גפני התחזה ל’ימני’ – וחטף תגובות עוקצניות מהכתבים

יו"ר 'דגל', החושק בקולות הציונות הדתית, השיק סרטון המציג אותו ואת תנועתו כ"ימניים" • יאיר שרקי: "הניסיון לחדש מבחירות לבחירות שולח את החרדים לתהליך מעניין" • אדמקר: "הרב שך התנגד להקמת יישובים מעבר לקו הירוק" • שרית אביטן כהן: "אבולוציה של 3 מערכות בחירות בשנה"
אריה ריבקינד
כ"ג שבט התש"פ / 18.02.2020 18:19

יו”ר ‘דגל התורה’ ויו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני סייר היום (שלישי) ביישובי גוש עציון ובנימין.

במסגרת הסיור ביישובים מיצד, מעלה עמוס וכוכב יעקב – תל ציון, נפגשו גפני ופמלייתו עם רבני היישובים, ראשי מועצות ונציגי התנועה, תושבים ופעילים.

במקביל לסיור, השיקה ‘דגל התורה’ סרטון של גפני, המנסה לפתע להציג עצמו כימני משכבר הימים – מה שגרר תגובות ו’עקיצות’ מצד הכתבים הפוליטיים.

בסרטון אומר גפני: “ההוראות שקיבלתי מגדולי התורה במשך כל השנים , לא היו, אפילו לא פעם אחת, להחזיר חלקים מארץ ישראל. תמיד תמכנו בימין”.

יאיר שרקי מחדשות 12 מייץ על הסרטון: “הניסיון של יהדות התורה למשוך קצת קולות מהציונות הדתית מביא את גפני, שתמיד מצהיר על עמדותיו היוניות, לאחד הטקסטים הכי ימניים שיצאו מפיו, ובלי להתאמץ הרבה גם עוקץ את דרעי בדרך.

“הנסיון לחדש מבחירות לבחירות שולח את החרדים לתהליך מעניין מאד”.

יקי אדמקר, הכתב בכנסת של אתר ‘וואלה’, כתב: “הרב שך (שאותו גפני מצטט) התנגד עקרונית להקמת יישובים כמו מודיעין עילית מעבר לקו הירוק. גפני גם הרגיש מאד בנוח לומר בועידת הארץ ש’השמאל אינטליגנטי יותר מאשר הימין’. שלא לדבר על הקשר ההדוק עם הח”כים הערבים. כמה מזל שהזיכרון עובד גם בתקופת בחירות”.

אדמקר גם נזכר בידיעה שפרסם לפני שנתיים וחצי – וכתב: “וכעת גם נזכרתי בידיעה הזו, מעניין איך זה נשכח בסרטון הבחירות של גפני”.

בידיעה דווח, כי “ח”כ גפני חשף מכתב ששלח הרב שך, מנהיג הציבור החרדי המנוח, לראש הממשלה לשעבר מנחם בגין, בערב פסח בשנת 1978. ‘על פי ההלכה אין כל מניעה לוותר על חלק מארץ ישראל. ויתור למען השלום איננו ויתור'”.

צילום: דוברות דגל

שרית אביטן כהן, הכתבת הפוליטית של עיתון ‘מקור ראשון’: “גפני ב-2017 בוועידת הארץ: אני שמאל. ב-2019 בוועידת מקור ראשון: אני ימין. ב-2020 (היום) בסיור בגוש עציון ובנימין. אבולוציה של 3 מערכות בחירות בשנה”.

יוחאי דנינו מ’יום ליום’ צייץ: “בבחירות של השלישייה (דרעי-ישי-אטיאס) אני וגפני ג’וניור עבדנו כיו”ר וסגן בקלפי בהרצליה מטעם המפלגות הערביות.. אגב, עד היום אני מחכה לסנדוויצ’ים שיהודה אבידן הבטיח לי”.

ועיתונאי ‘בקהילה’ יצחק פלדמן התלוצץ: “ראשוני: ח”כ גפני נעצר בהר הבית”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות