רה”מ: עסקת המאה הזדמנות המאה • טראמפ: “ביבי כבר אוהב אותה”

מפגש פסגה בבית הלבן I נשיא ארצות הברית מציג בפני ראש הממשלה פרטים הקשורים ל'עסקת המאה' שתפורסם מחר באופן רשמי • טראמפ: "גנץ ונתניהו יאהבו את העסקה, רבות ממדינות ערב תומכות וזו התחלה נהדרת" • "אני ממתין כבר שלוש מערכות בחירות. איזו מערכת מוזרה יש לכם"
נתן פרל
א' שבט התש"פ / 27.01.2020 19:03

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (שני) בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בפתח הפגישה אמר הנשיא האמריקני כי הוא מקווה שבישראל יאמרו ‘כן’ לשלום במזרח התיכון.

הוא סיפר כי יציג מחר את תוכניתו המלאה:  “אם היא תתקבל זה יהיה נהדר וגם אם לא נחיה עם זה”.

הוא הוסיף: “נתניהו וגנץ יאהבו את העסקה. ביבי כבר אוהב אותה ואני מקווה שגם יריבו יאהב אותה. עבדנו עליה הרבה מאוד זמן, רבות ממדינות ערב תומכות וזו התחלה נהדרת”.

הנשיא התייחס גם לבני גנץ: “נתניהו וגנץ מתחרים ראויים. אני ממתין כבר שלוש מערכות בחירות. איזו מערכת מוזרה יש לכם. אנחנו מדברים על התוכנית הרבה זמן וחיכינו. נארח כאן את גנץ כדי שזו לא תהיה התערבות בבחירות”.

ראש הממשלה נתניהו הודה בפתח דבריו לנשיא האמריקני על כל הסיוע למדינת ישראל.

“אדוני הנשיא, אני מצפה לעשות איתך היסטוריה מחר. מחר אדבר על התכנית, על חזון השלום ההיסטורי של הנשיא.

היום אני רק רוצה לומר שתי מילים: תודה רבה. תודה על כל מה שעשית למען ישראל. על הכרתך בירושלים כבירתה של ישראל, על העברת השגרירות לשם, על הכרתך בריבונותה של ישראל בגולן, על הכרתך בזכויותינו ביהודה ושומרון – לב ליבה של המולדת התנ”כית שלנו, על שיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני חסר התקדים בין שתי המדינות שלנו.

אדוני הנשיא, הרשימה של צעדי התמיכה שלך בישראל, של הדברים שעשית למען ישראל מאז שנכנסת לתפקיד הנשיא, היא מאוד ארוכה. אבל השורה התחתונה היא קצרה: הפכת את הברית בינינו לחזקה מתמיד.

אני מצפה שבשנים הבאות יחסינו ילכו ויתחזקו בזכות אמנת ההגנה היסטורית שתעגן את הברית בינינו לדורות.

ועוד דבר אחד אחרון שהוא חשוב: היום הוא יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. ביום הזה, אני גאה לעמוד כאן כראש הממשלה של מדינת היהודים האחת והיחידה, ולהודות לך על כך שעמדת מול המשטר האנטישמי הגדול מכולם. כשרק נכנסת לתפקיד, איראן הייתה בצעידה קדימה. בזכות הנהגתך, איראן כעת במנוסה. יצאת מהסכם הגרעין המסוכן, הטלת סנקציות משמעותיות, לפני שבועיים חיסלת את המחבל המסוכן ביותר עלי אדמות. כל מי שחפץ בשלום, כל מי שהמאבק בטרור חשוב לו צריך להודות לך, אדוני הנשיא, על ההחלטות והפעולות האמיצות שלך.

בשם מדינת ישראל, אני מודה לך על כל מה שעשית למען ישראל, על שעמדת מול איראן, על החלטותיך היוצאות מן הדופן, על ידידותך ועל הנהגתך”.

נתניהו הוסיף: “אדוני הנשיא, אני רוצה לומר שני דברים. ראשית, עסקת המאה היא הזדמנות המאה ולא נוותר עליה. נדבר על זה מחר.

“היום, אני חוזר ואומר תודה רבה על כל מה שעשית למען מדינת ישראל. אתה הידיד הטוב ביותר שהיה לישראל בבית הלבן מאז ומעולם, ואני מאמין שמחר נוכל להמשיך ולעשות היסטוריה.

“תודה, אדוני הנשיא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות