בי”ח לניאדו מעביר מטופלים בסיכון למחלקה פנימית • מומחים: ‘סכנה’

חשש בקרב חולים, שהתבשרו על מעברם מהמחלקה ההמטולוגית לטיפול בפנימית: "נחטוף זיהומים" • לניאדו: "תתבצע הפרדה מוחלטת"
תמי גיל
ב' שבט התש"פ / 28.01.2020 13:01

בית החולים לניאדו בקריית צאנז בנתניה סוגר את המחלקה ההמטולוגית, והמשמעות היא שמאות חולים במחלות דם, ובהן לוקמיה, לימפומה ומיאלומה, יטופלו במסגרת מחלקה פנימית. כך חושפת כתבת הבריאות של ‘ישראל היום’, מיטל יסעור בית-אור.

חלק ניכר מאחיות המחלקה פוטרו והצוות המטפל חושש למטופלים, שסובלים מדיכוי של המערכת החיסונית.

לדידם, שהות לצד חולי המחלקה הפנימית עלולה לסכן אותם.

גורם במחלקה הזהיר: “החולים ישוכנו בשלושה חדרים ליד פיר אשפה ופיר לכביסה מלוכלכת של כל המחלקות, בזמן שהמצב הרפואי שלהם דורש שהות במקום סטרילי. המערכת החיסונית שלהם לא מתפקדת, מדובר בחולים ללא כדוריות לבנות, והמשמעות עלולה להיות סכנת גזר דין מוות”.

לחולים נודע כי החל מיום רביעי המחלקה תיסגר, ככל הנראה בעקבות דרישה של משרד הבריאות מהנהלת לניאדו לקצץ מתקציב בית החולים, בשל הגירעון.

מדובר במחלקה שנחשבת לגדולה באזור שבין רמב”ם לבילינסון.

החולים חוששים לא רק מהידבקות במחלות זיהומיות, אלא גם מהעובדה שמחלות דם הן מחלות מורכבות שהטיפול בהן דורש התמקצעות של אחיות ורופאים בהמטולוגיה. כמו כן, הם חוששים שבתי חולים אחרים באזור עמוסים ולא יקלטו אותם.

פיני לנמן, בן 63 מאזור נתניה, שחולה במוטציה אלימה של לוקמיה מסוג cll (לוקמיה לימפוציטית כרונית), אומר: “בזכות הטיפול בלניאדו אני מדבר איתך היום. אובחנתי כחולה ב־2008 וכעבור חמש שנים כבר כתבו עלי בבית חולים אחר שאני סופני. אבל אז הגעתי ללניאדו והפכתי לאחד המטופלים הראשונים בארץ בטיפול ביולוגי. לפני הטיפול האחרון בלניאדו התקשרתי לשם ואמרו לי בטלפון שהמחלקה נסגרת בסוף החודש. אמרו שישאירו רק את אשפוז היום. האחיות שם לא מומחיות באונקולוגיה או בהמטולוגיה. זו מחלקה מזוהמת. זה פשוט לזרוק אותך ותחטוף זיהום, ואני מאוד חושש”.

אורלי קינן, שאמה שושנה קינן בת 78, מטופלת במחלקה – מוסיפה: “ביקשנו שלפחות יעבירו את המחלקה למקום כמו יולדות שאליו מגיעות נשים בריאות. לא נסכים להיות עם חולים של מחלקות פנימיות. הם רוצים לחסוך? שייתנו לנו מקום ראוי!”

מלניאדו נמסר בתגובה: “הנהלת לניאדו מעוניינת לבצע הפרדה מוחלטת בין החולים ההמטולוגיים לחולים הפנימיים, ולהעביר את החולים ההמטולוגיים לאגף נפרד במחלקה פנימית ג’. מהלך זה יבוצע לאחר קבלת אישור מהגורמים המוסמכים במשרד הבריאות.

“נדגיש כי המחלקה ההמטולוגית בלניאדו לא נסגרת – היא מונה שש מיטות אשפוז ברישיון, ובנוסף מדי יום מגיעים לקבל טיפול במסגרת אשפוז יום כ־20 מטופלים המטולוגיים.

“המטופלים ימשיכו לקבל את הטיפול על ידי הצוות הרפואי של המחלקה ההמטולוגית. המדיניות הרפואית העולמית, וזוה הנהוגה בישראל, היא לבצע טיפולים המטולוגיים במסגרת אשפוזי יום. כתוצאה מכך נפח הפעילות האשפוזית במחלקה קטן משמעותית, ולאור זאת שוכבים במחלקה ההמטולוגית גם חולים פנימיים. נציין כי טיפול במסגרת אשפוז יום ימשיך באותה המתכונת”.

משרד הבריאות: “לא ייעשה כל שינוי ללא אישור הנהלת משרד הבריאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות