שלוש שנות מאסר למטפל של ארגון ‘עצת נפש’ שביצע מעשים חמורים

ראובן וולצ'ר, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בריבוי עבירות של מעשים חמורים בהסכמה שהושגה במרמה, ובעבירת מעשה חמור בקטין תוך ניצול יחסי תלות - ירצה 3 שנות מאסר בפועל • השופטת: "מעשיו של הנאשם חמורים, ומתעצמים לאור משך הזמן בהם בוצעו וריבויים"
חיים טוויל
א' שבט התש"פ / 27.01.2020 12:36

בית משפט השלום גזר הבוקר (שני) שלוש שנות מאסר על ראובן וולצ’ר, פעיל מרכזי בארגון ‘עצת נפש’ ומטפל מטעמו לשעבר, לאחר שהורשע לפני שנה בביצוע עבירות חמורות בשני צעירים בהם טיפל.

נגד וולצ’ר הוגש כתב אישום באוקטובר 2017 על שניצל את מצבם הנפשי של השניים, ובמקום לסייע פגע בהם.

אחד הצעירים היה קטין בעת שבוצעו בו חלק מהעבירות, שנמשכו שנים ארוכות.

ולצ’ר הורשע במסגרת הסדר טיעון בריבוי עבירות של מעשה בהסכמה שהושגה במרמה, ובעבירת מעשה חמור בקטין שמלאו לו 14 תוך ניצול יחסי תלות.

לאחר הרשעתו של וולצ’ר שקלו הצדדים להגיע להסכמה בה יוטלו עליו עבודות שירות בלבד, אך היום, כאמור, גזר עליו בית המשפט 3 שנות מאסר.

השופטת שרון לארי-בבלי כתבה בגזר הדין: “מעשיו של הנאשם חמורים, ומתעצמים לאור משך הזמן בהם בוצעו וריבויים. מעשים אלה ראויים לכל גינוי והוקעה. גינוי כאמור יבוא לידי ביטוי בענישה משמעותית. משכך, אני סבורה כי יש להשית על הנאשם 36 חודשי מאסר בפועל”.

עו”ד אור גבאי, מפרקליטות מחוז ירושלים, אמר לאחר הרשעתו של המטפל: “הנאשם הודה והורשע בכך שניצל את מצוקתם של המטופלים אשר פנו לקבל את עזרתו. מדובר במערכת יחסים פוגענית אשר נמשכה שנים”.

לדבריו, העבירות “בוצעו בהזדמנויות רבות במהלך הטיפול בסדנאות, בבתי מלון ובקליניקה בביתו של וולצ’ר. לאחר בחינת מכלול הנסיבות כולל התחשבות בעמדת נפגעי העבירה, סוכם כי ככל שהנאשם לא ימצא מסוכן בהערכת מסוכנות וככל שישתף פעולה עם הליך טיפולי, יבקשו הצדדים מבית המשפט להטיל על הנאשם עונש מאסר שיכלול וירוצה בעבודות שירות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות