‘תדמית של מפלצת’: ועדת הבחירות פסלה את היבא יזבק מלהתמודד

ועדת הבחירות המרכזית דנה הבוקר ב-7 בקשות הפסילה של ח"כ היבא יזבק מסיעת בל"ד • ההכרעה בעניינה של יזבק תעבור כעת לבית המשפט העליון • הח"כ הערביה אמרה בדיון: "מעולם לא קראתי לאלימות"
אריה ריבקינד
ג' שבט התש"פ / 29.01.2020 10:58

מליאת ועדת הבחירות המרכזית דנה היום (רביעי) בשבע בקשות הפסילה שהוגשו נגד ח”כ היבא יזבק ממפלגת בל”ד – והחליטה לפסול אותה מהתמודדות ברשימה המשותפת בבחירות לכנסת.

27 הצביעו בעד הפסילה ו-7 הצביעו נגד.

הבקשות הוגשו בעקבות ציוצים ופוסטים ברשתות החברתיות מהם משתמע שיזבק תומכת בטרור.

ההכרעה הסופית בעניינה תועבר כעת לבית המשפט העליון שיתכנס בשבוע הבא.

את הבקשות לפסול את חברת הכנסת מהרשימה המשותפת הגישו הליכוד, ישראל ביתנו ועוצמה יהודית.

ח”כ היבא יזבק אמרה בדיון: “הקשר היחיד ביני לבין אלימות הוא חלקי במאבק באלימות. צוותי החפירות של הימין הקיצוני לא רוצים לאכוף את כללי המשחק הדמוקרטי, אלא את הוצאתי מהמשחק עצמו.

”הם השקיעו מאמצים רבים כדי למצוא שני פוסטים מ-2013 ו-2015 וסביבם בנו נרטיב ותדמית בדלנית וביריונית, תדמית של מפלצת, שפשוט לא קיימת”, טענה יזבק. “רודפים אחר פוליטיקאית ערבייה בגלל דעותיה – ולא עקב פעולותיה”.

ח״כ משה ארבל מש”ס אמר בתגובה להחלטה לפסול את ח״כ היבא יזבק: “העובדה שפסילתה של תומכת הטרור יזבק נתמכה על ידי רוב מוחלט של סיעות הבית מלמדת על חומרת הדברים ועל כך שעילת הפסילה הקבועה בחוק של תמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל מתקיימת בה באופן מוחלט. אני מקווה ששופטי בית המשפט העליון יאשררו את ההחלטה וכבודה של הכנסת תישמר”.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע ביום שני האחרון כי הוא סבור כי אין די ראיות לפסול את יזבק מהתמודדות בבחירות.

מליאת הוועדה תדון בארבע בקשות פסילה נוספות, וההערכה היא כי הן יידחו.

בין השאר תידון בקשת העבודה-גשר-מרצ לפסול את רשימת “משפט צדק לרפורמה במערכת המשפט הישראלית ולשחרור יגאל עמיר”, בראשות רעיית רוצחו של יצחק רבין – לריסה עמיר.

מנדלבליט סבור כי אין לפסול את מפלגתה של לריסה עמיר.

בחוות דעתו כתב היועץ המשפטי לממשלה כי עמיר הבהירה שאין במטרות המפלגה הצדקה לרצח רבין ושכוונתה להביא לשחרורו של בעלה היא באמצעות משפט חוזר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות