המשב”ק של הרב ברלנד חשף בדיון: כך המשטרה מפעילה עלי לחץ נורא

מעצרם של שישה מהחשודים שנעצרו  עד כה במסגרת פרשת 'עושק שחור' הוארך • הרב עמרם נתן בזאנסון, המשב״ק של הרב ברלנד ודיין הקהילה התלונן בדיון: השפילו אותי, איימו עלי • אתר חרדים 10 עם קטעים מפרוטוקול הדיון
חיים טוויל
כ"ד שבט התש"פ / 19.02.2020 01:41

פרשת הרב ברלנד: בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שלישי) את מעצרם של שישה מהחשודים שנעצרו  עד כה במסגרת הפרשה.

מעצרו של אחד מהם הוארך עד מחר ומעצרם של ארבעה חשודים  נוספים עד ה-23 בפברואר.

בנוסף, נשיא בית המשפט המחוזי השופט אהרן פרקש  נעתר לערר שהגישה המשטרה, והאריך את מעצרו של החשוד ה-6 – עד תאריך 20.2.20.

מדובר בהצלחה של המשטרה, שכן אלה הארכות שלישיות לצד ניצחון בערעורים.

במהלך הדיון בהארכת מעצרו של הרב עמרם נתן בזאנסון, המשב״ק של הרב ברלנד ודיין הקהילה, בפני השופט אלעזר ביאלין מבית משוט השלום בירושלים, טען פרקליטו, עו”ד דוד הלוי, כי המשטרה מתעללת בעצור.

בזאנסון עצמו אמר בדיון: “בעצת עורך דיני, אני מבקש להגיד את הדברים הבאים: אתמול במשך 7 שעות כל פעם  שהחוקרת יצאה החוצה, נכנס בלש אחר, ביקשתי כמה פעמים תתנו לי לנוח כמה דקות, אני מגיע מניצן, תתנו לנוח כמה דקות, שוב מתחילים לשאול שאלות, בלשים, לא חוקרים, בלשים במשך כל היום מ-11:30 שהתחילה החקירה עד הסוף נתנו לי דקה אחת לנוח, מייק ועוד אחד שלא זוכר את שמו, לא נתנו דקה לנוח.

“חוץ מזה מהרגע שנעצרתי, כן יוסי ומייק גם כשלקחו אותי לניצן הטיחו בי דברים, אתה גנב, עשקת. נכנס איתי מייק לשירותים, לתוך החדר של השירותים, תוך כדי שהוא מטיח בי ומשפיל אותי ‘גנבת מאנשים’. אתמול לקח אותי לאחד המפקדים של התחנה, אני אקח לך את הנכדים שלך, נתעלל בך, נרדוף אותך, לא ניתן לך לאכול, זה דברים שהיו”.

עורך הדין אמר בסיכומים: “קודם כל, אני חייב להגיד שהדברים חמורים ומצביעים על כך שהמשיב עובר בעצם סוג של התעללות נפשית בחקירה שכוללת, בין היתר, הטחת כינויי גנאי ללא הפסקה, בין היתר, כינויים קשים. חוסר אפשרות לנוח בחקירה, כניסה לתוך חדר השירותים ועוד דברים.

“אלה דברים שמלמדים על כך שלמעשה, אולי זאת שיטה, אני מקווה מאוד שלא, אבל הוחלט לנקוט באיזשהם אמצעים שאני לא רואה סיבה אחרת, התכלית שלהם זה לנסות להפעיל לחץ פסיכולוגי על המשיב, אחרת אין שום הסבר להתנהלות חסרת גבולות מצד אותם אנשי משטרה כלפי המשיב”.

השופט כתב בהחלטתו כי “המשיב ובא כוחו העלו שורה של טענות כנגד התנהלות מספר שוטרים במהלך חקירתו של המשיב. נוכח האמור, היחידה החוקרת תעביר באופן מידי את חומר החקירה הרלוונטי לבדיקת מח”ש”.

המשיב: תוך כדי שמחזירים אותי, החוקרת יודעת את זה, לא קיבלתי תפילין ולא הכניסו לי ציוד, ומחזירים אותי מאוחר מדי כך שאני לא יכול לקבל ציוד.

השופט: “שב”ס יאפשר למשיב הכנסת ציוד אישי, לרבות תפילין וספרי קודש ככל שנהלי שב”ס מאפשרים זאת, אף שלא בשעות ובימים המקובלים”.

החקירה בפרשה נמשכת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות