חב”ד מתנערת ממסרונים שמטרטרים אנשים להניח תפילין: “מביעים צער”

תחת הכותרת: מצטערים, אך זה לא בשליטתנו, מתנערת חב"ד בהודעה מיוחדת ממוקדי ה-SMS המשגרים הודעות למאות אלפים ומשכנעים אותם להניח תפילין • "אותן הודעות אינן חלק מקמפיין רשמי של חב"ד. תנועת חב"ד מביעה צער על ההטרדה שחווים לא מעט אנשים"
יוסף גרינבוים
א' שבט התש"פ / 27.01.2020 12:02

שליחי חב”ד בישראל מוצאים עצמם לא אחת חסרי אונים, בעקבות תלונות הזורמות ממכרים ומקורבים, הזועמים על מסרונים הנשלחים אליהם כביכול מטעם חב”ד – ובהם תזכורת להנחת תפילין או מצווה כלשהי אחרת.

מדובר בתופעה, שהסעירה גם את הרשתות החברתיות, המכונה ‘משהו מתוק מחב״ד’.

יוצר התופעה משגר מידי יום מסרונים מטרידים למאות אלפי אנשים. מקבלי המסרונים לא נרשמו לקבל אותם – וכאשר הם מבקשים להסיר עצמם מרשימת התפוצה, אין ביכולתם לעשות זאת.

באופן מידי, מי שסופג את כל התלונות והזעם הם מאות שלוחי חב”ד ברחבי הארץ.

“למה אתה שולח לי מסרונים שלא ביקשתי?!” – הם נשאלים. וזה הולך ומסתבך: גם כאשר מנהל בית חב”ד מנסה להסביר שלא הוא עומד מאחורי משלוח המסרונים – התגובה היא: “למה נתת את המספר שלי למערכת של חב״ד?”

בשלב זה השליח מנסה לגייס את כל כושר ההסברה שלו כדי להבהיר שלא מסר את המספר לאיש מחב”ד, אבל במקרים לא מעטים – כך טוענים מנהלי בתי חב”ד – מרוב כעס, ההסברים נופלים על אוזניים ערלות.

“הדבר הגיע עד לכדי ניתוק קשר מצד מקורבים שקיבלו מסרונים”, אומרים שליחים בחב”ד.

אמש, בעקבות תלונות רבות, פורסמה הודעה מיוחדת לציבור הרחב, שבו התנערה חב”ד מכל אותן מוקדים.

בהודה מיוחת שפורסמה בדף הפייסבוק “חב”ד”, הדף הרשמי של חב”ד בישראל נאמר:

“לחב”ד יש מוסדות וארגונים רשמיים, שאותם ייסדו שבעת מנהיגי החסידות בעבר, עד השביעי והאחרון שבהם, מי שכולנו מכירים בתור הרבי מליובאוויטש.

זה כולל את צעירי אגודת חב”ד שהיא הזרוע הביצועית של החסידות, ואחראית על 390 בתי חב”ד שפועלים בישראל ממטולה ועד אילת (בצורה עצמאית אך מאורגנת), זה כולל את אגודת חסידי חב”ד שאחראית יותר כלפי מוסדות המדינה הרשמיים ועל עניינים שברוח, את בי”ד רבני חב”ד, ועוד מאות מוסדות חינוך וחסד שהם פועל יוצא של המוסדות האלו.

כולם אנשים טובים ומקסימים שמקדישים את כל זמנם וכספם כדי לעשות את החיים של כולנו טובים יותר ומאירים יותר.

• איפה מתחילה הבעיה?

כשמגיעים אנשים פרטיים שלא תמיד יש להם את הידע וההבנה הדרושים כדי לפעול בצורה נכונה וראויה, ובעיקר כזו שלא תשניא את עצמם על אנשים אחרים.

חב”ד רואה לנגד עיניה את המטרה של הגברה, בכל מקום ומקום שרק אפשר, של מעשים טובים, וערכים יהודיים בסבר פנים מזמין. אם תרצו, כמו “יום המעשים הטובים”, רק שהוא כפול 365 ימים בשנה… לכן היא מציעה לאנשים להניח תפילין, לכן היא מחלקת ערכות נרות שבת וחג, ולכן היא מציעה לאנשים לפני כל חג יהודי ליהנות מחנוכייה, משלוח מנות, מצות ועוד ועוד.

אבל, חב”ד מעולם לא תפריע לבן אדם אחר, או תגרום לו לתחושה לא נעימה. הכל בחיוך וברצון טוב. תרצה? מקסים. לא תרצה? שיהיה לך יום נפלא.

לצערנו, חב”ד כמו כל זרם רוחני, היא לא משהו ממשי שאתם יכולים לכמת לתוך גבולות גזרה, אלא משהו ערטילאי ורוחני שמאוד מאוד קשה לנטר ולשמור עליו.

זהו ואקום שלתוכו נכנסים גופים ואנשים שונים וככה אנחנו נתקלים מידי יום בשלל עסקים כמו מוניות חב”ד, פלאפל חב”ד, די.ג’יי. חב”ד ועוד ועוד.

כמו שאתם כבר יכולים להבין, גם אותן הודעות אס.אמ.אס אינן חלק מקמפיין רשמי של חב”ד, ואפילו אינן יוצאות או משולמות מאחד הגופים הרשמיים של חב”ד. די לקרוא מדגם שלהן הכולל לעיתים כתיבה בצורה שאיננה מכובדת ובוגרת כדי להבין כי אין מדובר בתוצר של חב”ד האמתית.

יתירה מזו, באופן מעט אירוני לא מעט ממוטרדי האסאמאסים הם חב”דניקים בעצמם המקבלים תזכורות להנחת תפילין, הדלקת נרות שבת ואפילו ספירת העומר… כמובן הם כלל לא בקשו את שירות היקיצה הזה.

לצערנו, פניות שערכנו בעבר לגורמים המשפטים כדי למנוע את השימוש של כל דכפין במילה “חב”ד” לא נענה והעניין טרם הוסדר בצורה משפטית.

גם ניסיונות שערכנו לעקוב אחרי הגורמים המפיצים את ההודעות לא עלו תמיד יפה, וכיום המצב הווירטואלי מאפשר לכל מי שירצה ל”התחבא” מאחורי כינוי, שם, “ניק”, או כל דבר אחר שימנע את היכולת לעלות על זהותו האמתית.

למרות שאיננו צד לעוגמת הנפש הזו ובוודאי שהחיצים אינם צריכים להיות מופנים כלפינו, תנועת חב”ד מביעה צער עמוק על ההטרדה ועגמת הנפש שחווים לא מעט אנשים, ואנו יכולים רק להבטיח כי כמו בעבר, נמשיך להיות עם חיוך והרבה רצון טוב בכל מקום ובכל שעה – לטובת כל מי שרק ירצה בכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גמדים
    27/01/2020 15:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עיתונאי הוא זה שיודע להפוך כל ידיעה למגמתית, להטותה למקום שליבו חפץ.
    זה בדיוק מה שביקש הכתב לעשות: לנתב את הדברים שיתאימו לרוחו.
    שהרי אילו רצה, יכל לסקר בנימה אחרת לגמרי, אוהדת ומעריצה.