הטרגדיה בתל אביב: “תלמידים כבר אמרו לי בהסעה שמאוד קשה להם”

הנהלת הת"ת בו למד דניאל כהן ז"ל הזמינה סייעים פסיכולוגיים כדי לסייע לתלמידים להתמודד עם מותו של חברם, שנהרג בתאונת הקורקינט • מבדיקה ראשונית עולה: כרטיס האשראי שבאמצעותו שולם השירות היה של אדם אחר, אך טרם ידוע מי הוא
יוני גרין
י"ח שבט התש"פ / 13.02.2020 11:32

בתלמוד תורה ‘פיתוחי חותם’ בתל אביב, בו למד הנער דניאל כהן ז”ל בן ה-13, שנהרג אתמול בתל אביב מפגיעת משאית בעת שרכב על קורקינט,  הזמינו היום (חמישי) סייעים פסיכולוגיים כדי להדריך את הילדים. מדובר בסייעים ממשרד החינוך וממעיין החינוך התורני.

משה נחום, סייע בכיתת חינוך מיוחד בבית הספר, אמר לכאן חדשות: “תלמידים כבר אמרו לי היום בהסעה שמאוד קשה להם. תלמיד אחד אמר לי שהוא ראה את המקרה מהחלון והוא לא יודע איך להתמודד עם זה. זו טרגדיה מאוד קשה”.

“דניאל היה ילד מאוד מתוק, ילד חביב על כולם. כולם אהבו אותו. תמיד היו סביבו חברים”, סיפר נחום על דניאל. “לא הצלחתי להירדם כל הלילה. אני בטוח שיהיו תלמידים שזה יהיה מאוד קשה להם. יש טיפול לכל דבר ואני מקווה שמערכת החינוך תתן יד”.

מחקירה ראשונית של תאונת הקורקינט עולה כי כלי הרכיבה הושכר על בסיס תעודת זהות וכרטיס אשראי השייכים לאדם אחר, אך טרם ידוע מי הוא. כך דווח בחדשות 13.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ התייחס לתאונה, ואמר שיש צורך לאזן בין ההסדרה והפיקוח על כלי התחבורה השיתופיים.

בריאיון שהעניק לירון דקל ברשת ב’, אמר סמוטריץ’: “אנו בסדרה של דיונים היום במשרד בניסיון למצוא את האיזון. כדי שיהיה אפשר לפקח ולאכוף, לבין הרצון לא להגזים בעודף רגולציה שתגרום לזה שאף אחד לא ישתמש בהם”.

על התאונה עצמה אמר סמוטריץ’: “צפיתי בסרטון. אני נזהר מלקבוע ממצאים, אבל נראה שהוא מתפרץ לכביש מבלי להסתכל. אנחנו מגדירים את הכלים האלה במשרד התחבורה ממונעים שאינם דורשים רישיון. זה אמצעי שמפחית מאוד את הגודש, אך מקפל בתוכו סכנות”.

אתמול פורסם בכאן חדשות שחברת הקורקינטים השיתופיים Lime מאפשרת לקטינים מתחת לגיל 16 לרכוב על הכלים מבלי לאמת את גילם.

דניאל ז”ל רכב על אחד מהקורקינטים השיתופיים של החברה בעת שנפגע ממשאית.

מבדיקה עלה שהאפליקציה מאפשרת למשתמשים להתחיל לרכוב מייד עם סיום הרשמתם, גם אם המשתמש לא הציג תעודת זהות או רישיון נהיגה המצביעים על גילו.

למעשה ישנם שני אמצעי זיהוי עם סיום ההרשמה ובטרם ניתן להתחיל את הרכיבה: האחד הוא כרטיס אשראי איתו משלמים בעבור הרכיבה, ואמצעי הזיהוי השני הוא צילום של תעודת זהות או רישיון נהיגה.

במהלך ההרשמה האפליקציה מבקשת להעלות צילום של רישיון נהיגה או תעודת זהות, אולם גם אם מעלים צילום של תמונה אחרת, כל תמונה, האפליקציה מאשרת את סיום הרישום ומאפשרת להתחיל ברכיבה באופן מיידי.

על אף המחדל, המשטרה חוקרת בשלב זה רק את התאונה.

חברת הקורקינט השיתופי ובעלי התפקידים בה לא צפויים, בשלב זה, להיות מזומנים לחקירה כלשהי. החוק אוסר על רכיבה מתחת לגיל 16, אך נהלי ההשכרה והשימוש הם בין החברות השיתופיות לעירייה.

בתוך כך, נהג המשאית הפוגע שוחרר אמש ממעצר בתנאים מגבילים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות