ח”כ ישראל אייכלר: לא פוסל ישיבה בממשלת גנץ בקדנציה הבאה

 ח"כ ישראל אייכלר התייצב בתכנית 'שחור לבן' עם משה גלסנר ורועי כץ בערוץ כנסת - ואמר: "אם לא תהיה אפשרות ללכת עם נתניהו, נצטרך לשבת ולקבל החלטה. נוכל לשבת באופוזיציה או להיכנס לקואליציה" • על תוכנית המאה: "היה אפשר לחכות עוד חודש" • צפו בתוכנית המלאה
אריה ריבקינד
א' שבט התש"פ / 27.01.2020 20:39

ח”כ ישראל אייכלר התייצב  היום (שני) בתכנית ‘שחור לבן’ עם משה גלסנר ורועי כץ בערוץ כנסת – והצהיר כי  “אם לא תהיה אפשרות ללכת עם נתניהו, נצטרך לשבת ולקבל החלטה. נוכל לשבת באופוזיציה או ללכת לקואליציה”.

הנה תמלול הראיון:

גלסנר שואל: מדוע החרדים נצמדים כל כך לנתניהו ? מה יש לחרדים עם נתניהו? הוא לא הדתי הכי גדול, הוא לא המאמין הכי גדול הוא לא שומר הכשרות הכי גדול – והחרדים מתאמצים להסביר, והיום יותר מתמיד, גם יהדות התורה הצטרפה למה שש”ס אמרה פעם: ‘רק נתניהו’, ‘בכל הכוח נתניהו’. מה יש לכם למען ה’ מנתניהו?

אייכלר: נתניהו כבר לא הבן אדם, באופן אישי, נתניהו הוא סמל של ההפיכה השלטונית, שגיליוטינה, בשם הדמוקרטיה, באים לערוף ראש של ראש ממשלה שחולל מהפכה מדינית כלכלית וחברתית וכו’ וכו’ וכו’, והוא בצד שלנו. זה אחד החסרונות שלו ואחת הסיבות שרוצים לחסל אותו. ולכן אנחנו אומרים אנחנו עם נתניהו. כדי לשמור על הדמוקרטיה. בשם הגנת הסדר הדמוקרטי, שהוא הסדר היחיד שמאפשר לנו כמיעוט חרדי לחיות במדינת ישראל.

כי אם חלילה תהיה פה מהפכה, ואנחנו באמצע הפיכה, שהתחילה בבג”ץ והפכה את הכנסת לדומא, אם תהיה פה שיטת הגליוטינה, ולא בקלפי ולא בבחירות הוגנות יחליפו שלטון אלא ע”י מערכת משפטית ותקשורתית, אנחנו כמיעוט לא נוכל להסתדר ולהיות שותפים בשום קואליציה כי ידירו אותנו. ויגזרו עלינו גזירות.

גלסנר: הרב איכלר, איך זה מסתדר עם העובדה שנתניהו היה זה שבמשך עשור שמר על בג”ץ, כשממול, כשאתם הייתם בקואליציות של השמאל, אני זוכר שהיה לכם טוב. גם עם אולמרט, גם עם רבין, תמיד היללתם את השותפות הזו וטענתם שהם מביאים יותר מהימין.

אייכלר: זה כבר לא בג”ץ. הדיון מחר בכנסת, בעיני זו הפיכה. אני בבניין הכנסת מ-81′, כעיתונאי ואחר כך כחבר כנסת. ואני יודע שתקנון הכנסת וסדרי הכנסת זה יסוד שאם זה יתפרק ההכרעות ינתנו ברחובות. אגב, גם היום ההכרעות כבר לא בכנסת אלא בתקשורת ובמערכת המשפט. אבל העובדה שיו”ר הכנסת אדלשטיין חויב מחר לקיים דיון…

גלסנר: אתם תחרימו?

אייכלר: בוודאי שנחרים ואני אסביר לך גם למה.

רועי: איך זה התחיל? מתי התחלתם לעבוד אצל מיקי זוהר?

אייכלר: מיקי זוהר למד אצלנו. בוא אני אספר לך. לפני כחודשיים היה פיזור הכנסת. רוב חברי הכנסת לא רצו את החוק, ושאלתי את היועץ המשפטי לכנסת, בנוכחות סגן יו”ר הכנסת מאיר כהן ואת היו”ר יולי אדלשטיין: אם אנחנו נעשה פה רוב נגד העלאת הסעיף הזה, כי אנחנו חושבים שזה דבר נורא, מה הסמכות שלנו. הוא אמר, אין לכם שום סמכות. כי בסטטוטורי התקנון קובע שיו”ר הכנסת הוא קובע את סדר היום. עכשיו הלכו וכופים על יו”ר הכנסת לקיים מליאה, להדיח ראש ממשלה שעכשיו נמצא בתוכנית המאה בארה”ב. זו מהפכה, זו לא דמוקרטיה. אתה בטח שמעת על מקסימיליה רובסטייר שהציב גליוטינות למען הגנת הדמוקרטיה.

רועי: רק שאת הגיליוטינה פה, ואני לא בטוח שאני חי עם האנלוגיה, שם הבוחר הישראלי. כי גם בבחירות הראשונות באפריל 19 וגם בספטמבר 19 נתניהו לא לוקח את הבחירות. הוא נמצא, איך לומר? על אדי הדלק של בחירות מרץ 2015. אף אחד לא מדיח, הוא יכול היה לנצח את הבחירות, הוא גם יכול היה להרכיב ממשלה, הוא גם יכול היה לא לפזר את הכנסת במאי 19 עם הקולות שלכם. הוא עשה את זה!

אייכלר: ליברמן עשה את זה. אם ליברמן היה מחליט, אני הולך עם השמאל, זה לגיטימי לגמרי מבחינה דמוקרטית. זכותו להגיד, אני לא רוצה את ביבי כראש ממשלה. אם היה הולך עם השמאל, אני הייתי יושב באופוזיציה, אבל זה היה לגיטימי. ברגע שהוא הוביל את העם פעם אחר פעם, הוא הורס את הבסיס, מה אומר העם? לא צריך כנסת. יש בג”ץ, יש שליטים, יש תקשורת, לא צריך את חברי הכנסת.

רועי: כשאנשים בונים את ההשקעה שלהם בבורסה, הם אף פעם לא שמים את כל כספם על אותה מניה. אתם שמים את כל החסכונות שלכם על נתניהו למרות שיש סיכוי לא מבוטל, ראינו את המהלך הראשוני של גדעון סער בליכוד, אבל יש גם סיכוי מסוים שהשלטון שלו יסתיים. ואז מה?

גלסנר: או שיש איזה משא ומתן בסתר, ולא מספרים לנו.

אייכלר: מה שאמרתי במשפט הראשון זה האמת. אנחנו לא נלחמים בעד נתניהו האיש. אנחנו בעד האישו הזה שאי אפשר להעביר את סמכויות הכנסת והעם אל מערכת המשפט שהיא באופן אפיורי נגדנו ואל מערכת התקשורת שהיא 70 שנה נגדנו.

גלסנר: רגע רגע, אבל אתם אנשים מפוכחים. אם אתם מבינים שנתניהו האיש אולי הולך לאבד את מכנסיו, אתם צריכים לחפש אלטרנטיבות, כי בסוף, אתם לא רק שוחרי צדק, אלא מחפשים גם פרקטיקה. מישהו שיתן משרדים ותקציבים וחוק גיוס וישיבות וכו’ וכו’.

רועי: רגע, אתה אומר שהמפלגות החרדיות כל מה שמעניין אותן זה תקציבים וכסף?

אייכלר: העניין של האינטרסים הציבוריים שלנו, הוכחנו, בכל נושא שהם נגעו בתפקידיהם הם היו כלל ישראליים ולא סקטוריאלים. כולל אני בוועדה הקטנה שלי לפניות הציבור, כולל גפני בוועדת הכספים, והרב ליצמן במשרד ודרעי וכולם. אני עומד בפני העם ואומר, אנחנו בשירות העם בדרכנו.

מה שאתם שואלים על אחרי הבחירות, נראה את תוצאות הבחירות – כל זמן שיש אפשרות ללכת עם נתניהו בוודאי טוב, אם לא תהיה אפשרות אז אנחנו נוכל לבחור – או לשבת באופוזיציה, והיינו באופציה הזו 22 שנה, או ללכת לקואליציה.

רועי: אתה אומר, אלו הם הערכים שלנו, ואם אתם לא אוהבים אותם, יש לנו ערכים אחרים.

אייכלר: לא, אז יש לנו אפשרות לשבת באופוזיציה. אבל לשאלה שלכם, כאילו אנחנו קשורים בנתניהו האיש, לא. אנחנו קשורים לנתניהו האישו. אם עכשיו מערכת המשפט והתקשורת יפילו אותו לא ע”י בחירות ייזכר לעולם שהדמוקרטיה הישראלית חוסלה ב-2019 ולא נותר לה זכר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות