אחרי מנדבליט, השר אוחנה חובט בפרקליטות: “לקיתם בשיכרון כוח”

שר המשפטים תוקף את הפרקליטות על רקע סערת מינוי ממלא מקום פרקליט המדינה: "הפרקליטות איננה חצר פרטית של אף עובד מדינה" • אחרי שמנדלבליט נכנע: בכירות פרשו בדרמטיות מקבוצת הוואטסאפ של הבכירים
אריה ריבקינד
י"ב שבט התש"פ / 07.02.2020 14:58

על רקע הסערה סביב המינוי של דן אלדד לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה – למרות התנגדותו של היועץ המשפטי –  שיגר היום (שישי) שר המשפטים אמיר אוחנה מכתב חריף להנהלת הפרקליטות.

“תחת פרקליט המדינה היוצא לקיתם לצערי בסוג של שיכרון כח שהביא לדאבון כולנו לאותו שפל באמון הציבור בגוף חשוב זה”, כותב אוחנה.

לפי דיווח של אמוץ שפירא ב’כאן חדשות’, אוחנה טוען במכתבו, כי לא הוסבר לו מדוע דן אלדד לא מתאים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, חוץ מכך ש”‘הם’ – הנהלת הפרקליטות – לא יקבלו אותו”.

שר המשפטים הוסיף: “אינני יכול לקבל טענה זאת. הפרקליטות, ככל שירות המדינה, איננה חצר פרטית של אף עובד מדינה, וכולנו מצווים לפעול על פי חוק.

“אחד הדברים שבחנתי אצל המועמדים הוא שאלת המודעות לחשיבות שבמגבלות הכח והריסון והאיפוק הנחוצים בעת הזאת לשיטתי כדי לחזק את אימון הציבור בפרקליטות”.

השבוע הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי הוא מסיר את התנגדותו למינוי דן אלדד לממלא מקום פרקליט המדינה. זאת על אף הביקורת שמתח  על מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות – על כך שנענה לקבל את המינוי מאוחנה.

אמש (חמישי) פורסם בחדשות 12, כי אחרי הודעת מנדלבליט על כך שהוא מסיר את התנגדותו למינוי דן אלדד, בכירים שקלו להתפטר.

שתי בכירות מאוד – ליאת בן ארי, היום המשנה לאכיפה כלכלית של פרקליט המדינה, ונורית ליטמן, המשנה של פרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים – הביעו את זעמן בדרך יצירתית: מיד לאחר הודעת היועץ המשפטי על הסרת התנגדותו למינוי, הוציאו את עצמן מקבוצת וואטסאפ של הנהלת הפרקליטות.

מדובר בקבוצה מצומצמת מאוד, שבה חברים רק הבכירים ביותר בפרקליטות. עזיבתן מעידה על ההלם הגדול, מורת הרוח והסערה בצמרת הפרקליטות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות