קודם לכן, מעט לפני חצות, צייץ גליק כי שוטרים הגיעו אל ביתו עם צו חיפוש. “שוטרי משטרת ישראל הגיעו אלי כעת הביתה בשעה 23:30 בלילה. הגיעו עם צו חיפוש והופכים את הבית”, סיפר גליק בטוויטר.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ הגיב: ‏”משטרת ישראל חייבת ניקוי אורוות דחוף, והשופט הזה לא ראוי להמשיך בתפקידו יום אחד נוסף. הרדיפה הנקמנית אחרי יהודה גליק מפחידה. איפה מנדנבליט שיעצור את הטירוף המאפיוזי הזה וישלח שם כמה אנשים הביתה??? אחר כך מתפלאים ומגלגלים עיניים לנוכח הצלילה באמון הציבור במערכות אכיפת החוק”.

אלדד יניב כתב: ‏”בושה וחרפה: עוד רגע חצות הלילה ומשטרת ישראל נכנסת ליהודה גליק הביתה, לפני רגע חבר כנסת מצטיין ושומר חוק, והופכת לו את הבית כי עלה הבוקר להר הבית. טירוף הדעת בישראל הדמוקרטית והחופשית”.

ג’וש בריינר, כתב המשטרה והפלילים של עיתון הארץ:  “צו החיפוש שמבוצע כעת בביתו של יהודה גליק. עכשיו, חצות. מילא המשטרה, ממנה אין לי ציפיות. אבל איזה שופט מאשר צו חיפוש בביתו של ח”כ לשעבר על חשד לשיבוש חקירה של ‘הליכה איטית מדי בהר הבית’? יש שופט כזה, אלעזר ביאלין מביהמ”ש השלום בירושלים. באמת שכבר אין לי מילים. חרפה”.

יהודה שלזינגר, הכתב הפוליטי של ‘ישראל היום’: “ומחר יסבירו במשטרה שהייתה ‘תקלה’, ובדוברות בית המשפט יחרטטו על בקשה/חומרים סודיים שהוגשו לשופט. ובעיוות התקשורתי של היום עוד יצקצקו נגד אוחנה, סמוטריץ’ או לוין שרוצים לתקן את מה שהתקלקל שם בשנים האחרונות. טרלול. הזיה. חרפה”.

עורך כפר חב”ד, הרב אהרן דב הלפרין: “2 אפשרויות: 1. אולי אמרת בלי לשים לב: ‘משפחה נורמלית זה אבא ואמא’ 2. אולי בהר הבית אמרת למישהו ‘תודה’, ולשוטרים היה נדמה משום מה שאמרת את המילה האסורה ‘אמן’, שיש לה משמעות של תפילה”.

יאיר שרקי, כתב הדתות של חדשות 12: “הנקמנות והבריונות ההזויה הזאת לא מניחה לי. מדינת משטרה”.

תגובת הקרן למורשת הר הבית: “החרפה שבהתנכלות הממוסדת שנוקטת מדינת ישראל כלפי יהודה גליק עוד תילמד בשיעורי ההיסטוריה. גליק הוא מייסד הקרן וסמל לאומי של מסירות למען המקום הקדוש בעולם. העם היהודי ומורשתו לא ימחלו למי ששותף כעת בביזויו ובהשפלתו של גליק. האחריות מוטלת על כל שרשרת הפיקוד, ממפקד יחידת המקומות הקדושים סנ”צ יובל ראובן ועד לשר ארדן ולראש הממשלה. כולם חתומים על הביזיון הזה”.

 

ביום שלישי בבוקר נעצר גליק על ידי המשטרה בהר הבית, בעת ביקורו במקום עם שני חברי קונגרס אמריקנים.

במשטרה טענו כי גליק “יצר פרובוקציות”, התנגד לעיכובו והשוטרים נאלצו לאזוק אותו בכוח.

לאחר כ-4 שעות בתחנת המשטרה הוא שוחרר ממעצר.

 

בחדשות 12 נחשפה התכתבות בין חבר הכנסת לשעבר לבין השר גלעד ארדן, הנוגעת לעצם הביקור המתוכנן של גליק.

אמש כתב ארדן לגליק: “תשתדל שלא יהיה ‘שמח’ סביב הביקור”. גליק השיב לו: “מבחינתי יהיה בפרופיל נמוך”. ארדן הוסיף: “בסדר גמור. אני אדבר עם המשטרה”.

לאחר שהשוטרים עצרו את גליק הוא כתב לשר: “בושה וחרפה. ברגע שהאורחים עזבו – השוטרים עצרו אותי”.

ארדן הגיב: “עצרו? מה הכוונה? איפה אתה עכשיו?”, וגליק השיב: “אני עצור בהר הבית עם אזיקים לעיני כל הערבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות