סקר חדשות 12: מה יעדיפו הבוחרים במקרה ששוב לא תושג הכרעה?

תמונת המנדטים נותרת קפואה • אבל מי מוביל בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ואיזה תרחיש המצביעים יעדיפו במקרה שבו שוב אין הכרעה לטובת הימין או המרכז-שמאל?
אריה ריבקינד
י"ח שבט התש"פ / 13.02.2020 21:03

8 יום בלבד לפני יום הבחירות: מסקר של מכון מדגם שפורסם הערב (חמישי) בחדשות 12 עולה כי לו הבחירות היו נערכות כיום היתה מפלגת כחול לבן זוכה ב-35 מנדטים והליכוד ב-33.

הרשימה המשותפת קיבלה בסקר 13 מושבים, העבודה-מרצ-גשר 9, ש”ס 8 ויהדות התורה 8.

ישראל ביתנו זוכה ב-7 מנדטים וכמוה גם מפלגת ימינה עם 7 מנדטים.

עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה אך זוכה ל-2.2% מקולות מצביעי הימין.

מהנתונים עולה שתמונת הגושים נותרת קפואה: 56 מנדטים לגוש הימין-חרדים לעומת 57 מנדטים לגוש המרכז-שמאל-ערבים. ישראל ביתנו של ליברמן נותרת לשון המאזניים עם 7 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, הפער גדל במעט לטובת נתניהו: 42% מהמשיבים לסקר סבורים שהוא המתאים ביותר לתפקיד לעומת 36% שהשיבו שגנץ מתאים יותר. 17% השיבו “אף אחד מהם”.

הנתון הבא מהסקר אמור להטריד את חברי כחול לבן, אם המחשבה היא להקים אחרי הבחירות ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת מבחוץ: 25% בלבד מהמשיבים ענו שהם תומכים בהקמת ממשלה כזו, ורוב גדול של 56% השיבו שהם מתנגדים לאפשרות כזו. 19% אמרו שהם לא יודעים מה עמדתם בנושא.

בסקר נשאלו המשתתפים שתי שאלות – איזה מהתרחישים אתם מעדיפים יותר: בחירות רביעיות או ממשלת אחדות שכל אחד מהמועמדים בראשה.

אם נתניהו עומד בראש – רק רבע מהמשיבים העדיפו בחירות, 50% העדיפו הקמת ממשלת אחדות כשנתניהו ראשון. במקרה שגנץ ראשון ברוטציה, 52% העדיפו אחדות ו-27% העדיפו ללכת לבחירות נוספות. כשמפנים את הדילמה הזו למצביעי כחול לבן בלבד, רק 36% היו מעדיפים שתקום ממשלת אחדות בראשות נתניהו תחילה, רק כדי שלא יהיו עוד בחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות